Letícia Santos de Lima, a la Cimera sobre la Integritat de la Informació Climàtica al Brasil
La investigadora de l'ICTA-UAB Letícia Santos de Lima serà una de les ponents clau a la Cimera sobre la Integritat de la Informació Climàtica, un esdeveniment internacional de gran importància centrat a combatre la desinformació i enfortir l'ecosistema global d'informació sobre el clima. La cimera se celebra al Brasil en un moment decisiu, mentre el món es prepara per a la COP30.

Letícia Santos de Lima participarà al Panell 3: "Publicitat i responsabilitat: convertir la publicitat i la indústria publicitària en aliades per donar suport a la integritat de la informació", que es transmetrà en directe a les 15:00 (hora de Madrid). Aquesta sessió abordarà el paper fonamental de la publicitat en la percepció pública del canvi climàtic i la necessitat d'una major responsabilitat en el sector.
Organitzada per FALA, el Conscious Advertising Network (CAN) i Climate Action Against Disinformation (CAAD), la cimera reuneix experts de governs, indústria, societat civil i mitjans de comunicació. L'objectiu és exposar les debilitats de l'ecosistema d'informació climàtica i impulsar solucions concretes per garantir-ne la integritat.
A mesura que el Brasil es prepara per acollir la COP30, la cimera posa en relleu la necessitat urgent de combatre la desinformació, garantir la presa de decisions basada en evidències i donar suport a polítiques sostenibles. La contribució de Leticia Santos de Lima serà clau per avançar en aquesta missió.
La seva xerrada es pot seguir en directe a Youtube.
PROGRAMA
- 9:30 – Plenària 1: Paraules d'obertura i visió general del dia
- 10:00 – Panell 1: Integritat de la informació climàtica en el context global i brasiler – Reptes i solucions
- 11:00 – Plenària 2: Amenaces a la integritat de la informació a les portes de la COP30
- 12:00 – Panell 2: Polítiques públiques i integritat de la informació – Camins per enfortir la informació climàtica
- 13:00 – Pausa per dinar
- 14:30 – Plenària 3: Informació i amenaces reals per a científics i defensors
- 15:30 – Panell 3: Publicitat i responsabilitat: convertir la publicitat i la indústria publicitària en aliades de la integritat de la informació
- 16:30 – Pausa per al cafè
- 16:45 – Plenària 4: Vides en risc: l'impacte de la desinformació a la ciutat, les zones rurals i la selva
- 17:45 – Diàleg de cloenda
- 19:00 – Sopar de networking