The C-Test: Current Trends

El llibre, The C-Test: Current Trends, és el volum 34 de la sèrie Language Testing and Evaluation publicada per l’editorial Peter Lang International Academic Publishers. Inclou aportacions en anglès i alemany.
02/07/2014
El capítol en qüestió, «C-test as an indicator of general language proficiency in the context of a CBT (Simtest)», tracta de l’ús del C-test per determinar un grau inicial de competència lingüística global i de com aquesta avaluació serveix de punt d’entrada d’una prova adaptativa per ordinador (CAT). Els C-tests consisteixen en diversos textos curts en què cal reconstruir paraules a les quals manca la meitat de les lletres. S’utilitzen en molts contextos com a proves de competència lingüística molt econòmiques. Aquesta col•lecció de treballs mostra l’estat de la qüestió de la recerca en C-tests. Hi ha capítols que se centren en la validesa aparent i les repercussions dels C-tests, el rendiment en els C-tests i la intel•ligència, els C-tests com a eines de filtratge, l’anàlisi ROC (corba de rendiment diagnòstic) per relacionar puntuacions del C-test amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües i també l’ús de C-tests a l’aula. Un aspecte especial d’aquest volum és l’extensiva bibliografia sobre C-tests feta per l’editor, que inclou 498 entrades.
L’editor del llibre és el Dr. Rüdiger Grotjahn, professor del Departament d’Investigació en Segones Llengües de la Universitat de Bochum (Alemanya). Els seus principals eixos de recerca són l’avaluació de segones llengües, la metodologia de recerca i l’estudi de diferències individuals en l’aprenentatge d’idiomes. Amb una trajectòria que comença el 1971, Grotjahn és autor o editor de més de 230 publicacions sobre aspectes d’avaluació d’idiomes
Der C-Test: Aktuelle Tendenzen / The C-Test: Current Trends. Rüdiger Grotjahn (ed.). Frankfurt am Main, Berlín, Berna, Brussel•les, Nova York, Oxford, Viena: Lang, 2014. ISBN 978-3-631-65430-9 (cartoné).