Investigadors de l’ICTA-UAB imparteixen un curs d’estiu sobre sostenibilitat a la China
Convidats per la Universitat Northwest Agriculture and Forestry (NWAFU), els investigadors del Projecte EnvJustice de l'ICTA-UAB, Joan Liu, Arnim Scheidel i Grettel Navas, van impartir el curs d'estiu "Critical Social Studies: Current Issues in Sustainability Science" a Yangling, província de Shaanxi de la Xina durant el passat mes d'agost.
El curs va introduir alguns dels conceptes d'Economia Ecològica i Ecologia Política a estudiants amb l'objectiu de discutir sobre els reptes de sostenibilitat als quals ha de fer front la Xina així com altres països. Durant els dies del curs es van abordar en profunditat qüestions específiques com les transformacions agràries, l'acaparament de terres, els sistemes alimentaris, la salut ambiental i els conflictes de distribució ecològica, i es van presentar alternatives emergents, com l'agroecologia. Aquests temes van resultar molt nous per als 35 estudiants de Ciències Socials, procedents de diferents parts de la Xina, que van participar activament en totes les activitats organitzades. A més, 12 estudiants de diversos orígens van auditar el curs. La formació pretenia fomentar el pensament crític entre els estudiants i es va caracteritzar per ser molt interactiva i participativa. En cada sessió, els grups de treball van incloure una presentació a càrrec d’un estudiant amb l'objectiu de posar en pràctica els conceptes bàsics apresos en cada conferència.
El curs va organitzar una excursió d'un dia per visitar i conèixer el sistema local de subministrament d'aigua així com diferents maneres operatius d'agricultura en un àmbit proper, entrevistant a alguns agricultors en les comunitats circumdants. Arnim Scheidel va ser convidat a donar un seminari públic titulat "Quan els boscos no deixen veure el bosc. El paper de les avaluacions de carboni forestal a la política de canvi climàtic".
El curs i les activitats relacionades van ser possibles gràcies al finançament del projecte "High-Quality Teaching" de NWAFU. Les activitats formatives i investigadores així com les fructíferes discussions amb els estudiants i el personal de la universitat van fer de la visita un intercanvi acadèmic ric i fructífer.