La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[25/09/2024] Consell de Govern

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

2. Informe del rector

3. Afers Econòmico-pressupostaris:

3.1. Modificació de la distribució per incentius dels centres del Model de distribució el pressupost de funcionament a centres i departaments [+]

4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

4.1. Adaptació a la LOSU de l'Avaluació intermèdia, de la Mobilitat i de l'estabilització del professorat lector [+]

4.2. Modificació de l'article 61.1 del Reglament de Personal Acadèmic en relació  als concursos de professorat lector [+]

5. Afers acadèmics:

5.1. Extinció de títols de màster universitari [+]

5.2. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes [+]

6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

6.1. Aprovació del Reglament del Servei d'Igualtat i de Diversitat [+]

6.2. Canvi de denominació de l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia  Ocupacional [+]

6.3. Aprovació del Reglament del Servei de Llengües [+]

7. Propostes de normatives:

7.1. DECAU - Aprovació de la Normativa de seguretat d'utilització dels recursos i sistemes d'informació de la UAB 

7.2. Aprovació del V Pla d'acció per a la igualtat de gènere de la UAB. Sexeni 2024-2030 [+]

7.3. Aprovació de la Normativa de viatges de la UAB [+]

7.4. Modificació de la Normativa de recerca, en relació amb la direcció de les càtedres [+]

7.5. Modificació de la Normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB [+]

8. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

8.1. Protocol amb el CSIC per al projecte constructiu d'ampliació de les instal·lacions del IMB-CNM [+]

9. Convocatòria d'eleccions a rector o rectora de la UAB [+]

10. Elecció de representants:

10.1. Elecció del membre de la Junta Electoral General en representació del personal tècnic, de gestió, d'administració i serveis [+]

10.2. Elecció de les vacants de la Comissió de seguiment dels compromisos recollits a la Declaració del Claustre sobre la situació a Gaza - DECAU

10.3. Designació de membres del Comitè d'Ètica en la Recerca [+]

11. Afers de tràmit

11.1. Modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli [+]

11.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2024 [+]

12. Torn obert de paraules

 

 

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 69/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 11 de juliol de 2024 (DOC).

 

3.1. Modificació de la distribució per incentius dels centres del Model de distribució el pressupost de funcionament a centres i departaments

Acord 70/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vistos els acords de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018, de 30 d’octubre de 2019, 7 de juliol de 2022, d’1 de febrer de 2023 i de 24 d’abril de 2024 pel que fa a l’aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.

Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model vigent de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments pel que fa a la distribució per incentius.

Vist que està previst que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 19 de setembre de 2024 informi de la proposta de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vist l'article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir amb efectes retroactius des del dia 1 de gener de 2024.

TERCER. Comunicar l’acord al gerent i a la vicegerent d'Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

4.1. Adaptació a la LOSU de l'Avaluació intermèdia, de la Mobilitat i de l'estabilització del professorat lector

Acord 71/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vist l’article 64 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU) que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques i atesa la conveniència de modificar la regulació de la UAB relativa al professorat lector per tal d’adaptar-lo a l’esmentada Llei. 

Vist l’acord del Consell de Govern de data 15 de maig de 2019 pel qual s’aprova el document “Avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector” i vista la necessitat de modificar-lo per adaptar-se a la LOSU.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vista la proposta d’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 19 de setembre de 2024 pel qual s’informarà l’Adaptació a la LOSU de l’Avaluació intermèdia, de la Mobilitat i de l’estabilització del professorat lector.  

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar l’Adaptació a la LOSU de l’Avaluació intermèdia, de la Mobilitat i de l’estabilització del professorat lector, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació a la seu electrònica de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

4.2. Modificació de l'article 61.1 del Reglament de Personal Acadèmic en relació  als concursos de professorat lector

Acord 72/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vist l’article 64 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU) que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques.

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 12 de març de 202 i atesa la conveniència de modificar la regulació continguda a la part de la prova dels concursos de professorat lector. 

