• Microcredencial UAB
  • Codi de l'estudi: 5083/103
  • 1a edició
  • Modalitat: Presencial
  • Crèdits: 2 ECTS
  • Inici: 02/09/2025
  • Final: 11/09/2025
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 280 €
  • Preu especial 84 €
    Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
  • Idioma de docència: Català
  • Lloc: Facultat de Ciències de l’Educació, edifici G6 - UAB
Aquest curs va dirigit a professionals de l'educació musical que volen millorar la gestió de la diversitat a l'aula. Proporciona recursos didàctics pel desenvolupament de classes col·lectives, especialment enfocats a grups instrumentals i vocals, des d'un enfocament centrat en la inclusió.

El professorat d'escoles de música i conservatoris s'enfronta a reptes importants que requereixen adaptacions metodològiques als ràpids canvis contemporanis socials i culturals. Cal actualitzar les estratègies i recursos per fer-ne ús a les assignatures que conformen els plans de formació habituals (cant coral, orquestra, banda, big band, cambra, combo, llenguatge musical...).

Aquesta formació es basa en pedagogies actives que promouen el caràcter social i globalitzador de la pràctica musical. Aspectes com la cooperació, la creativitat i l'experimentació tenen un paper central. Les eines que s'adquireixen durant aquesta formació han estat dissenyades per a les necessitats específiques de la gestió d'aula en les escoles de música, coneixent la diversitat d'alumnat que actualment en forma part.

En aquest sentit, el curs és un complement educatiu ideal tant per a professionals que ja treballen en escoles de música o conservatoris, com per persones que estan acabant d'estudiar un grau que dona una sortida professional a ser professor o mestre de música.

Els participants rebran tipologies diverses de formació que combinaran alguna sessió teòrica sobre temàtiques especialitzades (inclusió, perfils d'alumnat amb diversitats) amb tallers i activitats d'aula que promouran la creativitat i permetran la reflexió sobre com gestionar els grups-classe.

El curs està dissenyat de forma intensiva durant 3 matins del mes de juliol o setembre, quan el professorat d'escola de música té més disponibilitat horària per poder-se desplaçar a la UAB.

L'estudi 5083/103 forma part de la microcredencial Pràctiques Pedagògiques Col·lectives i Inclusives a lesEscoles de Música: Recursos per a Docents, un programa que ofereix la flexibilitat de cursar-se en diverses dates.

Continguts

- Concepte d'inclusió
- Estratègies d'inclusió a l'aula de música
- Gestió diversitat a l'aula
- Dinàmica d'assaig
- Inclusió i comunitat
- Pràctiques pedagògiques col·lectives

Sortides professionals

Professorat de música de règim especial.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Escola de Formació Permanent

Centres col·laboradors

Associació Catalana d'Escoles de Música (ACEM)

Contacte

Laia Viladot Vallverdú

Telèfon: 93 581 2641

Més informació

Microcredencials