Màster Oficial - Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge
Coneixements
- Identificar els estats afectius i els processos vivencials de les persones afectades per trastorns de la comunicació i del llenguatge i de les seves famílies.
- Discriminar quins mètodes, dissenys i tècniques de recerca són més apropiats per donar resposta a un objectiu o hipòtesi en el context dels trastorns de la comunicació i el llenguatge.
- Identificar el llenguatge propi de fonts d’informació en l’àmbit dels trastorns de la comunicació i del llenguatge proporcionades per altres professionals.
- Identificar limitacions i biaixos de les teories en el context dels trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Explicar els facilitadors i les barreres de l’adhesió terapèutica.
- Aprofundir en el coneixement dels processos implicats en l’adquisició del llenguatge i en els seus trastorns.
- Aprofundir en el coneixement dels aspectes cognitius i socials de la comunicació i el llenguatge.
Habilitats
- Fer servir instruments i tècniques d’avaluació i exploració per a la intervenció en trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Fer servir els elements rellevants de l’anamnesi i l’entrevista inicial per a la recerca sobre el procés d’avaluació dels trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Diferenciar els resultats obtinguts de la seva aplicació i analitzar la necessitat d’exploracions addicionals o complementàries.
- Analitzar el llenguatge propi de les fonts d’informació de diferents professionals sobre els trastorns de la comunicació i del llenguatge utilitzades per altres professionals.
- Escriure informes adequant-los als estàndards de les principals associacions científiques.
- Intervenir sobre els facilitadors i les barreres de l'adhesió terapèutica.
- Fer servir les fonts documentals per a l’obtenció d’informació per a l’objectiu de la recerca, l’avaluació o la intervenció en trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Fer servir els mètodes, dissenys i tècniques de recerca més adequats en l’àmbit dels trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Planificar els entorns i les actuacions per facilitar la inclusió de les persones afectades per trastorns de la comunicació i del llenguatge.
Competències
- Dissenyar i aplicar estratègies per intervenir sobre els trastorns de la comunicació i del llenguatge, a partir de l’avaluació i de les variables individuals i socials concurrents.
- Dissenyar i dur a terme un pla de recerca sobre els trastorns de la comunicació i del llenguatge.
- Actuar en l'àmbit dels trastorns de la comunicació i del llenguatge avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere i demostrant compromís ètic i social.
- Treballar en equips i amb equips de manera interdisciplinària en el context de les organitzacions i centres assistencials.
- Comunicar conclusions i coneixements avançats a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara i sense ambigüitats.
- Valorar els diferents marcs teòrics sobre els processos d’aprenentatge i d’adquisició dels processos comunicatius i la seva aplicació.
- Treballar de manera autònoma, resolent problemes i prenent decisions.