Allotjament de servidors
L'allotjament de servidors, o housing, consisteix en el lloguer d'espais, l'ús de la infrastructura de la sala i/o els recursos de producció necessaris per a allotjar un servidor propietat de la persona usuària, el qual administra i/o gestiona l'aplicatiu que hi resideix.
El housing s'aconsella quan el sistema a implementar requereix una gran privacitat, capacitat de dades i velocitat. També es recomana quan la persona usuària necessita llibertat per a instal·lar i administrar els aplicatius, sigui ell mateix o algú a qui contracti.
Requisits dels servidors
Per garantir la seguretat dels servidors i la qualitat del servei, només s'acceptaran aquells que es puguin incorporar en racks estàndards de 19".
En cas que el servidor no hagi estat adquirit en el moment de la sol·licitud del servei, el Servei d'Informàtica col·laborarà amb l'usuari per a facilitar-ne l'adquisició.
De la mateixa manera, tot servidor haurà d'estar protegit amb antivirus, tallafocs i sistema automàtic d'actualitzacions de sistema operatiu. Les persones usuàries i administradors hauran de respectar el Reglament del Servei d'Informàtica i les normatives relatives a seguretat. El Servei d'Informàtica es reserva el dret de desconnexió del servidor si es compromet el normal funcionament de la xarxa.
Requisits de la plataforma
Els servidors amb nivell de servei 2 hauran d'ajustar-se als requeriments d'explotació del Servei d'Informàtica, ja que l'administració es fa amb els seus mitjans.
Pel nivell de servei 2 s'acceptaran sistemes operatius Windows i GNU/Linux Debian, Suse i RedHat. En tot els sistemes s'exigeix que el mètode d'actualitzacions de sistema operatiu i de seguretat sigui automàtic.
El nivell de servei 0 no és restrictiu en quan a plataforma i/o sistema operatiu. Aquest fet s'haurà de tenir en compte en cas que es vulgui renegociar el nivell de servei, ja que comporta l'adeqüació del sistema, en els casos que sigui possible, o la sortida de la màquina de sala, en cas contrari.
Per lloguer d'espai de rack complet
Limitacions i característiques:
- Petjada de 600mm d'ample i de profunditat variable amb un màxim de 1200mm.
- Pes màxim de tots elements, inclosa la cabina, 750kg.
- Connexió elèctrica: 2 línies, cada una de CA monofàsica, 240V, 32A amb connector IEC 60309.
- Dissipació màxima de calor: 10kw
(** com a conseqüencia de l'anterior:
- Consum elèctric amb dues modalitats a escollir:
1. les càrregues IT individuals estan connectades a les dues connexions simultàniament per aconseguir tolerància a fallida: 7kW.
2. cadascuna de les càrregues IT individuals només estan connectades a una línia: 10kW.
- El sistema de limitació de dissipació pot ser automàtic per a servidors de consum modulable, implícit per suma de potències màximes inferiors al límit establert i/o monitoritzat i controlat pel S.I. accedint als mitjans i sensors instal·lats a la cabina).
- Accés a l'interior de la cabina: El S.I. haurà de tenir el mitjà (per exemple: clau del pany de la porta de la cabina) per a accedir a l'interior de la cabina per a casos d'aturada o desconnexions d'emergència o similars.
- Maquinari i cables normalitzats tant en toxicitat com inflamabilitat (ROHS, etc.).
- Maquinari i sistemes auxiliars continguts amb absència de fluids (refrigeració líquida, p. ex.).
Aquestes limitacions només fan que repercutir les limitacions globals de la instal·lació, si aquesta instal·lació augmenta la seva capacitat o eficàcia, o hi ha circumstàncies especials que ho fan possible es podrà convenir un límit superior.
Aquest servei s'ofereix a departaments, centres, instituts propis i àrees administratives de l'organització de la Universitat. També se'n poden beneficiar les institucions de l'Esfera UAB, prèvia signatura de conveni.
Les persones a títol particular no poden contractar aquest servei.
Durant les vacances de Nadal, Setmana Santa i el mes d'agost no es processarà cap petició.
Per sol·licitar el servei cal que feu, prèviament, una entrevista personal amb el Servei d'Informàtica.
Durada del contracte
La periodicitat mínima del servei és d'un any natural que es cobrarà de manera immediata (del període inicial, tant sols se'n computarà a efectes econòmics la part proporcional), renovant-se automàticament a gener de cada any.
Tarifes actuals, estan en procés de revisió!
Concepte | Import |
Nivell 0 | 500 €/any |
Nivell 2 |
1.000 €/any |
Lloguer d'un espai de rack i dues |
3.000 €/any |
Cost per adreçament addicional:
Dues adreçes IP pública fixa: inclosa en el preu del housing.
Una adreça addicional: 100 €/any
Dues adreces addicionals: 200 €/any
Tres adreces addicionals: 300 €/any
Quatre adreces addicionals: 400 €/any
Cinc adreces addicionals: 500 €/any
Sis adreces addicionals: 600 €/any
Set adreces addicionals: 700 €/any
Pel housing d'espai de rack també es podrien acollir a:
Quatre adreces enrutades i dues adreces d'interconnexió: 500 €/any
Vuit adreces enrutades i dues adreces d'interconnexió: 1500 €/any
Setze adreces enrutades i dues adreces d'interconnexió: 3000 €/any
Trenta-dues adreces enrutades i dues adreces d'interconnexió: 4500 €/any
En cas de fer servir aquesta configuració el servei només proporcionarà la connexió a les dues adreces d'interconnexió (els switchos, si es necessiten, aniran a compte del client).
No es permetrà l'assignació de blocs de més de 32 adreces.
Hi ha dos modalitats de contracte del servei de housing:
Nivell 0 – Lloguer i infrastructura | |
Lloguer d'espai | Condicions estables pròpies de centre de dades (SAI, grup electrògen i mecanisme d'extinció d'incendis) |
Subministre elèctric continu | Disponibilitat d’infraestructures i connectivitat de xarxa 24x7 |
Connectivitat a la xarxa de dades | Contacte amb els nostres tècnics a través de l’adreça del CAS (cas@uab.cat), dins de l’horari de servei (laborables de dilluns a divendres de 8:00 a 18:00h.) |
Local climatitzat | Restricció d'entrada a la sala: accés físic al servidor per part de l'administrador del servidor 10x5 (laborables de dilluns a divendres de les 8h a les 18h) |
Nivell 2 – Administració completa | |
Tot el nivell 0 | Backup incremental diari i total setmanalment, amb una retenció 1 mes. Màxim 1 TB a fer Backup. |
Instal·lació en el Rack | Restore del backup en cas necessari, dins de les hores de disponibilitat del servei |
Servei 24x7 gestió, per control remot, per part de l'usuari | Proteccions contra virus i ransomware per entorns Windows. |
Rearranc del servidor en cas de caiguda, amb avís a l'administrador | Gestió i realització de la documentació necessària per a pas a producció (junt amb l'administrador del servidor) |
Firewall a tot el segment | Firewall local |
Aturada programada mensualment per modificacions del sistema operatiu i per motius de seguretat | Contacte amb el proveïdor de la garantia del servidor i seguiment en cas d'avaria |
Altres característiques generals | |
Connectivitat a la xarxa de dades |
Ubicació del servei |