- Facultat de Traducció i d'Interpretació
- Campus de Bellaterra
- Durada: 4 cursos - 240 crèdits
-
Places: Xinès: 40
Japonès: 40 - Nota de tall Batxillerat / CFGS: 7,170 Japonès / 6,682 Xinès
- Preu per crèdit: 18,46 euros
-
Idioma:
- Català (34%), castellà (33%) i anglès (33%) (llengües vehiculars).
- Xinès i japonès (cal escollir-ne una com a primera llengua estrangera, i l'altra es pot escollir com a segona o tercera llengua estrangera).
- Coreà (com a segona o tercera llengua estrangera). - Calendaris vigents
- Modalitat: Presencial.

La Facultat de Traducció i d’Interpretació de la UAB és un centre a l’avantguarda en l’estudi i la recerca sobre l’Àsia oriental, la primera d’oferir aquest grau a l’Estat i l’única del sistema universitari català.
El grau en Estudis d’Àsia Oriental és l’únic que inclou estudis de llengua xinesa, japonesa i coreana, amb assignatures en anglès i tres mencions diferents. Uns estudis oberts al món, que fan de la interculturalitat i l’aprenentatge de llengües els pilars de la formació dels professionals del futur:
- Amb pràctiques curriculars en empreses nacionals i asiàtiques, institucions públiques i privades, fundacions oficials i organitzacions no governamentals i sense ànim de lucre.
- Amb el nombre més gran de convenis d’intercanvi i mobilitat d’estudiants signats amb les principals universitats de la Xina, el Japó i Corea del Sud, i amb reconeguts centres acadèmics europeus.
- Amb un ampli equip docent format per professorat especialista i professorat natiu, amb un elevat nombre d’alumnes estrangers i unes instal·lacions excepcionals.
- En estreta col·laboració amb institucions oficials com la Fundació Institut Confuci de Barcelona (Xina), la Fundación Japón (Japó) i la Fundació Institut Sejong de Barcelona (Corea del Sud).
- Amb una formació acadèmica d’excel·lència, interdisciplinària i marcadament enfocada a atendre les demandes del mercat laboral nacional, europeu i internacional.
Sortides professionals
Els principals sectors d'ocupació són:
-
Intermediació en les relacions econòmiques, comercials, polítiques, socials, culturals i lingüístiques entre la regió de l'Àsia oriental i el nostre entorn.
-
Assessoria, consultoria i anàlisi especialitzada per a empreses i corporacions transnacionals, agències comercials, departaments exportadors i de promoció, equips directius i diplomàtics, fundacions i institucions oficials, administracions públiques.
- Comunicació institucional, mitjans de comunicació, món editorial, empreses de continguts i serveis, gestió, promoció i emprenedoria cultural, turisme.
- Organismes internacionals, organitzacions no governamentals i sense ànim de lucre, cooperació internacional.
- Docència a diversos nivells en relació amb l'Àsia oriental i les seves llengües.
- Centres d'estudi i recerca acadèmica.
Testimonis
Programes de mobilitat
Podeu trobar més informació en l'apartat de Mobilitat i Intercanvis
Intercanvis amb universitats europees (Erasmus+).
Intercanvis amb universitats de l'Estat espanyol (SICUE).
Intercanvis amb universitats de la resta del món (UAB Exchange Programme).
Intercanvis amb universitats europees (Erasmus+).
Intercanvis amb universitats de l'Estat espanyol (SICUE).
Intercanvis amb universitats de la resta del món (UAB Exchange Programme).
Pràctiques
Les pràctiques són optatives. L'objectiu específic consisteix en realitzar un treball pràctic en un context internacional, multilingüe i multicultural. En les pràctiques es posen en joc tota una sèrie de competències generals com ara:
Podeu consultar més informació a l'apartat de Pràctiques.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crític i saber comunicar-lo de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
- Respectar la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions.
- Generar propostes innovadores i competitives en la investigació i en l'activitat professional
Relació de centres de pràctiques
Actualment la facultat compta amb unes 300 entitats col·laboradores per aquest programa.Podeu consultar més informació a l'apartat de Pràctiques.