Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Estudien l'impacte de la literatura infantil i juvenil en pantalla

10 set. 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La literatura infantil i juvenil no és aliena a la implantació progressiva del format digital. Els dies 3 i 4 d'octubre, el grup de recerca GRETEL organitza un simposi on es parlarà dels treballs realitzats sobre les obres, els usos i les experiències didàctiques en relació amb la literatura en pantalla.
Facultat de Ciències de l'Educació

Els dies 3 i 4 d'octubre, el Grup de Recerca de Literatura Infantil i Juvenil i Educació Literària (GRETEL) de la UAB organitza, a UAB Casa Convalescència (C. Sant Antoni Maria Claret, 171. Barcelona), el simposi internacional "La literatura en pantalla: textos, lectors i pràctiques docents".

La implantació de la literatura digital a la producció dirigida als nens i els joves té implicacions tant en els procesos productius com en la recepció de les obres. El món acadèmic està analitzant aquestes transformacions i GRETEL organitza una trobada internacional per discutir sobre els treballs que s'estan duent a terme en aquest terreny.

Les diferents sessions del seminari se centraran en tres línies de treball: les característiques i possibilitats de les obres digitals, la lectura de textos digitals en diferents situacions i etapes educatives i les experiències didàctiques que incorporen la literatura digital o les tecnologies en la formació del lector literari.

La trobada començarà el dia 3, a les 10 h, amb la conferència inaugural a càrrec de Mireia Manresa, professora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials de la UAB, titulada "Llegir en digital: la interpretació dels lectors". La jornada continuarà amb dues conferències sobre les funcions dels llibres d'il·lustracions al món digital i sobre els reptes que afronta l'estudi de la literatura infantil. A la tarda, serà el torn de les comunicacions i dels espais paral·lels sobre experiències de lectura digital, que tractaran temes com les aplicacions per a primeres edats, l'ús d'iPads en familia o els lectors adolescents en xarxa.

El dia 4, hi haurà dues conferències sobre les formes de lectura en pantalla i l'experiència a les escoles i, a les 12 h, es tancarà el seminari amb una taula rodona d'autors i editors sobre la creació de textos digitals que comptarà amb la participació d'Arnal Ballester, Kate Pullinger i Neil Hoskins.

Dins de