Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[20/03/2025] Consell de Govern
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]
2. Informe del rector
3. Afers Econòmico-pressupostaris:
3.1. Aprovació dels criteris bàsics per l’elaboració del pressupost de la UAB 2025 [+]
3.2. Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments en relació l’ampliació de la vigència del topall inferior de l’any 2021 a l’exercici 2025 [+]
3.3. Aprovació de les baixes de l’inventari general de la UAB de béns mobles amb valor net comptable superior a 1.500€ corresponents a l’exercici 2024 [+]
4. Afers acadèmics:
4.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2025-2026 [+]
4.2. Aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2025-2026 [+]
4.3. Creació de títols de grau [+]
4.4. Extinció de títols de grau [+]
4.5. Creació de títols de màster universitari [+]
4.6. Extinció de títols de màster universitari [+]
4.7. Creació de títols de programes de doctorat [+]
4.8. Creació de títols de màsters de formació permanent, diplomes [+]
5. Propostes de normatives:
5.1. Modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB [+]
5 bis. Estructures bàsiques i serveis de la UAB
5bis.1. Creació de l'Empresa de Base Tecnològica (EBT) InspAir * [+]
6. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:
6.1. Cessió d’ús d’espais al Consorci Centre d’Estudis Demogràfics (CED) [+]
6.2. Cessió d’ús d’espais al Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) [+]
6.3. Ampliació de la cessió d’ús d’espais a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) [+]
6.4. Aprovació d’una llicència de patent i know-how a favor d’ AiQUOS S.L. [+]
6.5. Aprovació de la llicència a Disrupt Therapeutics, S.L. [+]
6.6. Aprovació del retorn d’una patent a favor de l’inventor [+]
7. Nomenament de doctor o de doctora Honoris Causa:
7.1. Nomenament de doctora Honoris Causa: Facultat de Dret [+]
8. Elecció de representants:
8.1. Elecció d'un membre del Patronat de la Fundació Autònoma Solidària [+]
9. Afers de tràmit:
9.1. Modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) [+]
9.2. Bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut [+]
9.3. Aprovació de la declaració institucional CoARA (Coalition for Advancing Research Assessment) [+]
10. Torn obert de paraules
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior
Acord 11/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 6 de febrer de 2025. (DOC)
3.1. Aprovació dels criteris bàsics per l’elaboració del pressupost de la UAB 2025
Acord 12/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vist l’article 46.2, lletra f) de la llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari pel que fa a les competències del Consell de Govern i del Consell Social quant a l’aprovació del pressupost de la Universitat.
Atès que l’article 64.l dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern de la UAB i al Consell Social, aprovar els criteris bàsics que han de regir l’elaboració del pressupost anual, i que l’aprovació d’aquests criteris bàsics constitueix un pas previ i necessari per a l’elaboració, presentació i aprovació dels pressupostos de la UAB corresponents a l’any 2025.
Vist l’Acord pres per la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de data 27 de febrer de 2025 pel qual s’informa favorablement de la proposta dels Criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost 2025 de la UAB.
Vist l'article 3, lletra l) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern en relació als Criteris per bàsics per a l’elaboració del pressupost 2025 de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar els Criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost 2025 de la Universitat Autònoma de Barcelona, segons document que s’annexa (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
3.2. Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments en relació l’ampliació de la vigència del topall inferior de l’any 2021 a l’exercici 2025
Acord 13/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.
Vistos els acords de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018, de 30 d’octubre de 2019, 7 de juliol de 2022, d’1 de febrer de 2023, de 24 d’abril de 2024 i de 25 de setembre d e2024 pel que fa a l’aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.
Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model vigent de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments pel que fa a l’ampliació del topall inferior de distribució del pressupost regulat a l’article 7.1 que resulti d’ampliació a l’exercici 2025 respecte de l’exercici 2021.
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització va informar favorablement en sessió de 27 de febrer de 2025 pel que fa a la proposta de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.
Vist l'article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments, segons document que s’annexa. (DOC)
SEGON. Encarregar el vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
3.3. Aprovació de les baixes de l’inventari general de la UAB de béns mobles amb valor net comptable superior a 1.500€ corresponents a l’exercici 2024
Acord 14/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del rector de la UAB de data 6 de juny de 2024 pel que fa a les baixes de l’inventari general de béns de la UAB de béns mobles per valor net comptable superior al 1.500€.
Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i a l’inventari de béns i drets de la UAB.
Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització va informar favorablement en sessió de 27 de febrer de 2025 pel que fa a les baixes de l’inventari general de la UAB dels béns mobles amb valor net comptable superior a 1.500€ corresponents a l’exercici 2024.
Vist l’article 64.q) del Estatuts de la UAB pel que fa al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Vist el que preveu l’article 3, lletra q) del Reglament del Consell de Govern, pel que fa a les competències del Consell de Govern en relació a la desafectació del béns de domini públic.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor superior a 1.500€, segons document annex. (DOC)
SEGON. Elevar el present acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar al Vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.