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vista la proposta d’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 19 de setembre de 2024 pel qual s’informarà l’Adaptació a la LOSU de l’Avaluació intermèdia, de la Mobilitat i de l’estabilització del professorat lector.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la modificació de l’article 61.1 del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb els concursos del professorat lector, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

5.1. Extinció de títols de màster universitari

Acord 73/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’extinció dels títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta d’extinció dels títols de màster universitari ha estat informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 17 de setembre de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (Especialitat de Matemàtiques)
  • Mediació Familiar i en els àmbits del Dret Privat

SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

5.2. Aprovació de títols de màsters de formació permanent i diplomes

Acord 74/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de màster de formació permanent que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que les propostes de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que es presenten han estat informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 17 de setembre de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la creació del títol de màster de formació permanent següent:

  • Màster de formació permanent en Gènere i Salut (interuniversitari gestió UB)
  • Màster de formació permanent en Optometria Clínica i Tècniques d’Imatge en Oftalmologia

SEGON. Aprovar la modificació del títol de màster de formació permanent i diploma d’especialització que s'annexa:

  • European Master Degree in Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery, que passa a denominar-se Màster de formació permanent en Surgical Oncology; Reconstructive and Aesthetic Breast Surgery.

TERCER. Elevar l'aprovació de la creació i la modificació de títols de màster de formació permanent al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

CINQUÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

6.1. Aprovació del Reglament del Servei d'Igualtat i de Diversitat

Acord 75/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que la UAB promou, com a principi d’actuació, la igualtat d’oportunitats i la no discriminació, la inclusió de les persones en l’exercici de les seves funcions, activitats i processos. Per donar compliment a aquest principi d’actuació, la UAB s’ha anat dotant de diferents estructures i entitats que han abordat i atès les necessitats emergents en relació a la igualtat, la diversitat i la no discriminació.

Atès que l’Observatori per a la Igualtat va néixer el 2005 com a unitat tècnica de suport i assessorament en el disseny i l'avaluació de les polítiques i els plans d'igualtat de gènere i discapacitat de la Universitat, i de sensibilització en aquest àmbit. També ha estat l’entitat de referència en la prevenció i l’atenció de les persones que pateixen o han patit una situació de violència de gènere o LGBTI-fòbica.

Atès que el curs 1992-93 s’inicia el Programa d’Integració dels Universitaris amb Necessitats Especials (PIUNE) amb l’objectiu de donar suport i acompanyament a l’alumnat amb discapacitat o necessitats educatives específiques.

Atès que el 2002 es crea la Unitat d’Assessorament Psicopedagògic (UAP) com a unitat que té per objecte informar, assessorar i orientar a l’alumnat, i facilitar instruments i recursos per la millora en l’aprenentatge.

Atès que el 2024, davant la normativa aprovada en els darrers anys i les necessitats detectades en l’àmbit de la igualtat, diversitat i inclusió, la UAB al aprovar el seus nous estatuts (art. 31) per acord del Claustre de dates 19 i 20 de juny de 2024, es dotà d’una unitat bàsica, estructura administrativa sense personalitat jurídica pròpia, que integra alhora que potencia totes les estructures administratives de la Universitat dedicades exclusivament a la igualtat de gènere, als drets LGBTI i a l’atenció i acompanyament de les persones amb discapacitat o necessitats educatives específiques, denominada el Servei d’Igualtat i Diversitat. La finalitat i funcions d’aquesta estructura és el fonament en l’especialització i expertesa d’aquestes entitats, en l’obligatorietat de donar compliment a la normativa vigent i en les necessitats detectades en aquests darrers anys en l’àmbit de la gestió de la diversitat, en especial respecte a la salut mental i la identitat i expressió de gènere.

Atès que l’1 de març de 2024 el gerent va dictar resolució per la qual va crear el Servei d’Igualtat i Diversitat de la UAB com a unitat bàsica de la Universitat.

Vist l’article 31.3 dels Estatuts 2024 segons el qual la Unitat d’Igualtat i de Diversitat es regeix pel que disposa el seu reglament, que ha de ser aprovat pel Consell de Govern. 

