Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[12/03/2025] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
- Aprovació, si escau, de l’actes de les darreres sessions [+]
- Informe de les vicerectores
- Presentació de l’informe de l’Institut de Recerca de l’Esport
- Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts Precompetitius UAB 2025 [+]
- Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic UAB 2025 [+]
- Aprovació, si escau, de la resolució de la convocatòria Talent UAB 2024 [+]
- Informar favorablement, si escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca [+]
- Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca [+]
- Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d’IVU [+]
- Aprovació, si escau, de la re-assignació d’una plaça TSR [+]
- Informar favorablement, si escau, de la proposta de creació de la EBT InspAir [+]
- *Informar favorablement, si escau, de la renovació parcial dels membres del CERec (Comitè d’Ètica en la Recerca) [+]
- Assumptes de tràmit
- Torn obert de paraules
1.Aprovació, si escau, de l’actes de les darreres sessions
Acord 07/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Aprovar l’acta de la sessió ordinària del dia 12 de febrer de 2025 (DOC) i de la sessió extraordinària del dia 26 de febrer de 2025 (DOC)
4. Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts Precompetitius UAB 2025
Acord 08/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria.
Atès que l’Equip de Govern va considerar l’any 2023 l’oportunitat de potenciar i renovar les capacitats del seu capital humà en tots els àmbits del coneixement i que era necessari l’increment de la participació dels/de les investigadors/es en les convocatòries competitives i considera que es tracta d’un objectiu a mantenir pel 2025.
Vistes les bases de l’esmentada convocatòria.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a Projectes pre-competitius de la UAB per al 2025, d’acord amb les bases establertes al (DOC)
SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
5. Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic UAB 2025
Acord 09/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que l’Equip de Govern considera que existeix una manca de finançament de l’equipament científic i tecnològic dels grups de recerca a través de convocatòries competitives i, d’altra banda, la renovació i/o l’adquisició d’equipament és un element estratègic per la recerca a la UAB, va decidir obrir una convocatòria d’equipament 2023 adreçada als grups de recerca de la UAB a la qual vol donar continuïtat amb aquesta convocatòria per al 2025.
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria.
Vistes les bases de l’esmentada convocatòria.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la convocatòria d’ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic de la UAB pel 2025, d’acord amb les bases establertes al (DOC)
SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
6. Aprovació, si escau, de la resolució de la convocatòria Talent UAB 2024
Acord 10/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la convocatòria aprovada per la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació en data 25 de juliol de 2024 d’ajuts de la UAB per a la captació i la retenció de talent investigador a la Universitat Autònoma de Barcelona, TALENT UAB pel 2024.
Vistes les bases de l’esmentada convocatòria.
Vistes les sol·licituds presentades a l’esmentada convocatòria, així com la proposta de resolució definitiva que s’eleva a aquesta Comissió de Recerca, Transferència i Emprenedoria.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la proposta de resolució definitiva de la convocatòria d’ajuts de la UAB per a la captació i la retenció de talent investigador TALENT UAB 2024, de conformitat amb el (DOC)
SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
7. Informar favorablement, si escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca
Acord 11/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats de recerca i transferència a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de Patents (acord 98/2018).
Atès que s’han presentat les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca.
Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa, la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, en sessió de 20 d’octubre de 2022, va designar els membres de la comissió ad-hoc.
Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe, a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació perquè exerceixi les seves funcions.
Vist l’article 4 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informa favorablement sobre el reconeixement d’activitats de recerca a la següent persona, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents:
- VELARDE NIETO, Maria Roser
SEGON. Elevar aquests acords al rector perquè exerceixi les seves funcions
TERCER. Encarregar a les vicerectores de Recerca i de Transferència, Innovació i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
8. Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca
Acord 12/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.
Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a institucions amb personalitat jurídica pròpia.
