Màster Universitari en Economia i Administració d'Empreses / Economics and Business Administration

Formació sòlida, avançada i versátil pels estudiants que vulguin millorar les seves eines i tècniques per fer-les servir per a l'anàlisi d'una àmplia gamma de temes econòmics actuals

Màster Oficial - Economia i Administració d'Empreses / Economics and Business Administration

Perfil d'ingrés

El màster s'adreça a persones amb un interès general pels temes de l'economia i els negocis, que tinguin interessos específics sobre temes de mercats, polítiques públiques o finances. D'altra banda, cal que tinguin un coneixement d'anglès de nivell B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües del Consell d'Europa.

Coneixements

  • Reconèixer els fonaments bàsics de l’anàlisi macroeconòmica i la seva aplicació a l’anàlisi de la realitat econòmica.
  • Reconèixer els fonaments bàsics de l’anàlisi microeconòmica i la seva aplicació a l’anàlisi dels mercats i la presa de decisions.
  • Identificar dels conceptes d’equilibri i eficiència, així com l’aplicació en l’àmbit de l’estudi dels mercats.
  • Identificar les tècniques de dades més adequades per dur a terme estudis empírics.
  • Identificar el comportament d’empreses i agents que interaccionen i les conseqüències de les seves accions en el moment de competir en el mercat.
  • Reconèixer l’impacte del factor temps i del factor risc en l’estudi dels mercats financers.
  • Reconèixer els principis de la inversió financera: selecció de carteres i estratègies d’inversió financera.
  • Identificar situacions en què els mercats no són eficients, i les polítiques públiques que poden restaurar l’eficiència i les que no.

Habilitats

  • Aplicar els coneixements adquirits per a l’anàlisi d’entorns multidisciplinaris relacionats amb l’àmbit de l’economia i empresa.
  • Fer una anàlisi econòmica empresarial complexa a partir de la integració de coneixements amb l’objectiu de prendre decisions o formular judicis.
  • Utilitzar de manera eficient informació que, encara que sigui incompleta o limitada, permeti la reflexió sobre la responsabilitat social i ètica de les decisions i judicis.
  • Escollir la metodologia empírica adequada a l’àmbit economicoempresarial.
  • Modelitzar el funcionament de les empreses i els mercats segons l’aspecte que es vol estudiar.
  • Aplicar els models de presa de decisions en els àmbits de selecció de projectes d’inversió reals, finançament de l’empresa i inversió i finançament internacionals.

Competències

  • Identificar oportunitats de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, tant en un context d'anàlisi de problemàtiques econòmiques com d'emprenedoria empresarial.
  • Comunicar les conclusions de l’anàlisi econòmica i de la presa de decisions empresarials de manera clara i sense ambigüitats, tant a un públic especialitzat com no especialitzat.
  • Mostrar autonomia en l’aprenentatge i en l’anàlisi de problemàtiques econòmiques.
  • Integrar els aspectes relacionats amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i amb la responsabilitat ètica i social en les anàlisis fetes o les decisions adoptades.
  • Fer presentacions orals de manera clara i eficient sobre els estudis realitzats davant de públics que puguin ser heterogenis quant al nivell d’especialització.
  • Contextualitzar els problemes que cal estudiar mitjançant l’ús de models formals que permetin una reflexió teòrica o una anàlisi quantitativa.
  • Aplicar l’anàlisi microeconòmica per avaluar els resultats d’una economia de mercat.
  • Inferir les conseqüències d’una determinada decisió individual, estratègia d’empresa o política econòmica en els diferents contextos en què calgui adoptar-les.