Voluntariat Lingüístic
Qui té un amic, té un tresor

Es tracta d’una activitat per donar suport a estudiants internacionals (o a personal de la Universitat) que volen practicar català i conèixer la cultura catalana.
La teva tasca serà pensar activitats per fer amb la teva parella lingüística perquè pugui practicar català en funció de les seves necessitats: pràctica oral, vocabulari nou, coneixement de la cultura, etc.. De tot això en parlem a les sessions de formació.
En resum, si ets una persona compromesa amb la llengua catalana i tens ganes d’apropar el català a estudiants internacionals i de conèixer altres cultures, és una activitat per a tu!
No pots acabar els teus estudis sense participar al voluntariat lingüístic!
📽 Què és el voluntariat lingüístic?
📽 Per què hauries de tenir una parella lingüística.
📽 Quins plans pots fer amb la teva parella lingüística?
Trobaràs les dades bàsiques del taller i més informació sobre l’activitat (dates, inscripció, etc..) en aquesta pàgina dels tallers de sensibilització lingüística. Vols més informació? Contacta amb nosaltres i resoldrem els teus dubtes.
🔗 Vull SER voluntari lingüístic 🔗
Què diuen els estudiants que han fet voluntariat lingüístic?
👩🏾 «L‘activitat em sembla molt bona idea i una oportunitat genial per promoure l‘ús i l’aprenentatge del català, alhora que ajuda als estudiants d’Erasmus a conèixer gent i practicar la llengua. És un voluntariat que valoro positivament.»
🧑🏼 «Trobo que ha estat una molt bona experiència! No sabia què em trobaria fent l’activitat, però he acabat coneixent una companya molt simpàtica, amb ganes d’aprendre català i conèixer la cultura!»
👩🏻 «M’ha sorprès molt, pensava que no m’agradaria tant com m’ha agradat. He conegut una noia estupenda i potser en un altre entorn mai no hagués coincidit amb ella. He fet una amiga i m’he sentit bé de poder ajudar a algú.»
El PDI, PTGAS o l’alumnat que no vulgui fer un taller amb reconeixement de crèdits, també pot participar-hi. Contacta amb nosaltres i t’ho explicarem!
I si ets estudiant o personal o nuvingut i vols practicar català? T’oferim: ⤵️
- Posar-te en contacte amb una persona que estudiï a la UAB que prepararà 8 trobades d’1 hora amb tu.
- En funció de les teves necessitats, l’estudiant et prepararà activitats per a practicar i aprendre.
Tingues en compte que les trobades:
- No són classes de català, són un suport a la pràctica de l’idioma.
- Et permeten aprendre de primera mà aspectes de la cultura catalana.
- Al primer semestre es fan entre octubre i gener.
- Al segon semestre es fan entre març i juny.
🔗 Vull TENIR un voluntari lingüístic 🔗