La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[28/05/2024] Comissió d'Afers Acadèmics

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

2. Informe de l’Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidenta de la Comissió

2.2. Informe d’altres membres de l’Equip

3. Formació continua:

3.1. Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació  [+]

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern  [+]

3.3. Informació sobre cursos d’especialització  [+]

4. Aprovació de les accions propedèutiques del curs acadèmic 2024-2025  [+]

5. Programes educatius de curta durada:

5.1 Aprovació de micromòduls del curs 2024-2025  [+]

5.2 Aprovació de reptes del curs 2024-2025  [+]

6. Afers acadèmics:

6.1. Aprovació de la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern.  [+]

6.2. Aprovació del reconeixement acadèmic de les activitats de curta durada organitzades per l’ECIU University del curs 2024-2025  [+]

6.3. Aprovació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2024-2025  [+]

6.4. Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d’estudis de grau  [+]

7. Assumptes de tràmit: Modificació de la composició de la Comissió d’Avaluació de la convocatòria de projectes d'innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024. [+]

8. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord 48/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l'acta de la sessió de 16 d’abril de 2024. (DOC)

 

3.1. Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació 

Acord 49/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació de títol de màster de formació permanent i  de diploma d’expert que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació de títols de màster de formació permanent i diploma d’expert que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Intel·ligència Artificial i Dret Digital.
  • Màster de formació permanent en Infermeria Intensiva i en Cures Crítiques.
  • Diploma d’expert en Marc Legal de la Intel·ligència Artificial i Dret Digital.
  • Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Crític amb Patologia Cardiovascular i/o Respiratòria (àmbit Prehospitalari i Hospitalari).
  • Diploma d’expert en Assistència integral al Malalt Traumàtic Greu (àmbit Prehospitalari i Hospitalari)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern

Acord 50/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent, de diploma d’especialització i de diploma d’expert presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de màsters de formació permanent següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Intel·ligència Artificial i Dret Digital
  • Màster de formació permanent en Infermeria Intensiva i Cures Crítiques

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis de diploma d’expert següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’expert en Marc Legal de la Intel·ligència Artificial i Dret Digital
  • Diploma d’expert en Assistència Integral al Malalt Crític amb Patologia Cardiovascular i/o Respiratòria (àmbit Prehospitalari i Hospitalari)
  • Diploma d’expert en Assistència Integral al Malalt Traumàtic Greu (àmbit Prehospitalari i Hospitalari)

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Political Ecology Degrowth and Environmental Justice
  • Màster de formació permanent en Endoscòpia Ginecològica
  • Màster de formació permanent en Benestar Animal
  • Màster de formació permanent en Diagnòstic i Tractament del Peu Diabètic
  • Màster de formació permanent en Clínica de Petits Animals

QUART. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels diplomes d’especialització següents, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Cirurgia i Anestèsia de Petits Animals
  • Diploma d’especialització en Medicina d'Urgències i Cures Intensives en Petits Animals

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

 3.3. Informació sobre cursos d’especialització

Acord 51/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació de cursos d'especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisits exigits per la UAB la direcció de l'Escola ha aprovat la proposta.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis. Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació dels cursos d’especialització que s’annexen:

  • Programació Segura i Eficient en Llenguatge RUST.
  • Cultura de Pau a través de l'Esport i l'Activitat Física: Transformant Conflictes per Millorar la Convivència.
  • AI4All.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

 4. Aprovació de les accions propedèutiques del curs acadèmic 2024-2025

Acord 52/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de les accions propedèutiques proposades pels centres per al curs acadèmic 2024-25.

Atès la necessitat d’implementar l’oferta d’accions propedèutiques per al curs acadèmic 2024-2025.

Vist l’article 44 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2022 i les seves posteriors modificacions, que regula les accions propedèutiques que es programen en aquesta Universitat amb l’objectiu de facilitar la integració dels estudiants que s’incorporen i l’adequat seguiment dels seus estudis, i que disposa, entre d’altres, que la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica haurà d’aprovar les accions propedèutiques proposades pels centres.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar les accions propedèutiques per al curs acadèmic 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

5.1 Aprovació de micromòduls del curs 2024-2025

Acord 53/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de micromòduls del curs acadèmic 2023-2024.

Atesa la necessitat d’implementar les activitats formatives incloses al programa.

Vistos els articles 111 a 116 de la Normativa acadèmica de la UAB, que regulen la creació dels programes educatius de curta durada, i concretament l’article 112.1 que fa referència explícita als micromòduls.