4.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2025-2026
Acord 15/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d’informe sobre l’aprovació del calendari acadèmic del curs 2025-2026.
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2025-2026.
Vista l’Ordre EMT/185/2024, de 23 d’abril, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2025.
Vista l’Ordre EMT/252/2024, de 28 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2025.
Vist l'article 9.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.
Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2024-2025 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2025-2026 que s'annexa. (DOC)
SEGON. Encarregar el vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.2. Aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2025-2026
Acord 16/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2024-2025.
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic i administratiu marc de la UAB per a programar les activitats docents i els procediments administratius del curs acadèmic 2025-2026.
Vist l'article 9. 4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.
Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2024-2025 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2025-2026, aprovat pel Consell de Govern el 20 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar el calendari acadèmic i administratiu per al curs 2025-2026, en el termes que s'annexen. (DOC)
SEGON. Encarregar el vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.
TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius
4.3. Creació de títols de grau
Acord 17/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la petició de creació d’un títol de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de grau.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la creació del títol de grau següent:
- Història
SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar el vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.4. Extinció de títols de grau
Acord 18/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d’extinció d’un títol de grau, que ha estat presentat pel centre corresponent.
Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta d’extinció dels títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar l’extinció del títol de grau següent:
- Bioinformàtica / Bachelor in Bioinformatics
SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar el vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
4.5. Creació de títols de màster universitari
Acord 19/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat de creació de títols de màster universitari que ha estat presentada pels centres corresponents.
Vist l’article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la supressió de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta de creació de títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
- Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering
- Nanociència Aplicada: De Materials a Disposititus / Master in Applied Nanoscience: from Materials to Device
SEGON. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar el vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.6. Extinció de títols de màster universitari
Acord 20/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d’extinció de títols de màster universitari, que ha estat presentat pels centres corresponents.
Vist el que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta d’extinció dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màsters universitaris següents:
- Direcció i Gestió de Centres Educatius
- Biomedical Data Science
SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar el vicerector d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.7. Creació de títols de programes de doctorat
Acord 21/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de creació d’un nou estudi de doctorat de conformitat amb el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat, segons redacció donada pel Reial Decret 576/2023, de 4 de juliol, presentat per l’òrgan corresponent, i després de revisada la documentació justificativa que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.
Vist l’article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d’aplicació general.
Vist que el Reial Decret 99/2011 estableix les directrius per a la verificació, seguiment i renovació dels programes de doctorat.
Vist l’article 11 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2023 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de titulacions de doctorat.
Vist l'article 15.3c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre creació d’ensenyaments i títols de doctorat.
Atès que la proposta de creació de títols de doctorat va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Doctorat de 18 de febrer de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la creació del títol de doctorat següent:
- Infermeria: Vulnerabilitats i Salut
SEGON. Elevar l’aprovació de la creació de títols de doctorat al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la vicerectora de Recerca l’execució i el seguiment de l’acord primer.
QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
4.8. Creació de títols de màsters de formació permanent, diplomes
Acord 22/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la petició de creació de títols de màster de formació permanent i de diplomes que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.
Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.
Atès que la proposta de creació de títols que es presenten va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de marc de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la creació dels títols de diploma d’especialització següents:
- Diploma d’especialització en Participació Ciutadana i Experiència de Pacient en Salut
SEGON. Aprovar la creació dels títols de diploma d’expert següents:
- Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Matemàtica Escolar
- Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Llengua i la Lectura
TERCER. Aprovar la modificació dels títols de títols de màster de formació permanent següents:
- Màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital, que passa a denorminar-se màster universitari en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital
- Màster de formació permanent en Gestió i Metodologia de la Qualitat i Seguretat de l'Atenció en Salut, que passa a denominar-se màster universitari en Gestió de la Qualitat i de la Seguretat de l’Atenció en Salut.
QUART. Aprovar la modificació dels títols de títols de diploma d’especialització següents:
- Diploma d’especialització en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital , que passa a denominar-se diploma d’especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital.
- Diploma d’especialització en Gestió i Metodologia de la Qualitat i Seguretat de l'Atenció en Salut, que passa a denominar-se Diploma d’especialització en Metodologia de la Qualitat i de la Seguretat en l’Àmbit de la Salut.
CINQUÈ. Elevar l'aprovació de la creació del títols de diploma d’especialització i diploma d’experts, i la modificació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
SISÈ. Encarregar la directora de l’Escola de Postgrau l'execució i el seguiment dels acords primer a cinquè.
SETÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
5.1. Modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB
Acord 23/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta del vicerector d'Estudis i de Qualitat de modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.
Vist l’article 24 dels Estatuts de la UAB, que actualitza la denominació de l’Escola de Postgrau a Escola de Formació Permanent.
Vista la necessitat d’actualitzar l’article 114 de la Normativa acadèmica de la UAB, per millorar el procediment d’aprovació dels micromòduls de formació permanent.
Vista la necessitat, detectada en aquesta revisió, d’actualitzar diversos preceptes de la Normativa acadèmica de la UAB referits a la formació permanent.
