La Fundació UAB

Els residents posen bona nota a Vila Universitària a les enquestes de satisfacció

Residents de la Vila Universitària al Campus

Un 29% dels residents de Vila Universitària ha participat en les enquestes de satisfacció d’aquest curs 2023-24: en total 1231 residents, un 7% menys que l'any 2023. El 75% de les persones enquestades valoren l’experiència personal de viure a la Vila com a “molt bona o bona”.

01/07/2024

Cada any, a final de curs, la Vila Universitària duu a terme una enquesta de satisfacció entre els seus residents, per tal d’avaluar les seves opinions sobre viure a la Vila. Aquest any, el nombre total de residents ha estat de 1231 persones, i la participació d’un 29%, amb una notable majoria de respostes provinents de dones.

Els resultats revelen variacions poc significatives respecte a anys anteriors, i una àmplia majoria dels residents, un 88,73%, segueixen recomanant l’experiència de viure a la Vila.

 

Viure a la Vila: experiència personal, convivència i espais

L’estada a Vila Universitària es valora de forma molt positiva per la majoria de les persones enquestades. Enguany, l’opció de “molt bona o bona” ha estat l’escollida per un 75% dels casos, envers un 73% el curs anterior. La diferència entre els dos cursos es veu reflectida en l’evolució dels residents que consideren l’experiència com a “normal”.

Pel que fa a la convivència, es manté una tendència creixent entre els residents que reconeixen haver tingut problemes, passant del 31,5 al 36,62%. Tot i això, el percentatge de residents que afirmen haver-los resolt positivament és de més de la meitat d’aquests. A més, ha augmentat d’un 68,3% a un 78,03% la resposta afirmativa sobre si sabien que el personal de recepció podien ajudar-los a resoldre aquests problemes.

La valoració dels espais i sales comunes continua essent molt positiva. Un 86,5% dels residents opinen que les instal·lacions comunes de la Vila estan “molt bé o bé” i es posa de manifest com les millores continuades en aquest espai són percebudes molt positivament. S’apunta, però, a una petita baixada d’un 4% que des de l’equip de la Vila atribueixen a la necessitat de generar més places de sales d’estudi en l’època d’exàmens, cosa que ja s’està treballant per cobrir amb l’equipament d’un espai addicional en els pròxims anys.

 

L’equip humà de la Vila: serveis, administració, atenció i seguretat

Sobre la valoració del servei a l’inici del curs, es manté en el 90% el percentatge de residents que afirmen haver-se sentit benvinguts en arribar a la Vila i es destaca positivament l’acollida i l’amabilitat de l’equip humà.

L’equip de manteniment destaca amb la millor nota per un 90,8% dels residents. Pel que fa a l’equip de seguretat, un 66,2% els dona la millor puntuació, fet que manté la tendència a la recuperació de la valoració després dels anys de pandèmia (en què va veure’s penalitzat pel control del compliment de les restriccions).

La valoració positiva tant de l’equip d’atenció al client com del departament d’administració oscil·la entre les dues millors puntuacions, destacant l’increment de 5 i 6 punts, respectivament, en la puntuació més alta respecte al curs anterior.

 

Avantatges i desavantatges de viure a la Vila

Pel que fa als principals avantatges de viure a la Vila, aquest any s’ha demanat als residents que ordenessin les opcions destacant que, després de la proximitat a les facultats, els principals avantatges considerats són la comoditat i l’ambient jove i universitari.

Entre els inconvenients de viure a la Vila, es destaca el preu, la distància al nucli urbà i l’habitació compartida.

 

Hàbits de reducció del consum d’aigua

Aquest curs, en el context de sequera, s’ha inclòs una pregunta sobre el canvi d’hàbits que s’ha impulsat per tal d’augmentar l’estalvi d’aigua. Aproximadament, un 88% dels residents manifesten haver aplicat alguna mesura recomanada, destacant la racionalització del temps d’ús de l’aigua.