Vist l’article 33.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic en una institució amb personalitat jurídica pròpia es produeix per acord de la Comissió competent en matèria de transferència de coneixements, amb sol·licitud prèvia de la institució amb personalitat jurídica pròpia, conjuntament amb l’investigador que hi tingui interès i el vistiplau del director del seu departament.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. 1. Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca propis en els termes de (DOC)
2.- Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.
3.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
SEGON. 1. Aprovar l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors a entitats amb personalitat jurídica pròpia que s’identifiquen a (DOC)
2. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
3. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
9. Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d’IVU
Acord 13/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposen l’informe favorable de la sol·licitud d’investigadors vinculats a la universitat.
Atès que es vol proposar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats o bé la seva modificació.
Vist l’article 37.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats a la universitat ha de comptar amb l’informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i el vistiplau de l’estructura a la qual es vinculi.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Informar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats recollits en el (DOC).
SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
10. Aprovació, si escau, de la re-assignació d’una plaça TSR
Acord 14/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 12 de febrer de 2025 la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació va aprovar una convocatòria per a la re-assignació d’una plaça de TSR a grups SGR2021.
Vistes les bases de la convocatòria que incorporen els criteris generals de priorització establerts en l’acord de la Comissió d’Investigació de data 25 d’octubre de 2018.
Vistes les sol·licituds presentades a l’esmentada convocatòria, així com la proposta de resolució definitiva que s’eleva a aquesta Comissió de Recerca, Transferència i Emprenedoria.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Aprovar la reassignació dels tècnics del programa TSR prevista en la convocatòria aprovada per la CRTI de 12 de febrer de 2025 (DOC)
SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
11. Informar favorablement, si escau, de la proposta de creació de la EBT InspAir
Acord 15/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la sol·licitud presentada pel doctor Fernando de Mora Pérez dirigida a la Vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB en relació a la creació i participació de la UAB en una empresa denominada ‘InspAir, S.L.’ dedicada a la prestació de serveis de consultoria especialitzada en el procès tècnic i regulatori necessari per al desenvolupament de biosimilars.
Vist l’informe de Oficina de Transferència del Coneixement i Valorització de la Recerca sobre l’objecte a transferir, la seva protecció, l’adequació per a ser transferit a “INSPAIR, S.L”, la proposta de presa de participacions i el reconeixement de l’empresa de nova creació “INSPAIR, S.L”.
Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en data 20 de febrer de 2025.
Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acords del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER. Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “INSPAIR, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials equivalents al 10% del capital social de l’empresa, per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), adquirint-les a valor nominal, amb un desemborsament màxim de 500 €, en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc, reconeixent-ne a “INSPAIR, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.
SEGON. Comunicar l’anterior acord al Consell Social i elevar les actuacions a aquest òrgan perquè pugui emetre, si escau, l’informe escaient.
TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
12. Informar favorablement, si escau, de la renovació parcial dels membres del CERec (Comitè d’Ètica en la Recerca)
Acord 16/2025, de 12 de març de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 29 de setembre de 2022 el Consell de Govern va aprovar el Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.
Atès el que estableixen els articles 6, 7, 14, 15 i 16 de l’esmentat reglament, en relació a la composició del Comitè d’Ètica i dels seus subcomitès
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on es proposa designar els membres necessaris per a la renovació parcial del CERec.
Vist l’article 25.4 d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si s’escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació i de transferència de coneixements.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic
ACORD:
PRIMER. Informar favorablement el cessament del Dr. Ignasi Marco Sánchez i de la Dra. Anna Martínez Daunis, com a membres del subcomitè d’Experimentació Animal del Comitè d’Ètica en la Recerca (CERec).
SEGON. Informar favorablement el nomenament del Dr. Genís Josep Martínez Cuentra, com a membre assessor en benestar animal de l’estabulari de peixos AQUAB del Comitè d’Ètica en la Recerca (CERec).
TERCER. Elevar aquests acords al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves funcions
QUART. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
CINQUÈ. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Documents relacionats