Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB promou la transició a la universitat amb els programes Argó i Brúixola

14 feb. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB organitza un acte, el proper 18 de febrer, per presentar a membres de la comunitat universitària el programa Argó i el projecte Brúixola, dues iniciatives singulars amb les quals la UAB vol atendre la transició entre etapes educatives. La trobada tindrà lloc a les 9.30 h, a la sala de juntes del Rectorat.

La UAB promou la transició a la universitat amb el programes Argó i Brúixola

Aquests programes, que responen a objectius estratègics del pla d'acció de l'Equip de Govern de la UAB, aprofundeixen en la transferència de la recerca des de l'orientació acadèmica per a l'alumnat d'educació secundària i de batxillerat, així com en la col·laboració dels centres educatius del territori amb la universitat, tal i com explicaran els responsables que intervindran a l'acte: el vicerector de Formació i Innovació Docent de la UAB, José Luís Muñoz; la directora i la sotsdirectora de l'ICE, Edelmira Badillo i Anna Ortiz; la coordinadora del programa Argó, Begonya Oliveras; i els coordinadors del Projecte Brúixola, Roser Pericon i Gabriel Chancel.

El programa Argó es desenvolupa des del curs 2003-2004 i té com a objectiu facilitar la transició entre l'educació secundària i la universitat a través de múltiples activitats que afavoreixen l'orientació acadèmica de l'alumnat de secundària: tallers, assessoraments, recerques per aprendre, estades i cursos d'estiu. Implica directament els estudiants dels darrers cursos d'ESO i del batxillerat, el professorat d'educació secundària i els docents dels departaments universitaris, aprofundint així en l'acostament i la col·laboració entre docents de diferents nivells educatius. Argó vol facilitar el pas dels estudiants de la secundària a la universitat, així com contribuir a l'actualització de coneixements del professorat de secundària. Entre altres activitats, actualment, la UAB convoca el 22è premi Argó per a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior.

Pel que fa al projecte Brúixola, es tracta d'una iniciativa de l'ICE i del Servei d'Igualtat i Diversitat de la UAB que consisteix a posar en contacte estudiants de grau de la Universitat amb estudiants de batxillerat, perquè els assessorin en l'etapa de trànsit de l'educació secundària a l'educació superior. Brúixola es desenvolupa al llarg del curs; l'alumnat de la UAB i dels instituts manté un contacte regular tant en format telemàtic com presencial. L'objectiu és crear una relació de confiança, de proximitat i de corresponsabilitat per tal d'afavorir la presa de decisions sobre els futurs estudis universitaris. L'alumnat tutor ofereix suport i informació a partir de la seva pròpia experiència sobre les opcions i característiques dels estudis universitaris. Es prioritza que siguin estudiants de segon curs. La participació al projecte Brúixola comporta un reconeixement de dos crèdits ECTS.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Reducció de les desigualtats
  • Educació de qualitat

Dins de