Experts de la UAB fan divulgació sobre la COVID-19
La Universitat ha creat dos espais virtuals, "La UAB respon" i "Col·laboració amb els mitjans", amb vídeos i articles d’opinió de professorat i personal de recerca, en què aborden qüestions relacionades amb el coronavirus SARS-CoV-2 i la COVID-19, els seus efectes psicològics i socials i eines per contrarestar-los.
31/03/2020
La finalitat d’ambdós apartats és posar a l’abast de la comunitat universitària i a la població en general les aportacions divulgatives del personal docent i de recerca de la UAB en relació amb la pandèmia del coronavirus.
D’una banda, “La UAB respon” comprèn diverses peces audiovisuals autoenregistrades i de format breu. Les persones expertes que hi han participat fins ara són les següents:
- Joaquim Segalés, del Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals i de l'IRTA-CReSA: "SARS-CoV-2. Origen, hostes i paper dels animals"
- Antonio Villaverde, del Departament de Genètica i de Microbiologia i de l'Institut de Biotecnologia i de Biomedicina (IBB): "El nou coronavirus SARS-CoV-2"
- Ignacio Morgado, del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut i de l'Institut de Neurociències (INc): "Por i incertesa. Com fer-hi front"
- José Juan Rodríguez, del Departament de Ciència Animal i dels Aliments: "Desinfecció de superfícies, productes i aliments"
- Sílvia Blanch, del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació: "Com reinventar-nos com a família amb les criatures a casa?"
- Salvador Bartolomé, del Laboratori de Luminiscència i Espectroscòpia de Biomolècules: "Eines de detecció: quines són i com funcionen"
- Amparo Huertas, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat i Institut de la Comunicació (InCom: "Mitjans. Tractament i consum de la informació"
- Agustí Nieto-Galan, del Departament de Filosofia i Centre d'Història de la Ciència (CEHIC): "Història i pandèmies. Lliçons del passat"
- Jordi Fernández Castro, del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació: "Afrontar l'angoixa que genera el confinament"
- Alejandra Bosco, del Departament de Pedagogia Aplicada: "Eines digitals per a l'educació"
- Alejandro Godino, del Departament de Sociologia: "Efectes de la pandèmia al mercat laboral"
- Enric Roca, Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social: "Les tasques escolars en temps de confinament"
- Sara Moreno, Departament de Sociologia: "L'impacte de gènere de la Covid-19"
- Xavier Roura, Hospital Clínic Veterinari: "La COVID-19 i les mascotes"
- Montserrat Solanas, Departament de Biologia Cel.lular, de Fisiologia i d'Immunologia: "L'alimentació durant el confinament"
- Joan Carbonell, Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana: "Humanitats en temps d''urgències"
- Lydia Giménez-Llort, Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal i Institut de Neurociències (INc): "El duel i la gestió de les emocions davant la mort"
- Isabelle Anguelovski, Departament de Geografia i Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB): "Crisi sanitària i desigualtat social a les ciutats"
- Gara Villalba, Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental i Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB): "Una ciutat més resilient és possible"
- Emilio Fernández, Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat i Institut de Recerca de l'Esport: "Efectes de la crisi sanitària en l’esport olímpic"
- Maria dels Àngels Calvo, Departament de Sanitat i Anatòmia Animals: "Mesures personals de protecció davant la COVID-19"
- Marta Tafalla, Departament de Filosofia: "Repensem la nostra relació amb els altres animals i els ecosistemes"
- Jeroen van den Bergh, ICREA i Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals: "Synergy of pandemic and climate solutions"
D’altra banda, s’ha creat també l’espai “Col·laboració als mitjans”, que recull peces periodístiques amb la participació de personal d’investigació de la Universitat durant aquests dies.
Tots dos apartats es troben dins les pàgines especials que han estat creades per donar informació i resposta a la comunitat universitària en diferents aspectes relacionats amb la vida acadèmica, de recerca, laboral, etc.