Mitjans de comunicació en xarxa i alfabetització informacional sobre els oceans: un enfocament transformador per al Decenni dels Oceans de les Nacions Unides
El Decenni dels Oceans de les Nacions Unides insta a dissenyar conjuntament una ciència transformadora, xarxes oceàniques i estratègies d'aprenentatge per abordar el deteriorament de la salut dels oceans i les profundes bretxes socials a la governança dels oceans.

Tot i això, la capacitat transformadora per avançar en les vies de sostenibilitat dels oceans que comparteix el conjunt de socis del Decenni dels Oceans de les Nacions Unides segueix sense materialitzar-se en les primeres fases d'aquesta campanya mundial.
Leopoldo Gerhardinger i altres investigadors de l'ICTA-UAB del projecte ERC Tradition han publicat un nou estudi a la revista npj Ocean Sustainability on exploren les implicacions conceptuals i institucionals de l'ús combinat de les xarxes d'aprenentatge marí (MLN per les sigles en anglès) i els enfocaments d'alfabetització mediàtica i informacional sobre els oceans (MIOL, per les sigles en anglès) per reforçar les capacitats de transformació dels sistemes de governança dels oceans (lideratge, estratègies, habilitats i accions).
En aquest treball, els investigadors van utilitzar un estudi de cas empíric del Panell Brasiler sobre el Futur dels Oceans (PainelMar), autoorganitzat i dirigit per joves, per investigar com es va desenvolupar aquest enfocament durant un programa transdisciplinar de quatre anys acollit per PainelMar.
Els resultats posen de manifest els beneficis sinèrgics de les MLN i el MIOL en l'apoderament dels professionals de l'oceà que inicien la carrera i en el foment de la capacitat transformadora en la formulació de polítiques oceàniques.