Vist l'article 10.9 c) del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en altres activitats acadèmiques amb caràcter docent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació de micromòduls del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

5.2 Aprovació de reptes del curs 2024-2025

Acord 54/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de reptes del curs acadèmic 2024/2025.

Atesa la necessitat d’implementar les activitats formatives incloses al programa.

Vistos els articles 111 a 116 de la Normativa acadèmica de la UAB, que regulen la creació dels programes educatius de curta durada, i concretament l’article 112.2 que fa referència explícita als reptes.

Vist l'article 10.9 c) del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en altres activitats acadèmiques amb caràcter docent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació de reptes del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

6.1. Aprovació de la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern.

Acord 55/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat de modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025.

Atesa la necessitat de modificar i d’actualitzar algunes dades del calendari.

Vist l'article 9.3 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar les modificacions del calendari acadèmic i acadèmic administratiu, per delegació del Consell de Govern.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2024-25, aprovat pel Consell de Govern el 12 de març de 2024.

Vist el calendari acadèmic i administratiu de la UAB per al curs 2024-25, aprovat pel Consell de Govern el 12 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

6.2. Aprovació del reconeixement acadèmic de les activitats de curta durada organitzades per l’ECIU University del curs 2024-2025

Acord 56/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de micromòduls del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de reconèixer la participació de l’alumnat de la UAB en les activitats de curta durada organitzades per l’ECIU University, d’acord amb allò establert als articles 241 a 243 de la Normativa acadèmica de la UAB.

Vist que l’òrgan competent de l’ECIU University confirma que totes les activitats de l’oferta interuniversitària de l’ECIU University compleixen els requeriments mínims establerts per la UAB, en especial que la dedicació de l’estudiant estigui valorada en crèdits ECTS i que sigui avaluada, com a mínim, amb un APTA/APTE o NO APTA/NO APTE.

Vist l'article 10.9 c) del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en altres activitats acadèmiques amb caràcter docent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar que les activitats de curta durada de l’oferta interuniversitària de l’ECIU University del curs 2024-2025 poden tenir reconeixement acadèmic, que s’incorporarà a l’expedient acadèmic de l’estudiant d’acord amb les condicions, requisits i procediments establerts per la Normativa acadèmica de la UAB.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

6.3. Aprovació d’activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2024-2025

Acord 57/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat d’implementar l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2024-2025.

Vist l'article 10.9 del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar les activitats susceptibles de reconeixement acadèmic per al curs 2024-2025 en els termes que s'annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

6.4. Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d’estudis de grau

Acord 58/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i de Qualitat, d'aprovació de reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d'estudis de grau presentades pels centres corresponents.

Atesa la necessitat d'implementar l'oferta d'ensenyaments superiors oficials que donen dret a reconeixement acadèmic en els estudis de grau.

Vist l'article 10.3 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que podran ser objecte de reconeixement els crèdits cursats en altres ensenyaments superiors oficials.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, es presenta a la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB, la següent

ACORDS: 

PRIMER. Aprovar el reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d’estudis de grau, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

7. Assumptes de tràmit:  Modificació de la composició de la Comissió d’Avaluació de la convocatòria de projectes d'innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024.

Acord 59/2024, de 28de maig, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d'Estudis i de Qualitat d’aprovació de la modificació de la composició de la Comissió d’Avaluació de la convocatòria de projectes d’innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024.

Vista la necessitat de modificar la composició de la Comissió d’Avaluació per adequar-la a l’actual composició de l’Equip de Govern.

Vist que la convocatòria de projectes d’innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024 va ser aprovada per acord de la Comissió d’Afers Acadèmics de 16 d’abril de 2024.

 Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.  

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació de la composició de la Comissió d’Avaluació de la convocatòria de projectes d’innovació docent i de projectes de recerca de la docència i de la innovació docent 2024, en els termes que s’annexen:

 La comissió d’avaluació està constituïda per:

  • La vicerectora d’Estudis i de Qualitat, que la presideix.
  • L’adjunt al vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat.
  • La directora de l’ICE.
  • La coordinadora de la Unitat de Formació-Innovació.
  • La subdirectora de l’ICE.
  • Un degà o degana o director o directora d’escola, o la persona que delegui, de cada un dels quatre àmbits de coneixement (ciències de la salut, ciències experimentals i tecnològiques, ciències socials i ciències humanes). La participació dels centres serà rotatòria per a cada un dels àmbits de coneixement i per dos anys.
  • La cap de la Unitat de Formació.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Documents relacionats