Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[18/12/2024] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
- Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
- Informe de les vicerectores
- Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca [+]
- Informar favorablement, si escau, del reconeixement d’activitats de recerca [+]
- Aprovació, si escau, de la supressió del laboratori de prestació de serveis LREC [+]
- Assumptes de tràmit
- Torn obert de paraules
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 71/2024, de 18 de desembre de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Aprovar l’acta de la sessió ordinària del dia 19 de novembre de 2024. (DOC)
3. Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca
Acord 72/2024, de 18 de desembre de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.
Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca en els termes del (DOC)
SEGON.- Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.
TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
4. Informar favorablement, si escau, del reconeixement d’activitats de recerca
Acord 73/2024, de 18 de desembre de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats de recerca i transferència a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de Patents (acord 98/2018).
Atès que s’han presentat les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca.
Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa, la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, en sessió de 20 d’octubre de 2022, va designar els membres de la comissió ad-hoc.
Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe, a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació perquè exerceixi les seves funcions.
Vist l’article 4 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement sobre el reconeixement d’activitats de recerca a la següent persona, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents: Yolanda SACO RODRÍGUEZ
SEGON.- Elevar aquests acords al rector perquè exerceixi les seves funcions
TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i de Transferència, Innovació i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
5. Aprovació, si escau, de la supressió del laboratori de prestació de serveis LREC
Acord 74/2024, de 18 de desembre de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta presentada la persona responsable del LPS Laboratori de Referència d’Enzimologia Clínica (LREC) per la supressió del LPS a causa de la jubilació de la seva directora
Vist l’article 46 de la Normativa d’Investigació de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 30 de gener de 2020, que regula la modificació, supressió i transformació dels serveis universitaris.
Vist l'article 25.2.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, segons la qual la creació, la modificació i la supressió de serveis universitaris de suport a la recerca i a la transferència de coneixements correspon a la Comissió de recerca, Transferència i Innovació, per delegació del Consell de Govern.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la supressió del LPS Laboratori de Referència d’Enzimologia Clínica (LREC).
SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Documents relacionats