Vist el text del Reglament del Servei d’Igualtat i Diversitat de la Universitat Autònoma de Barcelona que es presenta a aprovació.

Vist l’article 64.a) dels estatuts de la UAB (2003) respecte la competència d’aprovar la Normativa de la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER.  Aprovar el Reglament del Servei d’Igualtat i Diversitat de la Universitat Autònoma de Barcelona en els termes del document (DOC)

SEGON. Encarregar la Secretària General l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al cap de l’Àrea de Transformació Digital i Organització, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

6.2. Canvi de denominació de l'Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia  Ocupacional

Acord 76/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Que d’acord amb l’ORDRE ECO/326/2015, de 14 d'octubre, respecte l'Escola Universitària d'Infermeria Creu Roja, centre adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona, es va donar conformitat al canvi de titularitat a la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer i de denominació que va passar a denominar-se Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa.

Que el proppassat 3 de juliol de 2014 el patronat de la Fundació per a la Docència Sant Llàtzer va acordar el canvi del nom d’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa pel d’EUIT Centre Universitari.

Vist l'article 35 dels Estatuts pel qual es regula el procediment per l’adscripció dels centres adscrits a la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement del canvi de denominació de l’Escola Universitària d'Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa per EUIT Centre Universitari.
 
SEGON. Elevar l’acord anterior al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

6.3. Aprovació del Reglament del Servei de Llengües

Acord 77/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que l’article 2 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, estableix com a funció de les universitats la “contribució al benestar social, al progrés econòmic i a la cohesió de la societat i de l'entorn territorial en què estiguin inserides, així com a la promoció de les seves llengües oficials, a través de la formació, la investigació, la transferència i l'intercanvi de coneixement i cultura de l'emprenedoria, tant individual com col·lectiva”. L’article 20 afegeix que les universitats “fomentaran i facilitaran el coneixement i l'ús com a llengua de transmissió universitària de les llengües oficials pròpies dels seus territoris, de conformitat amb el que disposen els seus Estatuts i la normativa autonòmica, desenvolupant plans específics”.

Atès que l’article 3 dels Estatuts de las Universitat Autònoma de Barcelona disposa que aquesta té entre les seves finalitats la de contribuir “al benestar, al progrés social i al desenvolupament general de la societat, i la promoció de la conservació i l’enriquiment del seu patrimoni intel·lectual, cultural, lingüístic i natural”. Així mateix, l’article 7 dels Estatuts de la UAB determina que el “català és la llengua pròpia de la Universitat Autònoma de Barcelona i, per tant, és la llengua d’ús habitual en totes les seves activitats”, i afegeix que la “Universitat Autònoma de Barcelona ha de garantir accions per al foment del coneixement i l’estudi de la llengua catalana”.

Atès que en aquest context normatiu, el Servei de Llengües desenvolupa la seva activitat d’acord amb el que estableix l’article 34 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona, donant suport al desplegament de la política lingüística de la Universitat, que es concreta en el Pla de Llengües.

Atès que l’actual Reglament del Servei de Llengües va ser aprovat l’any 2006 i des d’aleshores s’han produït modificacions que recomanen la seva actualització.

Vist el text de la proposta de Reglament del Servei de Llengües de la Universitat Autònoma de Barcelona que es presenta a aprovació.

Vist els articles 60 i 64.a) dels estatuts de la UAB respecte la competència d’aprovar la Normativa de la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER.  Aprovar el Reglament del Servei de Llengües de la Universitat Autònoma de Barcelona en els termes del document (DOC)

SEGON. Encarregar la vicerectora de Relacions Internacionals i de Política lingüística l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar el present acord al director del Servei de Llengües, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

7.2. Aprovació del V Pla d'acció per a la igualtat de gènere de la UAB. Sexeni 2024-2030 

Acord 78/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que per donar garantia dels drets de les persones i la igualtat efectiva en les relacions socials, es requereix d’un fort compromís polític però també de la transversalitat de gènere en totes les activitats de la Universitat i, per tant, de la implicació de tota la comunitat.

