La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[11/03/2025] Comissió d'Afers Acadèmics

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe de l’Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidència de la Comissió.

2.2. Informe d’altres membres de l’Equip.

Punt 3. Formació continuada:

3.1 Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

3.2 Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern. [+]

3.3 Informació de nous cursos d’especialització. [+]

Punt 4. Graus:

4.1. Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

4.2 Aprovació de memòries de grau, per delegació del Consell de Govern. [+]

4.3 Informar favorablement, si escau, sobre l’extinció de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

4.4 Aprovació de la modificació de minors, per delegació del Consell de Govern. [+]

Punt 5. Màsters:

5.1 Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

5.2 Aprovació de memòries de màster universitari, per delegació del Consell de Govern. [+]

5.3 Informar favorablement, si escau, sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

Punt 6.  Informació sobre autoinformes d’acreditació. [+]

Punt 7. Afers Acadèmics:

7.1 Informe de la modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

7.2 Informe sobre el calendari acadèmic del curs 2025-2026 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

7.3 Informe sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2025-2026 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

7.4 Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern. [+]

7.5 Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d’estudis de grau curs 2025-2026. [+]

Punt 8. Programes educatius de curta durada:

8.1 Aprovació de reptes del curs 2024-2025. [+]

8.2 Aprovació de micromòduls del curs 2024-2025 [+]

Punt 9 Assumptes de tràmit: Informe sobre la bonificació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut [+]

Punt 10 Torn obert de paraules.
 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 15/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l’acta de la sessió ordinària de 29 de gener de 2025. (DOC)

 

3.1 Proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 16/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació de títol de màster de formació permanent i  diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació de títols de diploma d’especialització que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Participació Ciutadana i Experiència de Pacient en Salut

SEGON. Informar favorablement sobre la creació de títols de diploma d’expert que s'annexen:

  • Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Matemàtica Escolar
  • Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Llengua i la Lectura

TERCER. Informar favorablement sobre la modificació de títols de màster de formació permanent que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (anteriorment Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital)
  • Màster de formació permanent en Gestió de la Qualitat i de la Seguretat de l’Atenció en Salut (anteriorment Gestió i Metodologia de la Qualitat i Seguretat de l'Atenció en Salut)

QUART. Informar favorablement sobre la modificació de títols de diploma d’especialització que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (anteriorment Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital)
  • Diploma d’especialització en Metodologia de la Qualitat i de la Seguretat en l’Àmbit de la Salut (anteriorment Gestió i Metodologia de la Qualitat i Seguretat de l'Atenció en Salut)

CINQUÈ. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

 3.2 Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern.

Acord 17/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2025-2026.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del diploma d’especialització següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Participació Ciutadana i Experiència de Pacient en Salut

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis dels diplomes d’expert següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin els títols corresponents, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Matemàtica Escolar
  • Diploma d’expert en Aprenentatge i Ensenyament de la Llengua i la Lectura

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin la modificació de títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (presencial)
  • Màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (virtual)
  • Màster de formació permanent en Gestió de la Qualitat i de la Seguretat de l’Atenció en Salut

QUART. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels diplomes d’especialització següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin la modificació de títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Diploma d’especialització en Estratègia, Creativitat i Màrqueting Digital (presencial)
  • Diploma d’especialització en Estratègia Creativitat i Màrqueting Digital (virtual)
  • Diploma d’especialització en Metodologia de la Qualitat i de la Seguretat en l’Àmbit de la Salut

CINQUÈ. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat i el seguiment d’aquests acords.

SISÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

3.3 Informació de nous cursos d’especialització.

Acord 18/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació de cursos d'especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisits exigits per la UAB la direcció de l'Escola ha aprovat la proposta.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis. Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació dels cursos d’especialització que s’annexen:

  • Curs d’especialització en Prevenció de Riscos Laborals: Especialitat en Ergonomia
  • Curs d’especialització en Cirurgia Robòtica Urològica Reconstructiva

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

4.1. Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 19/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de creació d’un títol de grau que ha estat presentat pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 172 dels Estatus de la UAB, sobre la implantació i supressió de títols oficials de grau.

Vist l'article 9.4.e de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han der discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació d’estudis de grau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títol grau següent:

  • Història

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

4.2 Aprovació de memòries de grau, per delegació del Consell de Govern.

Acord 20/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de la memòria del títol de grau presentada pel centre corresponent, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquest estudi.

Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de grau.

Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.

ACORD:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la memòria de l’estudi de grau següent:

  • Història

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

4.3 Informar favorablement, si escau, sobre l’extinció de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 21/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’informe sobre l’extinció d’un títol de grau que ha estat presentat pel centre corresponent.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de grau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre l’extinció del títol de grau següent:

  • Bioinformàtica / Bachelor in Bioinformatics

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

4.4 Aprovació de la modificació de minors, per delegació del Consell de Govern.

Acord 22/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’aprovació de la modificació de la memòria d’un títol de minor que ha estat presentada pel centre corresponent.

Atès la necessitat de modificar la memòria de títol de minor que es presenta, per tal d’adequar-la a les necessitats actuals.

Vist el Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, pel que fa a la modificació dels plans d’estudi.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021  i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de la memòria del Minor següent:

  • Minor en Estudis Bascos

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

5.1 Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 23/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de creació de títols de màster universitari que han estat presentats pels centres corresponents.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, d’estudis màster.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació dels títols de màster universitari que s’annexen:

  • Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering
  • Nanociència Aplicada: De Materials a Disposititus / Master in Applied Nanoscience: from Materials to Device

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

5.2 Aprovació de memòries de màster universitari, per delegació del Consell de Govern. 

Acord 24/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de la memòria del títol de grau presentada pel centre corresponent, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de grau.

Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels títols de màster universitari següents:

  • Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering
  • Nanociència Aplicada: De Materials a Dispositius / Master in Applied Nanoscience: from Materials tot Devices

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu

 

5.3 Informar favorablement, si escau, sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. 

Acord 25/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’informes sobre l’extinció dels títols de màster universitari que han estats presentats pels centres corresponents.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediments d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de màster universitari.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre l’extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Direcció i Gestió de Centres Educatius
  • Biomedical Data Science

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

Punt 6.  Informació sobre autoinformes d’acreditació. 

Acord 26/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d’informació sobre l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions de l’Institut Universitari de Neurorehabilitació Guttmann.

Atès que per a dur a terme aquest procés es requereix de l’elaboració d’un autoinforme per part del centre a acreditar, i atès que tal com s’estableix en el procés definit per l’AQU, forma part de la documentació que s’ha de lliurar i que s’avalua per part d’una comissió externa, amb l’objectiu d’obtenir l’informe definitiu d’acreditació favorable que permeti la continuïtat de la impartició de les titulacions.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que l’òrgan determinat pel SIGQ del centre aprova els autoinformes d’acreditació, i n’informa la comissió del Consell de Govern amb competències sobre ordenació acadèmica.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 6 de febrer de 2025, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.


ACORD:

PRIMER. Donar-se per assabentats de l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions del centre següent:

  • Institut Universitari de Neurorehabilitació Guttmann

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

7.1 Informe de la modificació de la Normativa Acadèmica de la UAB, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. 

Acord 27/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat de modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.

Vist l’article 24 dels Estatuts de la UAB, que actualitza la denominació de l’Escola de Postgrau a Escola de Formació Permanent.

Atesa la necessitat d’actualitzar l’article 114 de la Normativa acadèmica de la UAB, per millorar el procediment d’aprovació dels micromòduls de formació permanent.

Atesa la necessitat, detectada en aquesta revisió, d’actualitzar diversos preceptes de la Normativa acadèmica de la UAB referits a la formació permanent.

Vist que la Normativa acadèmica de la UAB va ser aprovada per acord de Consell de Govern de 7 de juliol de 2022.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, que estableix que correspon a la Comissió d’Afers Acadèmics informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

7.2 Informe sobre el calendari acadèmic del curs 2025-2026 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 28/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic del curs acadèmic 2025-2026.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2025-2026.

Vista l’Ordre EMT/85/2024, de 23 d’abril, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2025.

Vista l’Ordre EMT/262/2024, de 28 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2025.

Vist l'article 9.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre el calendari acadèmic del curs 2025-2026.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

7.3 Informe sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2025-2026 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 29/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic i administratiu del curs acadèmic 2025-2026.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic i administratiu marc de la UAB per a programar les activitats docents i els procediments administratius del curs acadèmic 2025-2026.

Vist l'article 9.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2025-2026, informat favorablement per aquesta comissió el 11 de març de 2025.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Informar favorablement sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2025-2026. 

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

7.4 Concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern.

Acord 30/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de titulació presentades pels centres corresponents.

Vist l’article 282 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 822/2021, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que regula l’atorgament dels premis extraordinaris de titulació. 

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER.  Atorgar, per delegació del Consell de Govern, els premis extraordinaris de titulació per al curs acadèmic 2023-2024 que s’annexen (DOC).

SEGON. Encarregar al vicerectorat d’Estudis i Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer. 

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

7.5 Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d’estudis de grau curs 2025-2026. 

Acord 31/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerectorat d’Estudis i Qualitat, d'aprovació de reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d'estudis de grau presentades pels centres corresponents.

Atesa la necessitat d'implementar l'oferta d'ensenyaments superiors oficials que donen dret a reconeixement acadèmic en els estudis de grau.

Vist l'article 10.3 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que podran ser objecte de reconeixement els crèdits cursats en altres ensenyaments superiors oficials.

Vist l'article 12 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar el reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d’estudis de grau. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

8.1 Aprovació de reptes del curs 2024-2025. 

Acord 32/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d’aprovació de reptes del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat d’implementar les activitats formatives incloses al programa.

Vistos els articles 111 a 116 de la Normativa acadèmica de la UAB, que regulen la creació dels programes educatius de curta durada, i concretament l’article 112.2 que fa referència explícita als reptes.

Vist l'article 10.9 c) del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en altres activitats acadèmiques amb caràcter docent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la creació de reptes ECIU-UAB del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

8.2 Aprovació de micromòduls del curs 2024-2025

Acord 33/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat d’aprovació de micromòduls del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat d’implementar les activitats formatives incloses al programa.

Vistos els articles 111 a 116 de la Normativa acadèmica de la UAB, que regulen la creació dels programes educatius de curta durada, i concretament l’article 112.1 que fa referència explícita als micromòduls.

Vist l'article 10.9 c) del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en altres activitats acadèmiques amb caràcter docent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER. Aprovar la creació de micromòduls del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Estudis i Qualitat l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Punt 9. Assumptes de tràmit: Informe sobre la bonificació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut

Acord 34/2025, d'11 de març de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la Directora de l’Escola de Postgrau sobre la Bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut, que ha estat presentada pel degà de la Facultat de Medicina.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist el que disposa la Normativa econòmica i de dedicació acadèmica de la formació pròpia a la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 10 de juliol de 2018.

Vista la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD

PRIMER. Informar favorablement sobre la Bonificació en la compensació per despesa general (cànon) a favor InterAC Salut, rebaixant-lo del 22 per cent a un 12 per cent.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

Documents relacionats