Detall d'activitat

Dimecres, 22 Gener 2025

15:00

"Escaping Product Market Rivalry through Innovation"

Divulgació - Seminar room E2

Descripció:

Bruno Cassiman (IESE Business School) juntament amb Dandan Xia (Utrecht University) i David Wehrheim (IESE Business School). A continuació, es presenta un resum i s’adjunta el document de treball.

Resum:

Aquest estudi analitza l’impacte d’un increment de la rivalitat en el mercat de productes a causa de la competència d’importacions provinents de la Xina en la innovació de les empreses nord-americanes. Les empreses nord-americanes que fabriquen productes més similars als que importen les empreses xineses són més susceptibles de veure’s afectades i, per tant, estan exposades a un nivell més alt de rivalitat en el mercat de productes en comparació amb altres empreses nord-americanes del mateix sector. Per mesurar el nivell de rivalitat entre empreses, calculem la similitud textual entre les descripcions de productes de les empreses nord-americanes i les importadores xineses. Mitjançant un mètode de diferències en diferències continu, comparem els resultats d’innovació de les empreses nord-americanes més similars a les importadores xineses amb les de les menys similars durant els cinc anys abans i després que les empreses xineses comencin a exportar als Estats Units per primera vegada. Els resultats mostren que les empreses nord-americanes augmenten la producció de patents quan afronten una major pressió competitiva en el mercat de productes. Les empreses més afectades per la competència també desenvolupen més patents de nous productes i es diversifiquen cap a diferents segments de negoci i àrees tecnològiques.

Per a més informació sobre els nostres pròxims seminaris, consulteu: https://sites.google.com/view/seminars-business-uab.

Donem la benvinguda a la participació dels estudiants de MAREB, IDEM, MMOBE, DEMO i tota la comunitat de la Facultat d’Economia i Empresa. Esperem veure-us-hi!

Ubicació: Seminar room E2

Data: Dimecres 22, Gener de 2025 - 15:00h