Atès que el Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), és l’instrument que permet articular les polítiques per la igualtat de gènere i LGBTI+ de la Universitat reafirmant un cop més el seu compromís polític amb l’aplicació efectiva del principi d’igualtat d’oportunitats i no-discriminació.

Atès que el V Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la UAB incorpora per primera vegada el I Pla d’igualtat de gènere en matèria laboral de la UAB (I PIGML) el qual és el resultant de la negociació entre els representants de la institució i del personal treballador de la UAB per donar compliment a la disposició addicional setena del Real Decret Llei 5/2015 per el qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat, modificat per la Llei 31/2022 de Pressupostos Generals de l’Estat per l’any 2023, i que el I PIGML pren com a referència allò  establert en aquest real decret en relació al contingut de la diagnosi i els aspectes que ha d’abordar un pla d’igualtat, considerant el context particular de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que el V Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la UAB pren com a punt de partida el context definit per la normatiu vigent, també parteix de l’experiència acumulada per la UAB en el disseny i la implementació de quatre plans d’igualtat i, per tant, del coneixement generat durant els darrers anys en aquest àmbit, motiu pel qual s’ha aplicat la mateixa metodologia i instruments utilitzats per l’elaboració dels plans d’igualtat de la Universitat. 

Vist els articles 60 i 64.C) dels estatuts de la UAB respecte la competència del Consell de Govern d’aprovar les línies programàtiques de la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar el V Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la UAB. Sexenni 2024-2030 en els termes del document (DOC)

SEGON. Encarregar la secretària general l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al Cap de l’Àrea de Transformació Digital i Organització, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

7.3. Aprovació de la Normativa de viatges de la UAB 

Acord 79/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de Normativa de Viatges mitjançant la qual es regulen els criteris d’indemnitzacions per raó de servei de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vita la necessitat d’actualitzar i de dotar de criteris clars i transparents pel que fa als criteris, condicions i límits aplicables a les indemnitzacions per despeses incorregudes en les comissions de serveis fora del lloc de treball, l’assistència en processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball i per l’assistència per la participació en tribunals de tesis doctorals; així com implementar nous processos que augmentin l’eficiència i l’economia dels recursos necessaris per a la tramitació de les esmentades indemnitzacions.

Atès que està previst que la Comissió d’Economia i Organització en sessió que es celebrarà  del dia 19 de setembre de 2024 informi sobre la Normativa de Viatges de la UAB.

Vist l'article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la Normativa de Viatges de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Encarregar el vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

7.4. Modificació de la Normativa de recerca, en relació amb la direcció de les càtedres

Acord 80/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern 

Atès que la normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en matèria d’Investigació es va aprovar per acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

Atesa la necessitat de modificar l’article 71.1 del Títol III (càtedres de recerca) de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en matèria d’investigació, relatiu a la direcció de les càtedres de recerca, per tal d’adaptar-lo a la legislació vigent.

Vista la proposta de modificació.

Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació en data 25 de juliol de 2024.

Vist els articles 60 i 64 dels Estatuts de la UAB pels quals la competència reglamentaria de la universitat correspon al Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la modificació de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en matèria d’investigació, en relació al Títol III (Càtedres de Recerca), en els termes del document (DOC)

SEGON. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

7.5. Modificació de la Normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB 

Acord 81/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Vist l’article 2 apartat 3 del Reial Decret 1086/1989, de 28 d’agost, sobre retribucions del professorat universitari que regula el complement per l’exercici de càrrecs acadèmics.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.

Vist que en data 5 de març de 2014 el Consell de Govern va aprovar la Normativa en Matèria de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB en la seva versió donada per l’Acord del Consell de Govern de data 1 de desembre de 2021.

Vista la necessitat d’adaptar la normativa vigent pel que fa a la regulació continguda als articles 8 i 10 relatius al reconeixement de temps de docència per ocupació de càrrecs de direcció i de gestió i al finançament dels esmentats càrrecs

Atès que està previst que la Comissió d’Economia i Organització en sessió que tindrà lloc el dia 19 de setembre de 2024 informi sobre la Normativa de Normativa en Matèria de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió.

