Pla d'estudis Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Coneixements
- Reconèixer l’especificitat de les teories de la comunicació persuasiva en el context de la comunicació mediàtica, així com la influència dels contextos social, econòmic i cultural en l’àmbit de la publicitat i les relacions públiques.
- Identificar l’impacte i els reptes de la comunicació persuasiva en la societat i la cultura contemporànies.
- Explicar les teories, processos i tècniques creatives aplicables en la comunicació persuasiva.
- Identificar els recursos expressius i narratius, textuals, gràfics i audiovisuals que intervenen en l’elaboració de missatges persuasius eficaços.
- Reconèixer l’estructura i les funcions del context tecnològic en el procés de la comunicació persuasiva.
- Descriure els processos i estratègies que intervenen en el disseny i planificació de campanyes de comunicació persuasiva.
- Reconèixer les tècniques i eines idònies per establir les estratègies comunicatives que garanteixin el diàleg entre les marques i el públic consumidor.
- Identificar els models i fonaments teòrics de la gestió empresarial aplicables en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques.
Habilitats
- Aplicar el coneixement sobre els fonaments teòrics, l’estructura i la història de la comunicació social en l’estudi i l’anàlisi de la comunicació persuasiva.
- Fer ús dels principals coneixements sobre sociologia, economia i psicologia en la planificació i el disseny de campanyes de comunicació persuasiva.
- Aplicar processos, tècniques creatives i recursos expressius i narratius en l’elaboració de missatges persuasius eficaços.
- Utilitzar la tecnologia i el programari idonis per a l’elaboració de missatges persuasius eficaços.
- Planificar amb estratègies adequades campanyes de comunicació eficaces en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques.
- Aplicar les teories de la gestió empresarial en l’administració i direcció d’empreses publicitàries i de relacions públiques, així com d’altres organitzacions.
- Aplicar mètodes i instruments d’anàlisi adequats per a la recerca en comunicació persuasiva, tant en l’àmbit professional com acadèmic.
- Expressar-se amb correcció, fluïdesa i eficàcia comunicativa en les dues llengües oficials, de manera oral i escrita, evitant usos sexistes i discriminatoris del llenguatge.
Competències
- Traslladar els coneixements i habilitats sobre el disseny i la planificació de campanyes de comunicació persuasiva a l’àmbit professional.
- Actuar en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques considerant de forma crítica l’impacte social, econòmic, tecnològic i mediambiental de la seva activitat.
- Operar en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, la diversitat, els valors democràtics, tot això d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
- Avaluar en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques les desigualtats per raó de sexe/gènere per evitar-les en l’acompliment professional.
- Treballar de manera autònoma i col·laborativa en el desenvolupament de propostes i projectes en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques.
- Prioritzar els valors relacionats amb el treball en equip i el tracte social en el desenvolupament de projectes publicitaris i de relacions públiques.
- Actuar amb iniciativa, proactivitat i capacitat d’adaptació davant els nous reptes en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques.
- Aportar propostes creatives i innovadores des de la publicitat i les relacions públiques a les necessitats i demandes socials.