Vist que la Normativa acadèmica de la UAB va ser aprovada per acord de Consell de Govern de 7 de juliol de 2022 i modificada per acords de Consell de Govern d’1 de febrer de 2023, de 12 de juliol de 2023, de 12 de març de 2024 i d’11 de juliol de 2024.
Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i les seves posteriors modificacions, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria acadèmica.
Vist que la proposta de modificació de la normativa acadèmica de la UAB va ser informada a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la modificació de la de normativa acadèmica de la UAB, en els termes que s’annexen (DOC).
SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.
TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
5bis.1. Creació de l'Empresa de Base Tecnològica (EBT) InspAir *
Acord 24/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la sol·licitud presentada pel doctor Fernando de Mora Pérez, dirigida a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB en relació a la creació i participació de la UAB en una empresa denominada ‘InspAir, S.L.’ dedicada a la prestació de serveis de consultoria especialitzada en el procés tècnic i regulatori necessari per al desenvolupament de biosimilars.
Vist l’informe de l’Oficina de Transferència del Coneixement i Valorització de la Recerca de data 19 de febrer de 2025 preceptiu sobre la proposta de presa de participacions i el reconeixement de l’empresa de nova creació “INSPAIR, S.L., així com sobre l’acord de llicència entre la UAB i l’empresa.
Vist l’informe preliminar del comitè ad-hoc sobre la valoració favorable de la proposta.
Vista la normativa en matèria d’Investigació de la UAB, aprovada per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).
Vist l’acord pres per la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 12 de març de 2025 en virtut del qual s’acorda:
Primer.- Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “INSPAIR, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials equivalents al 10% del capital social de l’empresa, per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), adquirint-les a valor nominal, amb un desemborsament màxim de 500 €, en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc (ANNEX 2 –DOCUMENT CONFIDENCIAL-), reconeixent-ne a “INSPAIR, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona;
Segon.- Comunicar l’anterior acord al Consell Social i elevar les actuacions a aquest òrgan perquè pugui emetre, si escau, l’informe escaient;
Tercer.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB l'execució i el seguiment d’aquests acords; Quart.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atès que el 14 de març de 2025 es reuneix la Comissió Econòmica del Consell Social que emetrà informe en relació amb la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa INSPAIR, S.L, el qual s’elevarà al Consell de Govern.
Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acords del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.
Vistos els articles 13.1 k) i article 61 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, en relació amb la creació per part de les Universitats d’entitats o empreses basades en el coneixement desenvolupades a partir de patents o de resultats generats per la investigació finançats total o parcialment amb fons públics i realitzats a les Universitats.
Atès l’article 36 bis.2 g) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la transmissió s’efectuï a favor d’una entitat basada en el coneixement definida en l’article 36 quater.1.d), creada o participada per l’entitat titular del dret, o que vagi a ser creada per aquesta entitat o pel seu personal investigador per l’explotació dels esmentats resultats de la recerca.
Vist l’article 165 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Autoritzar, d’acord amb la part expositiva dels presents acords, el reconeixement de l’empresa “InspAir, S.L” a través de la subscripció de participacions social, per un import màxim de 500 €, equivalents al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc , reconeixent-ne a “InspAir, S.L” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.
SEGON. Aprovar la participació de la UAB (a través de UABFIRMS) en el 10 per 100 del capital social de l’empresa, amb una aportació màxima de 500,00 euros.
TERCER. Certificar, d’acord amb el que estableix l’article 61 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades.
QUART. Autoritzar el rector o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:
- Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
- Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
- Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.
CINQUÈ. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “InspAir, S.L” en el termini d’un any aproximadament.
SISÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna
6.1. Cessió d’ús d’espais al Consorci Centre d’Estudis Demogràfics (CED)
Acord 25/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, de formalitzar amb el Consorci Centre d’Estudis Demogràfics (CED) un conveni de cessió d’ús d’espais.
Atès que el CED és un consorci integrat per la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona que té per objectiu la recerca bàsica i aplicada en Demografia i estudis de la població, així com la formació, la transferència i la difusió del coneixement, en aquests temes i que té la consideració de centre CERCA reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Atès que el CED i la UAB van signar en data 21 de juliol de 2021 un conveni pel qual es regularitzava una situació que es venia produint de facto, reconeixent la UAB al CED el dret d’ús exclusiu d’uns espais de l’edifici E2 del campus universitari de la UAB.
Atès que el CED ha sol·licitat a la UAB ocupar, addicionalment, uns espais de la planta baixa de l’edifici E1, en concret, la zona A de l’espai E-006 (30 m2), ubicats a la finca registral 45.279 inscrita al Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès (actualment, número 2), titularitat de la UAB.
Atès que el CED requereix gaudir de l’autorització d’ús dels espais anteriorment descrits, sota les següents condicions:
Objecte: L'espai objecte de la cessió d’ús que es destinarà al CED, és la superfície de 30 m2, corresponents a la zona A de l’espai E-006, situat a la planta baixa de l’edifici E1, ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2.