Vist l'article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la Normativa en Matèria de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

8.1. Protocol amb el CSIC per al projecte constructiu d'ampliació de les instal·lacions del IMB-CNM 

Acord 82/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han vingut col·laborant al llarg dels anys a través de la realització de projectes conjunts, entre els quals hi ha el projecte relatiu a la seu de l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM) en el campus de la UAB en Bellaterra.

Atès que l’IMB-CNM-CSIC té intenció ampliar la seva seu al terreny adjacent al que actualment ocupen l’edifici i instal·lacions de l’esmentat institut, concretament a la parcel·la de forma regular i sense edificar colindant amb la parcel·la M situada al nord-est del Campus Universitari de Bellaterra i que en l’actualitat ocupa l’edifici del IMB-CNM (CSIC). La parcel·la té accés principal al carrer Til·lers, i es referencia segons les coordenades UTM-ETRS89 (m): 425.633,7; 4.594.872,50. Limita al nord amb l’edifici de l’IMB-CNM (CSIC); i amb la resta dels límits amb els espais d’accés als edificis del campus universitaris adjacents.

Atès que per dur a terme aquesta ampliació es requereix solucionar una sèrie de qüestions tècniques prèvies a l’inici de les licitacions dels contractes administratius que l’IMB-CNM (CSIC) haurà de licitar per poder realitzar l’obra.

Vista la necessitat de formalitzar un protocol general d’actuació l’objecte del qual sigui l’establiment de pautes generals que facilitin la col·laboració entre la UAB i l’IMB-CNM (CSIC) per a la realització d’un projecte constructiu que permeti l’ampliació de les instal·lacions actuals de l’IMB-CNM (CSIC) aprofitant les possibilitats del terreny adjacent.

Atès que en virtut de l’esmentat protocol les parts manifesten la seva voluntat (i) per a l’execució de l’esmentat Projecte constructiu a través de la formalització per part de la UAB a favor de l’IMB-CNM (CSIC) una cessió d’us de la parcel·la, sota el règim de concessió administrativa, de Superfície: Parcel·la M en el seu conjunt, 7.637 m², dels qials 2.247 m² suposen l’ampliació, localitzada al carrer Til·lers, i es referencia segons les geocoordenades UTM-ETRS89 (m): 25.633,7; 4.594.872,50, amb referència catastral Parcela M en 5049611DF2954G0001WK; i (ii) el CSIC realitzar totes les actuacions i gestions patrimonials i urbanístiques necessàries que permetin procedir a la construcció d’un nou edifici a la parcel·la esmentada per tal que el nou edifici ubiqui noves dependències de l’ IMB-CNM (CSIC).

Vist l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB (2003) respecte la competència del Consell de Govern de proposar al Consell Social actes de disposició de bens immobles de la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Proposar l’informe favorable al Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra (Cerdanyola del Vallès – Barcelona).

SEGON. Facultar al rector, tant àmpliament com en dret sigui possible, per a la formalització del Protocol General d’actuació entre l’Agència Estatal Consejo Superior de Investigaciones Científicas, M.P. i la Universitat Autònoma de Barcelona pel projecte constructiu d’ampliació de l’IMB-CNM (CSIC) en el Campus de Bellaterra, d’acord amb la minuta que s’adjunta com a Annex núm. 1, la qual s’aprova; així com, fer petites modificacions de caràcter tècnic del text reflectit a la minuta.

TERCER. Elevar l’esmentat informe favorable al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

QUART.- Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords al director de la Direcció d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

9. Convocatòria d'eleccions a rector o rectora de la UAB 

Acord 83/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Correspon al Consell de Govern convocar el procés electoral per a l’elecció a rector o rectora. De conformitat amb l’article 18 del Reglament Electoral de la Universitat Autònoma de Barcelona, aprovat pel Consell de Govern el dia 22 de desembre de 2003 i modificat per acords de dates 27 de setembre de 2006, 2 d'octubre de 2008, 30 de setembre de 2010, 17 d’octubre de 2012, 10 de desembre de 2013 i 30 de gener de 2020, la convocatòria ha d’anar acompanyada del calendari electoral que haurà elaborat la Junta Electoral General.

