Sala de premsa Premsa i mitjans

Un programa que desborda creativitat per la XIX edició dels premis Drac Novell Internacional a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB

dracnovell
Els propers dies 24 i 25 de novembre arriba al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona la XIX edició dels premis Drac Novell Internacional, uns premis que són iniciativa de l’associació Empresarial de Publicitat (Gremi de Publicitat) i que tenen la característica de ser organitzats per estudiants i anar dirigits també a aquest col·lectiu.

Programa.

29/07/2016


Enguany la organització corre a càrrec de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB que esdevé la seu d’aquesta XIX edició. Aquestes jornades comptaran amb més d’una desena de conferències i tallers impartits per professionals capdavanters del sector publicitari. Com cada any, l’edició tancarà amb la gala d’entrega dels premis Drac, uns guardons que reconeixen les millors idees, peces i campanyes de diferents àmbits realitzades per estudiants universitaris a nivell internacional.


 Jornades de la creativitat
La XIX edició del Drac Novell Internacional s’obrirà amb la benvinguda institucional que anirà a càrrec de Mª José Recoder, degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB; José Ángel Abancéns, President de l’Associació Empresarial de Publicitat i Ignasi Genovès, Director General de difusió i atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya. Oriol Villar, director creatiu de les campanyes d’Estrella Damm, Desigual i Casa Tarradellas entre d’altres, donarà el tret de sortida als actes del festival pronunciant la conferència inaugural. Seguidament, els assistents tindran la possibilitat de participar en un taller sobre Game design i gamificació de la mà d’Antonio Rosa i Jordi Serra, de l’agència Cookie Box; o en un workshop amb el Transmedia Storyteller Strategist Daniel Rescnich que girarà entorn a les estratègies d’storytelling.
 
Dijous a la tarda la jornada començarà amb la conferència de Jordi Cor, Youtube Consultant, i Mel, Youtuber, ambdós de focusingvlogs. Al mateix temps, Georgina Taglietti, responsable de comunicació internacional del Festival Sónar, impartirà una ponència sobre la creativitat en comunicació. Les sessions en paral·lel continuaran amb dos tallers centrats en com tenir èxit en la recerca de feina. Així, Oscar Arenas, autor del blog “365 formas de pedir trabajo” ens parlarà de “365 idees per buscar feina” i José Manuel Toledano, director de RR.HH del grup Peralada, pronunciarà la conferència “Com trobar feina i posar preu al teu talent”. Els actes del 24 de novembre acabaran amb una taula rodona sobre la cara solidària de la publicitat en la que intervindran Richard Wakefield, fundador de Publicitarios implicados i Ángel Abancéns, President del Gremi de Publicitat.
 
Philipp Fürst, General Manager de Zenith Media Barcelona i Pilar Merchante, Research Director de Zenith, seran els encarregats d’obrir la segona jornada amb una conferència sobre l’eficàcia  publicitària en entorns digitals multidispositiu. A continuació, s’oferiran dos case studies d’empreses presentats pel director creatiu de Manifiesto, Sergio Palomino, i Rubén Díaz, director creatiu de l’agència AMT Comunicación i guanyador de cinc Dracs Novells. Després de la pausa-cafè, Oscar Iniesta, Director General d’Arenalia; Kurro de Alaminos, Director de New business d’Indica i Rafael Llinàs, Headhunter de Publicitat i màrqueting s’uniran a Sergio Palomino, Rubén Díaz i Philipp Fürst en un espai de networking amb els estudiants.
 
Per tancar aquesta XIX edició, a partir de les 12:30 tindrà lloc la gala de clausura, dissenyada i organitzada pels alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, on es farà entrega dels premis Drac als estudiants guardonats en cadascuna de les 10 categories del concurs.
 
Premis a les millors idees
A la XIX edició del Drac Novell Internacional, l’Associació Empresarial de Publicitat premiarà amb un Drac d’or, de plata i de bronze a les tres millors accions presentades en cadascuna de les seves categories: accions digitals i xarxes socials, App’s, audiovisuals, branded content, integrals, Healhtcare, premsa, gràfica, ràdio, via pública i creativitat en 24 hores. També es premiarà als guanyadors de les dues categories especials d’aquesta edició: la categoria d’innovació en mitjans patrocinada per Zenith i el GrandPrix Complot, que premiarà al millor dels ors amb una beca d’estudis a l’escola de creatius Complot.
 
El concurs Drac Novell Internacional va dirigit a qualsevol estudiant de Publicitat i RR.PP o graduat amb una anterioritat inferior a dos anys. En aquesta edició s’han presentat més de 600 peces a concurs i la organització preveu superar l’assistència de l’edició anterior. Al llarg del primer dia del festival, a la Rambla de la Comunicació de la Facultat, s’hi instal·larà un Van Van Market amb Food Trucks que oferiran diferents tipus de menjar. Una copa de comiat posarà el punt final a la XIX edició del Drac Novell Internacional.