Economia del turisme, comercialització i intervenció pública
Àrees: impacte econòmic, anàlisi de preus i mercats, estacionalitat, aspectes de màrqueting turístic i regulació del sector.
L’estudi de l’economia del turisme està enfocat a la recerca dels impactes econòmics d’institucions i de destinacions turístiques concretes i les anàlisis cost-benefici. Una altra via d’anàlisi són els estudis de mercat sobre l’oferta turística disponible i estudis sobre el comportament de la demanda turística a partir de les variables més sensibles en el procés de selecció d’una destinació turística.
Des del punt de vista de màrqueting, s’ofereix la possibilitat de fer l'anàlisi de preus i estacionalitat de diferents tipus d'allotjaments turístics (hotels, segones residències, turisme rural i càmpings), així com l'anàlisi quantitativa de la imatge de marca de destinacions turístiques a través dels preus.
Exemples de recerques realitzades en aquest àmbit:
- Tendències recents i estratègies de futur en l’allotjament turístic en espais metropolitans. El cas del Vallès Occidental. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 88, 2019.
- The effect of different characteristics on campsite pricing: Seasonality, dimension and location effects in a mature destination. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 29, 2020.
- Exploring Ex Ante Impacts and Social and Sportive Challenges of Hosting a Future New International Major Event: a Case Study of the World Roller Games in Barcelona. Event Management, 25(4), 2021.