La Junta Electoral General és l’òrgan electoral principal de la UAB. Té com a competències fonamentals l’aplicació i la interpretació de les normes que regeixen els processos electorals a la UAB, la proclamació dels resultats definitius de les eleccions a rector/a i membres del Claustre, així com la resolució de les reclamacions i impugnacions referents al procés o als resultats electorals.

En data 4 de setembre de 2024 es van reunir els membres de la Junta Electoral General i van elaborar el calendari electoral que ara es presenta al Consell de Govern.

En aquesta mateixa reunió també es van aprovar les previsions específiques dels aspectes organitzatius de la votació electrònica de les eleccions a rector o rectora de la UAB 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la convocatòria d’eleccions a rector o rectora de la UAB 2024 d’acord amb el calendari electoral elaborat per la Junta Electoral General (DOC)

SEGON. Encarregar la secretària general i al secretari general adjunt que vetllin pel seguiment del procés electoral a rector o rectora de la UAB, i per la comunicació efectiva a tota la comunitat universitària de les diverses fases d’aquest procés.

TERCER. Comunicar aquests acords a tota la comunitat universitària.

 

10.1. Elecció del membre de la Junta Electoral General en representació del personal tècnic, de gestió, d'administració i serveis 

Acord 84/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

D’acord amb el que estableixen els Estatuts de la UAB i el Reglament Electoral de la UAB, la Junta Electoral General té com a principals competències l’aplicació i la interpretació de les normes que regeixen els processos electorals a la UAB; la proclamació de la llista definitiva de candidats en les eleccions de rector i de Claustre, així com els resultats definitius de l’elecció i dels candidats electes; i la resolució de reclamacions o impugnacions referents al procés o als resultats electorals.

La Junta Electoral General, d’acord amb l’article 201 dels Estatuts de la UAB i de l’article 8 del Reglament Electoral de la UAB, està formada per cinc membres i els seus respectius suplents: secretari o secretària general, una personal del professorat funcionari, una personal del professorat contractat, un o una estudiant i un o una membre del personal tècnic, de gestió, d’administració i serveis, elegits pel Consell de Govern per a un període de quatre anys. Una persona del professorat ha de pertànyer a l’àmbit del Dret o la Ciència Política.

Atès que la persona membre de la Junta Electoral General en representació del personal tècnic, de gestió, d’administració i serveis causa baixa per jubilació, per la qual cosa en aquests moments cal procedir a efectuar una nova elecció.

Vist que s’ha obert el termini de presentació de candidatures fins les 9:00 hores del dia 23 de setembre de 2024. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat una pàgina de consulta. 

ACORD:

PRIMER. Elegir, a partir de les candidatures presentades, a la senyora Alícia Alesan Alías representant del personal tècnic, de gestió, d’administració i serveis membre de la Junta Electoral General de la UAB; i a la senyora Ana M. Soto Vilchez com la seva suplent.

SEGON. Comunicar el resultat de la votació a les persones escollides.

TERCER. Encarregar la secretària general l’execució dels acords anteriors

 

10.3. Designació de membres del Comitè d'Ètica en la Recerca 

Acord 85/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que en data 29 de setembre de 2022 el Consell de Govern va aprovar el nou Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.

Atès el que estableixen els articles 6, 7, 14, 15 i 16 del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB, en relació a la composició del Comitè d’Ètica i dels seus subcomitès.

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on es proposa designar els membres necessaris per a la renovació parcial dels membres del CERec.

Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 25 de juliol de 2024.