Destinació: Els espais objecte de cessió d’ús hauran de ser destinats, de forma exclusiva, per part del CED a complir amb la seva finalitat institucional
Condicions econòmiques
- Cànon: El CED no vindrà obligat a abonar el cànon a la UAB en concepte de contraprestació de la cessió de l’ús de l’espai. La quantitat amb concepte de cànon serà considerada com aportació de la UAB al CED en virtut de la seva qualitat de membre del Consell de Govern del Consorci, la qual es valora a raó de 10€ mensuals per metre quadrat ocupat pel CED. L’import anual d’aquesta aportació en espècie és el següent (impostos no inclosos)
Descripció metres cedits a el CED | m2 cedits | Cànon 10€/m2/mes |
---|---|---|
Espai d’oficina (E-006) | 30,00 | 300,00 |
TOTAL ANY 2025 | 3.600,00 € |
- Repercussió de despeses: El CED vindrà obligat a pagar a la UAB les despeses suportades per la universitat derivades de l’ús de l’espai cedit i despeses ciutat (manteniment, consums energètics, neteja, etc). Sempre que sigui possible es prioritzarà la repercussió de la despesa pel criteri de despesa directa. Per tal que això sigui possible la despesa ha de ser fàcil i inequívocament identificable. Per exemple: centre de cost, via comptador de consum, factura, etc. Quan no sigui possible la repercussió directa de la despesa, es farà una estimació indirecta.
La UAB facturarà un cop l’any les despeses d’ocupació de l’espai cedit i les despeses ciutat, detallant els costos mitjans per metre quadrat aplicats. Aquests costos s’actualitzaran anualment en funció de les despeses assumides per la universitat i del total de metres construïts al campus.
Els imports estimatius de les despeses indirectes i les despeses ciutat a repercutir per a l’any 2025 són els detallats a la següent taula. Aquests imports no inclouen impostos.
Descripció metres cedits al CED: | m2 cedits: | Despeses estimades de l'espai cedit 51,88 €/m2: | Despeses ciutat estimades 8,62 €/m2 | TOTAL DESPESES estimades A REPERCUTIR: |
---|---|---|---|---|
Espai d’oficina (E-006) | 30,00 | 1.556,40€ | 258,60€ | 1.815,00 € |
TOTAL ANY 2025: | 1.815,00 € |
Termini de duració: La cessió tindrà una duració de dos (2) anys a comptar des de la signatura del conveni.
D’acord amb allò que disposen els articles 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús al Consorci Centre d’Estudis Demogràfics (CED) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes:
Objecte: L'espai objecte de la cessió d’ús que es destinarà al CED, és la superfície de 30 m2, corresponents a la zona A de l’espai E-006, situat a la planta baixa de l’edifici E1, ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2. tal com s’identifica al plànol que conforma l’Annex núm. 1.
Destinació: Els espais objecte de cessió d’ús hauran de ser destinats, de forma exclusiva, per part del CED a complir amb la seva finalitat institucional
Condicions econòmiques:
- Cànon: El CED no vindrà obligat a abonar el cànon a la UAB en concepte de contraprestació de la cessió de l’ús de l’espai. La quantitat amb concepte de cànon serà considerada com aportació de la UAB al CED en virtut de la seva qualitat de membre del Consell de Govern del Consorci, la qual es valora a raó de 10€ mensuals per metre quadrat ocupat pel CED. L’import anual d’aquesta aportació en espècie és el següent (impostos no inclosos):
Descripció metres cedits a el CED | m2 cedits | Cànon 10€/m2/mes |
---|---|---|
Espai d’oficina (E-006) | 30,00 | 300,00 |
TOTAL ANY 2025 | 3.600,00 € |
- Repercussió de despeses: El CED vindrà obligat a pagar a la UAB les despeses suportades per la universitat derivades de l’ús de l’espai cedit i despeses ciutat (manteniment, consums energètics, neteja, etc). Sempre que sigui possible es prioritzarà la repercussió de la despesa pel criteri de despesa directa. Per tal que això sigui possible la despesa ha de ser fàcil i inequívocament identificable. Per exemple: centre de cost, via comptador de consum, factura, etc. Quan no sigui possible la repercussió directa de la despesa, es farà una estimació indirecta.
La UAB facturarà un cop l’any les despeses d’ocupació de l’espai cedit i les despeses ciutat, detallant els costos mitjans per metre quadrat aplicats. Aquests costos s’actualitzaran anualment en funció de les despeses assumides per la universitat i del total de metres construïts al campus.
Els imports estimatius de les despeses indirectes i les despeses ciutat a repercutir per a l’any 2025 són els detallats a la següent taula. Aquests imports no inclouen impostos.
Descripció metres cedits al CED: | m2 cedits: | Despeses estimades de l'espai cedit 51,88 €/m2: | Despeses ciutat estimades 8,62 €/m2 | TOTAL DESPESES estimades A REPERCUTIR: |
---|---|---|---|---|
Espai d’oficina (E-006) | 30,00 | 1.556,40€ | 258,60€ | 1.815,00 € |
TOTAL ANY 2025: | 1.815,00 € |
Termini de duració: La cessió tindrà una duració de dos (2) anys a comptar des de la signatura del conveni.
SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
QUART. Encarregar la Vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer.
CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.2. Cessió d’ús d’espais al Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF)
Acord 26/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la Vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, de formalitzar amb el Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) un conveni de cessió d’ús d’espais.
Atès que el Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) és un consorci de Dret públic d’investigació dedicat a la ecologia terrestre, l’anàlisi territorial i el canvi global i integrat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), la Generalitat de Catalunya, i la Institució dels Centres de Recerca de Catalunya (CERCA).
Atès que, en virtut dels acords del Consell de Govern núm. 34/2021 i del Consell Social núm. PLE 18/2021, de dates 27 de març de 2021 i 13 d’abril de 2021, respectivament, la UAB va autoritzar la cessió d’ús dels espais de 240 m2 que estan ubicats a la Facultat de Ciències, pel temps corresponent a la durada del projecte Severo Ochoa, el qual no podrà superar els 4 anys des de la formalització del conveni.
Atès que, per donar compliment als acords anteriorment exposats, la UAB i el CREAF van signar un conveni en data 8 d’octubre de 2021 pel qual la Universitat Autònoma de Barcelona cedia al Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals l’ús de 240m2 ubicats a la Facultat de Ciències per tres anys, que corresponen al temps de duració del projecte Severo Ochoa concedit al CREAF, el qual va finalitzar el passat 8 d’octubre de 2024.
Atès que el CREAF ha estat beneficiari d’un nou projecte Severo Ochoa, per la qual cosa subsisteix la necessitat d’ús dels espais que venien utilitzant, pel que les parts consideren adient la signatura d’un nou conveni per donar continuïtat a la cessió dels drets d’ús dels esmentats espais per part del CREAF.
Atès que el CREAF requereix gaudir de l’autorització d’ús dels espais anteriorment descrits, sota les següents condicions:
Objecte: Espais de superfície 240 m2 que estan ubicats a la Facultat de Ciències.
Destinació: Activitats pròpies de la finalitat institucional del CREAF
Condicions econòmiques:
- Cànon: El CREAF no vindrà obligat a abonar el cànon a la UAB en concepte de contraprestació de la cessió de l’ús de l’espai. Aquesta exempció en el pagament del cànon és considerada per les parts com una aportació en espècie de la UAB per al sosteniment del CREAF, que es valora a raó de 10€ mensuals per metre quadrat ocupat pel CREAF. L’import anual d’aquesta aportació en espècie és el següent (impostos no inclosos):
Ubicació metres cedits | m2 cedits |
Cànon anual 10€/m2/mes |
---|---|---|
Facultat de Ciències | 240 | 28.800€ |
- Repercussió de despeses: El CREAF vindrà obligat a pagar a la UAB les despeses suportades per la universitat derivades de l’ús de l’espai cedit i despeses ciutat (manteniment, consums energètics, neteja, etc). Sempre que sigui possible es prioritzarà la repercussió de la despesa pel criteri de despesa directa. Per tal que això sigui possible la despesa ha de ser fàcil i inequívocament identificable. Per exemple: centre de cost, via comptador de consum, factura, etc. Quan no sigui possible la repercussió directa de la despesa, es farà una estimació indirecta.
La UAB facturarà un cop l’any les despeses d’ocupació de l’espai cedit i les despeses ciutat, detallant els costos mitjans per metre quadrat aplicats. Aquests costos s’actualitzaran anualment en funció de les despeses assumides per la universitat i del total de metres construïts al campus.
Els imports estimatius de les despeses indirectes i les despeses ciutat a repercutir per a l’any 2025 són els detallats a la següent taula. Aquests imports no inclouen impostos.
Ubicació metres cedits | m2 cedits |
Despeses estimades de l'espai cedit 51,88€/m2 |
Despeses ciutat estimades 8,62€/m2 |
DESPESES estimades A REPERCUTIR ANY 2025 |
---|---|---|---|---|
Facultat de Ciències | 240 | 12.451,20€ | 2.068,80€ | 14.520€ |
Termini de duració: la cessió d’ús serà vigent des del 8 d’octubre de 2024 i tindrà una durada equivalent a la durada del projecte Severo Ochoa, amb un màxim de 5 anys
D’acord amb allò que disposen els articles 93 i 137.4 a) de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, i els articles 29 i 18.5 a) del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús al Consorci del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes:
Objecte: Espais de superfície 240 m2 que estan ubicats a la Facultat de Ciències
Destinació: Activitats pròpies de la finalitat institucional del CREAF
Condicions econòmiques:
- Cànon: El CREAF no vindrà obligat a abonar el cànon a la UAB en concepte de contraprestació de la cessió de l’ús de l’espai. Aquesta exempció en el pagament del cànon és considerada per les parts com una aportació en espècie de la UAB per al sosteniment del CREAF, que es valora a raó de 10€ mensuals per metre quadrat ocupat pel CREAF. L’import anual d’aquesta aportació en espècie és el següent (impostos no inclosos):
Ubicació metres cedits | m2 cedits |
Cànon anual 10€/m2/mes |
---|---|---|
Facultat de Ciències | 240 | 28.800€ |
- Repercussió de despeses: El CREAF vindrà obligat a pagar a la UAB les despeses suportades per la universitat derivades de l’ús de l’espai cedit i despeses ciutat (manteniment, consums energètics, neteja, etc). Sempre que sigui possible es prioritzarà la repercussió de la despesa pel criteri de despesa directa. Per tal que això sigui possible la despesa ha de ser fàcil i inequívocament identificable. Per exemple: centre de cost, via comptador de consum, factura, etc. Quan no sigui possible la repercussió directa de la despesa, es farà una estimació indirecta.
