Observatori Mitjans Socials i Esport Global
L’Observatori Social Media & Global Sport és una estructura acadèmica estable i permanent per a la recerca, la formació i la difusió dedicada a l’estudi de la comunicació esportiva a través de les xarxes socials, concebuda com un fenomen global. L’Observatori va ser l’impulsat l’any 2016 pel CEOiE-UAB en el marc del projecte de I+D+i Redes sociales y fútbol: violencia, participación de los públicos y ecología de la comunicación (2016-2018), i cercant la col·laboració de la Southern California University, com a oportunitat de crear un projecte innovador de recerca, difusió i formació. L’Observatori és coordinat pel Dr. Emilio Fernández Peña.
L’Observatori realitza investigacions acadèmiques, divulga les dades i ofereix formació sobre el tema de la comunicació esportiva a través de les xarxes socials. Els resultats es comparteixen a través del lloc web de SMGSO, Facebook y Twitter com ara:
- Laboratori de dades. El laboratori de dades és la secció més dinàmica, amb una actualització setmanal, ofereix píndoles informatives sobre l’activitat que les organitzacions esportives i esportives mundials desenvolupen a les xarxes socials.
- Estudis de casos. Els estudis de cas pretenen aprofundir en l’activitat desenv olupada durant esdeveniments esportius específics, com ara els Jocs Olímpics de Rio 2016 o en aquelles organitzacions esportives destacades que requereixen un enfocament més important.
- Publicacions. Es dona accés gratuït a l’activitat desenvolupada per l’equip investigador a nivell acadèmic: articles publicats en revistes acadèmiques, així com llibres, capítols de llibres.