Atès que l’article 6.1 del Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB estableix que els membres del Comitè d’Ètica en la Recerca i els seus subcomitès seran designats o nomenats pel Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORD:

PRIMER.- Aprovar el nomenament, com a noves membres del Comitè d’Ètica en la Recerca (CERec), de:

  • Dra. Maria del Mar Griera Llonch, Catedràtica contractada del Departament de Sociologia
  • Dra. Natalia Lago Pérez, Professora lectora Serra Húnter, del Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia

SEGON.- Encarregar les Vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

 

11.1. Modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli

Acord 86/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

Atès que el Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), amb el nom ‘Estudis Metropolitans’ va ser constituït l’any 1984 per la Corporació Metropolitana de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona i posteriorment, es van adherir l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Consorci de la Zona Franca, la Federació de Municipis de Catalunya i, finalment, la Diputació de Barcelona, la  Generalitat de Catalunya i de la Universitat Pompeu Fabra.

Atesa l’entrada en vigor de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que regulà de manera detallada el règim dels consorcis de dret públic; el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprovà el text refós de la Llei de contractes del sector públic, i la Llei 31/2010, de 3 d’agost, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, es va fer necessària l’aprovació d’una modificació dels Estatuts per adaptar-los al nou marc normatiu.

Atès que els interessos i les necessitats de les administracions públiques consorciades van exigir que el Consorci focalitzés les seves activitats en els aspectes que podien contribuir millor al procés d’anàlisi i presa de decisions dels ens públics que l’integraven, pel que es va impulsar una nova modificació dels estatuts, aprovada pel Consell de Govern de l’IERMB el 13 de desembre de 2013 i publicada al BOPB de data 9 de juliol de 2014.

Atès que la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, revisaren la naturalesa, l’activitat i les vies de relació dels consorcis amb les seves entitats membres i, especialment, amb la seva administració d’adscripció, i també establien la necessitat d’una ordenació competencial que facilités el desenvolupament òptim del seu objecte, la qual cosa va requerir una nova actualització dels estatuts del Consorci, la qual es va aprovar en data 24 de març de 2021 pel Consell de Govern de l’IERMB.

Atès que el Consorci ha iniciat un procés de revisió del seu nom i imatge corporativa, clau per tal de millorar la seva visibilitat i la de la seva activitat de servei, amb l’objectiu de posicionar l’institut i posar en valor la seva aportació de cara a les institucions que li donen suport, a les entitats amb qui es relaciona i a la societat en general, com a referent en cadascuna de les àrees i temàtiques que desenvolupa.

Atès que en data 16 de març de 2023, el Consell de Govern del Consorci IERMB va aprovar una modificació dels següents punts del text: i) el canvi de denominació del Consorci passant de ser Consorci Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona a Consorci Institut Metròpoli; ii) S’afegeix una lletra j) a l’article 6.3 (Consell de Govern: càrrecs, delegacions i atribucions), es modifica el redactat de l’article 7.1 (Comissió Executiva: càrrecs, delegacions i funcions); a l’article 8.2 es modifica el redactat de la lletra d) i s’introdueix una lletra f) (Article 8. Presidència i vicepresidències: càrrecs i funcions); s’afegeix un incís a l’article 12.4 i s’elimina un incís de l’article 12.5 (Règim de convocatòries); es modifica íntegrament el redactat de l’article 15 (Règim de personal).

Atès que, posteriorment, l’Àrea Metropolitana de Barcelona proposà una darrera modificació dels Estatuts, en concret, de l’art.11, relatiu a la Secretaria i Tresoreria, i de l’art.14, Règim pressupostari, comptable, de control intern i patrimonial, la qual va ser aprovada pel Consell de Govern del Consorci en data 11 de maig de 2023.

Vist que en data 18 d’abril de 2024, el Consell de Govern del Consorci Institut Metròpoli va aprovar una modificació dels Estatuts amb l’objectiu d’adaptar-los per incorporar al consorci un nou membre: la Diputació de Barcelona.

Vist l’article 64.t) dels estatuts que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Institut Metròpoli, aprovada pel Consell de Govern de l’Institut Metròpoli en data 18 d’abril de 2024, en els termes del document (DOC)

SEGON. Encarregar el vicerector de Campus i Sostenibilitat l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

CINQUÈ. Informar dels presents acords al Consorci Institut Metròpoli (IM).

 

11.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU Catalunya 2024 

Acord 87/2024, de 25 de setembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4405/2023 de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2023.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORD:

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva.

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

Documents relacionats