La UAB facturarà un cop l’any les despeses d’ocupació de l’espai cedit i les despeses ciutat, detallant els costos mitjans per metre quadrat aplicats. Aquests costos s’actualitzaran anualment en funció de les despeses assumides per la universitat i del total de metres construïts al campus.
Els imports estimatius de les despeses indirectes i les despeses ciutat a repercutir per a l’any 2025 són els detallats a la següent taula. Aquests imports no inclouen impostos.
Ubicació metres cedits | m2 cedits |
Despeses estimades de l'espai cedit 51,88€/m2 |
Despeses ciutat estimades 8,62€/m2 |
DESPESES estimades A REPERCUTIR ANY 2025 |
---|---|---|---|---|
Facultat de Ciències | 240 | 12.451,20€ | 2.068,80€ | 14.520€ |
Termini de duració: la cessió d’ús serà vigent des del 8 d’octubre de 2024 i tindrà una durada equivalent a la durada del projecte Severo Ochoa, amb un màxim de 5 anys
SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
QUART.- Encarregar la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer.
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la Vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.3. Ampliació de la cessió d’ús d’espais a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE)
Acord 27/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, de formalitzar amb l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) un conveni de cessió d’ús d’espais.
Atès que l’IFAE és un consorci de dret públic que té per missió contribuir al coneixement sobre desenvolupament de la física d’altes energies.
Atès que amb data 15 de juliol de 2022 ambdues entitats signaren un conveni per l’establiment de les condicions de la cessió d’ús per part de la UAB a favor de l’IFAE de 412 m2 de l’Edifici D, per a ser ocupats pel Port d’Informació Científica (PIC) de l’IFAE.
Atès que l’activitat del Port d’Informació Científica ha generat la necessitat d’espais addicionals per allotjar una llibreria de cintes magnètiques que contenen 60PB de dades de diferents projectes de recerca, per la qual cosa l’IFAE ha sol·licitat a la UAB autorització per l’ampliació de l’espai cedit en el conveni de 15 de juliol de 2022, en 46 m2 addicionals situats en el soterrani de l’Edifici D (Serveis Informàtics).
Atès que és voluntat de les parts subscriure una addenda al conveni de 15 de juliol de 2022, per tal d’ampliar els espais objecte de la cessió d’ús, essent aplicable el mateix règim jurídic que el conveni original.
Atès que, de conformitat amb la clàusula 4.2 del conveni signat en data 15 de juliol de 2022, mitjançant l’addenda d’ampliació es passen a detallar les despeses indirectes estimatives per a l’any 2025:
- Despeses d’ocupació de l'espai cedit: 37,19€/m2
- Despeses ciutat/campus: 8,62 €/m2.
D’acord amb allò que disposen els articles 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús a l'Institut de Física d'Altes Energies d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes:
- Objecte: L'espai objecte de la cessió d’ús és la superfície de 46 m2 situats en el soterrani de l’Edifici D (Serveis Informàtics).
- Règim jurídic: serà aplicable el règim jurídic contingut en el conveni formalitzat entre l'Institut de Física d'Altes Energies (IFAE) i la UAB de data 15 de juliol de 2022. Les despeses indirectes estimatives per l’any 2025, són les següents:
- Despeses d’ocupació de l'espai cedit: 37,19€/m2
- Despeses ciutat/campus: 8,62 €/m2
SEGON.- Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
QUART.- Encarregar la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer.
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la Vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.4. Aprovació d’una llicència de patent i know-how a favor d’ AiQUOS S.L.
Acord 28/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte de llicència, en exclusiva, de la patent EP23382470.5. titulada “Delta Sigma Device”, i en no exclusiva, del know.-how associat a la mateixa, propietat conjunta del CSIC (85%) i la UAB (15%), on l’inventor de la UAB és Francesc Serra Graells, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 10 de març de 2025.
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Atès que els articles 64.q) i 207.2 del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Atès l’article 36 bis.2 h) i i) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, així procedeixi.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte de llicència, en exclusiva, de la patent EP23382470.5 titulada “Delta Sigma Device”, i en no exclusiva, del know.-how associat a la mateixa, propietat conjunta del CSIC (85%) i la UAB (15%), on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa AIQUOS S.L. de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 10 de març de 2025.
SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.5. Aprovació de la llicència a Disrupt Therapeutics, S.L.
