Perspectives i usos de la IA en la docència Reflexió i debat sobre els usos de la intel·ligència artificial en la docència i l'aprenentatge universitaris

Perspectives i usos de la IA en la docència

Presentació

El començament del segon quadrimestre del curs 2022-2023 va estar marcat per la preocupació d’una part del professorat per l’arribada d’algunes aplicacions basades en la intel·ligència artificial (IA), que potencialment podrien impactar en la docència i la seva avaluació a la universitat. En detectar aquesta preocupació, l’Equip de Govern va decidir crear un grup de treball que analitzés aquesta situació i fes propostes per a promoure una reflexió pausada i un primer conjunt de mesures essencialment de caràcter divulgatiu, reflexiu i metodològic. Posicionament de la UAB respecte als usos de la IA en docència.

Què hi trobaràs en aquesta pàgina?

Aquesta plana, en permanent actualització, vol ser un espai per a trobar recursos, idees i pràctiques de referència que permetin fer un ús innovador, responsable i crític dels recursos relacionats amb la Intel·ligència Artificial aplicats l’activitat docent.

Catàleg de recursos

Descripció pràctica sobre models disponibles, com funcionen, i breus exemples d'ús orientats a tasques docents.

Large Language Model (LLM)

Processament d'imatges

Processament de codi font

Cursos de formació

Articles i materials elaborats pel professorat de la UAB

Experiències docents amb IA

Vídeos amb experiències de docents de la UAB que fan servir la IA a la seva docència. Trobaràs exemples relacionats amb la planificació de la docència, la tutoria, les sessions d’aula i l’avaluació entre altres.

Veure tots els vídeos.

Aspectes ètics i deontològics

Aquest apartat recull elements de caràcter ètic i auto-regulador que cal tenir en compte en la utilització de la IA.

Aspectes ètics i deontològics