Pla d'estudis
Visió estratègica empresarial i de projectes
Introdueix eines necessàries per al coneixement estratègic d'una empresa. Permet aprofundir en tots aquells aspectes generals que, posteriorment, li permetran desenvolupar projectes que promoguin el plantejament d'objectius clars i les accions per a aconseguir-los.
• Entorn empresarial turístic: La integració de la direcció i la gestió de projectes amb la resta d'àrees de l'empresa
• L'entorn internacional i el seu impacte en la direcció de projectes
• Sistemes IT
Disseny i gestió de projectes turístics
Introdueix els conceptes per al disseny, implementació i control de projectes turístics. Permet conèixer tots aquells aspectes i coneixements que després haurà d'aplicar en les diferents àrees.
• Les fases del cicle de vida d'un projecte
• Anàlisi i diferència entre la gestió per projectes
• Com gestionar les diferents àrees com: adquisicions, costos, temps, qualitat, processos i riscos
• Gestió de projectes segons PMI
• Gestió de les comunicacions del projecte
Desenvolupament, planificació i control del projecte
Desenvolupa les pautes necessàries per al desenvolupament de la planificació i control dels projectes. Estableix un pla de treball que permet una implantació eficient i eficaç.
• Gestió de projectes: principals conceptes, rol del director de projecte
• Planificació d'un projecte: cicle de vida d'un projecte, perquè planifiquem?, procés PMI, grups de processos, processos d'inici, processos de planificació
• Execució i monitoratge de projectes: processos d'execució, processos de monitoreig i control, cicle dels lliurables, tancament de projectes, processos de tancament
• Planificació d'un projecte turístic: eines i plantilles
• Quadre de comandament
• Seguiment de projectes
• Implantació i seguiment
El rol del recurs humà en els projectes
• Desenvolupa els conceptes més rellevants de lideratge i direcció d'equips dins de la gestió de projectes. S'adquireixen habilitats i competències necessàries per a un òptim desenvolupament.
Estratègies de Màrqueting Digital i Turisme Electrònic
• Introducció al màrqueting i comerç digital enfocat al turisme.
• Noves tecnologies i eines digitals en el màrqueting i la comercialització.
• Campanyes comercials online per al turisme 4.0.
• Les botigues online i noves tendències.
Eines per a campanyes turístiques digitals
• Community Manager: desenvolupament de les xarxes socials i aplicacions turístiques.
• Reputació online.
• Optimització en SEO, SEM, SMO, SMM.
• Google Adwords.
• E-mail màrqueting.
Creació de valor, experiència i fidelització
• El CRM i les seves aplicacions.
• L'experiència del client.
• Estratègies de fidelització i lleialtat.
Pla de màrqueting online
• Elaboració d'un pla de màrqueting digital.
• Medició i control del pla de màrqueting.
Habilitats directives
• Introducció i aplicació de tècniques per al desenvolupament professional i la comunicació interna de l'empresa.
Intel·ligència Emocional
• Saber què és la Intel·ligència Emocional
• Desenvolupar autoconeixement emocional
• Desenvolupar competències d'escolta activa i de comunicació eficaç i empàtica.
• Aprendre a desenvolupar objectius GROW
Coaching
• Per a què serveix el coaching
• Com és un procés de coaching
• Tipus de coaching segons el client
• Diferències entre el coaching i altres pràctiques
Fonaments, evolució i cultura empresarial enfocada al client:
Missió, visió, principis i valors de les organitzacions per orientar-se al client i l'impacte cultural intern.
• Procés de canvi estructural i cultural en el model de negoci
• La proposta de valor en la gestió de marca i de l'experiència de client
• Escales en la personalització de l'experiència de client. Casos d'èxit
Processos de gestió: Eines holístiques i mètriques en la gestió de l'experiència de client i Customer Journey Map:
Processos basats en la gestió del client
Conèixer els principals indicadors en àmbit estratègic i transaccional per comprendre el cicle de vida del client:
• Metodologies i nivells en la gestió de l'experiència de client.
• Sistema de mètriques: conèixer i escoltar al client.
• Eines holístiques: observació, recopilació d'informació, focus groups, entrevistes en profunditat, estudis etnogràfics, mapa d'empatia, mapa persona.
• Disseny i ús del Customer Journey Map. Casos d'èxit
Introducció al lideratge estratègic multicanal i monocanal
• Escenari d'una experiència multicanal i monocanal
• Desenvolupament d'una estratègia monocanal
• Disseny d'experiències
• Seguiment del Customer Journey Map.
• El futur de l'experiència de client en turisme
Quadre de comandament integral: implantació, seguiment i anàlisi
• Valoració de l'experiència del client
• Seguiment d'al·legacions, suggeriments i reclamacions del client
• Pla d'acció i contingència
• Satisfacció i fidelització del client
• Tecnologia per a la comercialització del producte/servei turístic
• Màrqueting intel·ligent en venda d'experiències.
• Innovació en la co-creació per a la integració del client i l'empleat
Definició conceptual i fonaments
• Definició, evolució del concepte i aplicació actual.
• Fonaments del Revenue Management: aplicació, segmentació de mercat, estratègies d’aplicació, mesurament dels ingressos, passos necessaris, anàlisi, etc. Principis bàsics del Revenue Management.
• Indicadors d’èxit: REVPAR, GOPPAR, TREVPAR
• Les eines: pressupost, calendari de tarifes i demanda, les previsions, el benchmarking i pricing.
Aplicació del Revenue Management
• Aplicació del Revenue Management i Yield Management: polítiques d’empresa
• Preus: polítiques i càlcul, pricing (estàtic i dinàmic), mix de tarifes, etc. Elaboració de preus: individuals i per a grups.
• Distribució online: gestió dels canals de venda, el channel manager, dumping
Tècniques de màrqueting i vendes aplicades
• Tècniques de segmentació de mercat
• Tàctiques d’aplicació de preus: alta demanda, baixa demanda, coherència, factor Yield/RM, elements d’anàlisi, benchmarking
• Les previsions: forecast, pick up
• Up-selling, cross-selling: la millora de la venda en qualsevol departament de l’hotel.
Màrqueting digital
• Màrqueting online, social media i reputació online com a estratègia conjunta del Revenue Management
El desenvolupament de la professió
• Reports, estadístiques i eines
• Tecnologia en Revenue
• Rol del Revenue Manager
• Els serveis de consultoria
Desenvolupament d'un projecte final i/o un pla de viabilitat que aplegui tots els coneixements adquirits durant el Màster, tutoritzat per un doctor o especialista que conjugui l’interès de l’alumne i l’interès del tema en el marc del Màster.
S’aplicaran els coneixements adquirits per tal d'englobar-los en un treball final que doni resposta a una situació o investigació real plantejada, i on s’incloguin tècniques de desenvolupament i gestió per tal de respondre a les demandes de tipus empresarial, social o mediambiental que el cas requereixi.