Acord 29/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte de llicència, en exclusiva, de la patent EP24382597 titulada “Compounds for the treatment of cannabis use disorder”, propietat conjunta de la UPF (75%) i la UAB (25%), on la inventora de la UAB és Elena Martin Garcia, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 6 de març de 2025.
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Atès que els articles 64.q) i 207.2 del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Atès l’article 36 bis.2 h) i i) de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que estableix que la transmissió de drets sobre resultats de l’activitat investigadora, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, així procedeixi.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte de llicència, en exclusiva, de la patent EP24382597 titulada “Compounds for the treatment of cannabis use disorder”, propietat conjunta de la UPF (75%) i la UAB (25%), on la UAB té qualitat de llicenciant, i l’empresa Disrupt Therapeutics S.L. (Disruptx) de llicenciatària, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 6 de març de 2025.
SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
6.6. Aprovació del retorn d’una patent a favor de l’inventor
Acord 30/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Atès que la UAB és titular de la patent EP19382958.7 titulada "Tooth whitening composition, on els inventors són Manuel Valiente, Maria Jesús Sánchez, Jorge Rodríguez i Clara Babot, amb data de prioritat 4 de novembre de 2019, així com de les patents que depenen de la patent prioritària europea i de la seva extensió internacional.
Atès que havent transcorregut més de cinc anys des del registre de la sol·licitud de la patent prioritària, sense que s’hagi trobat cap interessat per adquirir una llicència d’ús de la mateixa, la UAB decideix no continuar amb la sol·licitud de patent i ofereix a l’investigador principal i autor majoritari de la UAB, Manuel Valiente, prèvia renúncia dels altres inventors, la possibilitat d’adquirir els drets de titularitat de la sol·licitud de patent a través de la cessió dels drets de la UAB a l’inventor de la UAB, de conformitat amb l’article 21.4 Llei 24/2015 de la Llei de Patents i l’article 118 de la normativa en matèria d’Investigació de la UAB.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en relació amb la formalització d’un contracte de cessió de la titularitat dels drets de la patent EP19382958.7, titulada “Tooth whitening composition”, així com de les patents que depenen de la patent prioritària i de la seva extensió internacional, a favor de l’inventor majoritari, Manuel Valiente, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 6 de març de 2025.
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
Atès que els articles 64.q) i 207.2 del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Vist l’article 21.4 Llei 24/2015 de la Llei de Patents i l’article 118 de la normativa en matèria d’Investigació de la UAB, que preveuen la cessió de la titularitat de les invencions a l’inventor de les mateixes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte de cessió de la titularitat dels drets de la patent EP19382958.7, titulada “Tooth whitening composition”, així com de les patents que depenen de la patent prioritària i de la seva extensió internacional, a favor de l’inventor majoritari, en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 6 de març de 2025 (Document 1 -Confidencial a disposició dels membres del Consell de Govern a la OCI-), en els termes establerts a l’informe d’idoneïtat lliurat pel cap de l’Oficina de Transferència de Coneixement i Valorització de la Recerca de data 6 de març de 2025.
SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l’execució i seguiment d’aquest acord.
QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
7.1. Nomenament de doctora Honoris Causa: Facultat de Dret
Acord 31/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la petició formulada pel Deganat de la Facultat de Dret, i l'acord de la Junta de la Facultat de data 5 de novembre de 2024 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament del doctor Koen Laenerts, com a doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona, a proposta del Consell de Departament de Dret Privat de data 26 de setembre de 2024.
Atès que tant del currículum del candidat com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca el fan mereixedor d’obtenir la distinció de doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.
Atès que la proposta de la Facultat de Dret compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.
ACORD:
PRIMER. Nomenar del doctor Koen Laenerts, doctor honoris causa de la UAB.
SEGON. Encarregar la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.
TERCER. Comunicar el present acord al Deganat de la Facultat de Dret.
8.1. Elecció d'un membre del Patronat de la Fundació Autònoma Solidària
Acord 32/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Atès que la FUNDACIÓ AUTÒNOMA SOLIDÀRIA és una entitat sense ànim de lucre i es regeix per la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i per la resta de normes legals i reglamentàries que siguin aplicables i, d’una manera especial, per aquests Estatuts.
Atès que l’òrgan de govern de la Fundació Autònoma Solidària és el patronat integrat per un nombre mínim de sis i un nombre màxim d’onze vocals.
Atès que l’article 8.2 E dels Estatuts de la Fundació Autònoma Solidària estableixen que és patró ‘un membre de la Junta de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona designat pel respectiu òrgan de govern’.
Atès que en virtut de l’anterior precepte, és patró de l’esmentada Fundació el doctor Enric Marin Otto, el qual va ser designat en el seu dia a l’ostentar el càrrec de degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació.
Vist que el doctor Marin ha finalitzat en el seu càrrec de degà, es proposa la substitució com a patró de la Fundació Autònoma Solidaria pel doctor Juan Jesús Donaire Benito, degà de la Facultat de Ciències.
