Pla d'estudis Grau en Publicitat i Relacions Públiques

Coneixements

  • Reconèixer l’especificitat de les teories de la comunicació persuasiva en el context de la comunicació mediàtica, així com la influència dels contextos social, econòmic i cultural en l’àmbit de la publicitat i les relacions públiques.
  • Identificar l’impacte i els reptes de la comunicació persuasiva en la societat i la cultura contemporànies. 
  • Explicar les teories, processos i tècniques creatives aplicables en la comunicació persuasiva. 
  • Identificar els recursos expressius i narratius, textuals, gràfics i audiovisuals que intervenen en l’elaboració de missatges persuasius eficaços. 
  • Reconèixer l’estructura i les funcions del context tecnològic en el procés de la comunicació persuasiva. 
  • Descriure els processos i estratègies que intervenen en el disseny i planificació de campanyes de comunicació persuasiva. 
  • Reconèixer les tècniques i eines idònies per establir les estratègies comunicatives que garanteixin el diàleg entre les marques i el públic consumidor. 
  • Identificar els models i fonaments teòrics de la gestió empresarial aplicables en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques. 

Habilitats

  • Aplicar el coneixement sobre els fonaments teòrics, l’estructura i la història de la comunicació social en l’estudi i l’anàlisi de la comunicació persuasiva. 
  • Fer ús dels principals coneixements sobre sociologia, economia i psicologia en la planificació i el disseny de campanyes de comunicació persuasiva.
  • Aplicar processos, tècniques creatives i recursos expressius i narratius en l’elaboració de missatges persuasius eficaços. 
  • Utilitzar la tecnologia i el programari idonis per a l’elaboració de missatges persuasius eficaços. 
  • Planificar amb estratègies adequades campanyes de comunicació eficaces en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques.
  • Aplicar les teories de la gestió empresarial en l’administració i direcció d’empreses publicitàries i de relacions públiques, així com d’altres organitzacions.  
  • Aplicar mètodes i instruments d’anàlisi adequats per a la recerca en comunicació persuasiva, tant en l’àmbit professional com acadèmic. 
  • Expressar-se amb correcció, fluïdesa i eficàcia comunicativa en les dues llengües oficials, de manera oral i escrita, evitant usos sexistes i discriminatoris del llenguatge. 

Competències

  • Traslladar els coneixements i habilitats sobre el disseny i la planificació de campanyes de comunicació persuasiva a l’àmbit professional.  
  • Actuar en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques considerant de forma crítica l’impacte social, econòmic, tecnològic i mediambiental de la seva activitat. 
  • Operar en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, la diversitat, els valors democràtics, tot això d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. 
  • Avaluar en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques les desigualtats per raó de sexe/gènere per evitar-les en l’acompliment professional. 
  • Treballar de manera autònoma i col·laborativa en el desenvolupament de propostes i projectes en l’àmbit professional publicitari i de les relacions públiques. 
  • Prioritzar els valors relacionats amb el treball en equip i el tracte social en el desenvolupament de projectes publicitaris i de relacions públiques.  
  • Actuar amb iniciativa, proactivitat i capacitat d’adaptació davant els nous reptes en l’àmbit publicitari i de les relacions públiques. 
  • Aportar propostes creatives i innovadores des de la publicitat i les relacions públiques a les necessitats i demandes socials.