Gabinet Jurídic

Preguntes freqüents

FAQs sobre els Òrgans Col·legiats

No, l’acta i els seus documents annexos conformen un document unitari. Si l’acta es signa digitalment elaborarem un únic document (generalment un PDF) i nomes caldrà que es signi el que és pròpiament l’acta i no tots i cadascun dels annexos.

No, la normativa de la UAB no permet el vot anticipat, excepte per a l’elecció del rector/a. Tampoc es permet la delegació del vot.

Sinó es pot assistir, el que cal fer és sol·licitar que sigui la persona suplent la que assisteixi amb els mateixos drets i deures que la titular.

Les persones convidades als òrgan col·legiats només tenen veu i no vot.

No es pot sortir durant els processos de votació dels punts de l’ordre del dia.

Els president/a d’un òrgan col·legiat pot ser substituït per la persona en qui delegui o en qualsevol cas alguna de les persones membre assistents a la sessió pot exercir aquesta funció. Si la persona que exercís aquestes funcions fos el secretari/a caldria nomenar a una altra persona perquè exercís les tasques de secretari/a.

Sí, se li pot demanar al president i el secretari/a farà constar una explicació succinta del seu parer.

No cal, però sí que són necessàries les paperetes de vot en les quals no es pugui identificar a la persona que vota.

L’elecció de director/a de departament cal fer-la en una sessió extraordinària de consell de departament i es pot convocar abans o després de la celebració d’un consell ordinari.

Es poden convocar sessions per raó d’urgència amb 48h d’antelació, excepte que el reglament disposi el contrari.

No, no es poden prendre més acords per manca de quòrum.

Qualsevol persona interessada té dret a consultar l’acta i els acords presos a la sessió.

Cal que la signin les persones que van fer les funcions de president i secretari que consta a l’acta de la sessió anterior, malgrat que s’aprovi en una sessió posterior amb un president i secretari diferents.

La llei 40/2015 permet gravar les sessions, el secretari/a haurà de emetre un certificat que garanteixi l’autenticitat i la integritat del fitxer així com de la resta de documents electrònics que s’utilitzin a la sessió. En aquets cas, a l’acta no caldrà fer constar les deliberacions. També és necessari conservar els fitxer garantint la integritat i autenticitat del fitxer.

No, d’acord amb el que preveu l’article 15.2 del Reglament de Personal Acadèmic el professorat honorari no poden ser membre dels Consells de Departament.

Sí, el professorat emèrit amb contracte laboral pot formar part del consell de departament d’acord amb el que preveu l’article 11 del Reglament de Personal Acadèmic.

No, d’acord amb l’article 142 del Reglament de Personal Acadèmic, els col·laboradors docents només tenen dret a utilitzar les instal·lacions comuns i els serveis de la UAB així com tenir coberts els riscos de responsabilitat extracontractuals.

Sí, els TSR formen part del col·lectiu del Personal d’administració i serveis i en aquesta qualitat en poden ser membres.

No, si ja es disposa del quòrum necessari a les 9:00 am es pot constituir l’òrgan col·legiat, no cal esperar fins a les 9:30 am. No obstant això, caldrà tenir en compte el quòrum que reguli cada reglament, generalment en primera convocatòria és necessària la presència del president/a i secretari/a i del 50% de les persones membres si en segona convocatòria és requereix la presència del president/a i secretari/a i del 30 % de les persones membres

Sí, d’acord amb el que preveu la Instrucció 4/2021 sobre la política d’identificació i de signatura electròniques de la Universitat Autònoma de Barcelona dictada per la secretaria General de la UAB.

Quan una persona no assisteix, excusi o no la seva absència, no afecta al càlcul del quòrum. Posem un exemple: un consell de departament en el qual en són membres 20 persones més el president i el secretari , un total de 22, els quòrums necessaris són:

- Primera convocatòria: president/a + secretari/a + 10 persones membres

- Segona convocatòria: president/a + secretari/a + 6 persones membres

- Sí de les 20 persones 4 excusen la seva presència, no afecta al càlcul anterior, és a dir, no es calcula el quòrum en base a 16 persones.

En principi el reglament de cada òrgan col·legiat ho ha de regular, però en el supòsit que no sigui així, el prepara la persona que exerceixi les funcions de president/a.

No, expressament ho diu l’article 125.1 del reglament de personal acadèmic: "el professorat en situació d’any o d’un semestre sabàtic, en qualsevol dels programes, no podran ocupar càrrecs acadèmics o de gestió."