ACORD:
PRIMER. Designar el doctor Juan Jesús Donaire Benito, degà de la Facultat de Ciències, en substitució del doctor Enric Marin Otto, qui va finalitzar el seu mandat de degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació.
SEGON. Encarregar la Secretària General l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar els presents acords a la Fundació Autònoma Solidària, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
9.1. Modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC)
Acord 33/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Atès que el Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) es va constituir inicialment entre el Consell Comarcal del Solsonès i la Universitat de Lleida i, posteriorment, s'hi van incorporar la Diputació de Lleida, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Solsona.
Atès que el CTFC té per finalitat la creació, gestió, conservació i explotació d’un centre de recursos forestals i rurals, com a instrument de participació en l’ensenyament, la investigació, la transferència de resultats, la divulgació, la cooperació, l’assistència tècnica a les empreses i institucions, i el foment del desenvolupament rural, especialment en els àmbits forestal, agroforestal i indústries de la fusta i agràries, aprofitaments forestals, i en general en aquells àmbits relacionats amb la gestió dels recursos naturals.
Atès que en data 27 de juny de 2023, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per adaptar-los i adequar-los a la Llei 9/2022, de 21 de desembre de la Ciència, la qual cosa va implicar la modificació de les funcions de la direcció general, amb la corresponent modificació de l’article 11 dels Estatuts.
Atès que per Acord 72/2023, de 27 de setembre, del Consell de Govern de la UAB i per Acord 57/2023, de 19 d’octubre de 2023, del Consell Social de la UAB es va aprovar la ratificació de l’anterior acord.
Atès que en data 15 de novembre de 2024 la Junta del CTFC va aprovar la incorporació de la Diputació de Tarragona i de la Universitat Politècnica de Catalunya al Consorci, amb la consegüent modificació dels articles 7, 13 i els annexos 1 i 2 dels Estatuts.
Atès que en data 27 de juny de 2023, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per adaptar-los i adequar-los a la Llei 9/2022, de 21 de desembre de la Ciència, la qual cosa va implicar la modificació de les funcions de la direcció general, amb la corresponent modificació de l’article 11.
Vist l’article 64.t) dels estatuts que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes del (DOC)
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social Elevar per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER. Encarregar la Secretària General l’execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART. Comunicar els presents acords a la Vicegerència d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
CINQUÈ. Informar dels presents acords al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).
9.2. Bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut
Acord 34/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Vista la proposta de la directora de l’Escola de Postgrau sobre la bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut, que ha estat presentada pel degà de la Facultat de Medicina.
Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.
Vist el que disposa la Normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 10 de juliol de 2018.
Vist l’informe justificatiu presentat pel degà de la Facultat de Medicina.
Vist l’informe favorable evacuat per la Comissió d’Afers Acadèmics d’11 de març de 2025.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut, rebaixant-lo del 22 per cent a un 12 per cent.
SEGON. Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau l’execució i el seguiment d’aquest acord.
TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
9.3. Aprovació de la declaració institucional CoARA (Coalition for Advancing Research Assessment)
Acord 35/2025, de 20 de març, del Consell de Govern
Atès que la UAB és una institució capdavantera en recerca i innovació, amb una clara vocació de servei a la societat. Treballa conjuntament amb diversos actors per contribuir a la transformació social i al desenvolupament sostenible, així com per donar resposta als grans reptes als quals ens enfrontem.
Atès que per assolir aquests objectius, la recerca transdisciplinària i col·laborativa, que incorpora els actors de la societat en el procés de recerca, ha esdevingut clau en els darrers anys. Aquest enfocament s'emmarca en el que es coneix com a recerca i innovació responsable (RRI, "responsible research and innovation"), i actualment forma part del concepte de Ciència Oberta.
Atès que, en aquest context, calen nous criteris per a l’avaluació de la recerca -sense desestimar els que tradicionalment s’han utilitzat-, que siguin més inclusius i incorporin aspectes relacionats amb l’impacte a la societat, que fins ara s’havien tingut poc o gens en compte.
Atès que la iniciativa europea CoARA (Coalition for Advancing Research Assessment), impulsada per Europe Science i l'European Universities Association (EUA) amb el suport de la Comissió Europea, promou aquesta revisió per repensar la manera en què s’avalua la recerca i la carrera professional dels investigadors.
Atès que la UAB es va adherir a CoARA el novembre de 2022.
Atès que en data 25 de juliol de 2024 la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació va aprovar el Pla d’acció de CoARA-UAB (Coalition for Advancement of Research Assessment) 2024-27
Atès que, entre les accions que es detallen al Pla d’Acció, es preveu un posicionament institucional de la UAB en relació als criteris en els que es basa CoARA.
Vistos els articles 60 i 64.c) dels estatuts que estableixen com a competència del Consell de Govern establir les línies programàtiques de la Universitat i les directrius i procediments.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la declaració institucional de la UAB en relació a la reforma del sistema d’avaluació de la recerca, en els termes del (DOC)
SEGON. Encarregar la vicerectora de Recerca l’execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords a la Vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Documents relacionats