Pla d'estudis Grau en Comptabilitat i Finances
Competències bàsiques
- Desenvolupar un pensament i un raonament crític i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
-
Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
-
Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, de persones i de situacions.
-
Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
Competències específiques
-
Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional a l'àmbit de la Comptabilitat i/o les Finances d'una empresa, organisme o unitat familiar, promovent el treball en entorns pròxims a la realitat.
-
Planificar i dirigir l'organització comptable d'una empresa o d'un grup d'elles.
-
Elaborar i interpretar estats financers i informes per a fins comptables, fiscals, financers i organitzacionals. Emetre informes tècnicocomptables en relació a la situació d'una empresa.
-
Aplicar els principis essencials del dret mercantil (bancari i assegurador), i tenir nocions de dret constitucional, civil, tributari i laboral.
-
Demostrar que coneix el funcionament del sistema financer i de la manera d'actuar dels diferents intermediaris, en especial bancs, caixes d'estalvis i companyies asseguradors, per a poder negociar eficaçment amb elles.
-
Gestionar activa i passivament els diferents riscos financers que afecten a les empreses un cop aquests han estat identificats, així com els riscos financers i biomètrics (de longevitat i altres) que afecten a les persones i a les seves famílies.
-
Acreditar un comportament ètic i professional en les funcions d'assessorament comptable i financer que tingui encomanades.
-
Analitzar, formular i implantar l'estratègia general d'una organització, així com les polítiques d'actuació de les diferents àrees funcionals.
-
Demostrar que comprèn la relació i l'impacte dels Sistemes d'Informació en els processos de gestió empresarials, i ser actiu en la seva implementació.
-
Identificar els models d'empresa tan en la perspectiva de la propietat com de l'organització interna, comprenent la naturalesa econòmica de les relacions humanes en el context empresarial.
Competències transversals
-
Capacitat de comunicació oral i escrita en català, castellà i anglès, que permeti sintetitzar i presentar el treball realitzat.
-
Analitzar, sintetitzar i avaluar la informació.
-
Capacitat d’adaptar-se a entorns canviants.
-
Capacitat per a buscar solucions innovadores i imaginatives.
-
Treballar en equip, i gestionar equips multidisciplinaris i multiculturals, coordinant, negociant i gestionant els conflictes.
- Presentar el treball amb el nivell adequat de qualitat i incorporant els aspectes mediambientals i socials corresponents.
-
Accedir a noves formes d’informació utilitzant les estratègies d’aprenentatge que permetin les noves tecnologies de comunicació.
Coneixements
- Descriure les teories, les institucions i la regulació del comerç internacional, i les relacions econòmiques internacionals en el procés de globalització econòmica.
- Descriure els fonaments teòrics i pràctics de l’entorn micro- i macroeconòmic de l’empresa.
- Identificar els principis generals del dret i els propis del dret mercantil, així com els de l’ordenament tributari i laboral de l’àmbit empresarial.
- Identificar els principis, l’estructura, la dinàmica de funcionament intern i els models d’organització i gestió dels recursos humans de les empreses i organitzacions.
Habilitats
- Analitzar la composició, el funcionament, la regulació del sistema financer i dels mercats i la informació financera que han emès.
- Analitzar el desenvolupament econòmic internacional i la dinàmica de l’organització empresarial a llarg termini des de la perspectiva històrica.
- Analitzar les bases de dades principals per a l’elaboració d’informes i anàlisis de l’entorn econòmic i financer.
- Analitzar les situacions pròpies de la funció comercial en la gestió d’una empresa o organització.
- Analitzar els efectes de les tendències de l’entorn econòmic, social i laboral, i de la dinàmica competitiva dels mercats i sectors principals de l’economia espanyola i europea en l’àmbit financer i comptable de l’empresa.
- Aplicar la metodologia de raonament pròpia de l’economia financera en l’àmbit comptable, financer, comercial i dels sistemes d’informació.
- Relacionar els fonaments, els àmbits i els agents principals relacionats amb la responsabilitat social corporativa (RSC) vinculant-los amb els aspectes estratègics i operatius de l’organització.
- Valorar el risc financer que afecta els agents econòmics: inversors, empreses i organitzacions, entitats públiques, directius, etc. en funció dels criteris de rendibilitat de la inversió, de retorn de capital, de liquiditat i de fluctuació dels mercats financers.
- Implantar els sistemes d’informació en els processos de gestió empresarial.
Competències
- Actuar en l’àmbit professional comptable i financer, considerant críticament l’impacte econòmic, tecnològic, social i ambiental de la seva activitat.
- Aplicar les habilitats i els coneixements teòrics i pràctics adquirits durant el grau de forma correcta i adequada per a l’elaboració d’un treball de recerca bàsic o aplicat en l’àmbit econòmic, financer i comptable.
- Aportar propostes creatives i innovadores des de l’àmbit comptable i financer a les necessitats i demandes socials.
- Avaluar en l’àmbit econòmic i financer les desigualtats per raó de sexe o gènere per a evitar-les en l’acompliment professional.
- Operar en l’àmbit professional comptable i financer amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics, tot d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible.
- Planificar l’organització comptable d’una empresa, o d’un grup, elaborant informes interns i externs basats en la normativa nacional i internacional.
- Posar en pràctica els coneixements adquirits en el marc d’una empresa o organització en els seus departaments, àrees o unitats propis de l’àmbit financer i comptable i en l’exercici professional de l’assessorament i l’auditoria.
- Prendre decisions en matèria d’estructura organitzativa i de gestió d’empreses i patrocinis utilitzant models i tècniques quantitatives de gestió empresarial.
- Valorar el cost i/o rendibilitat de les operacions d’inversió i finançament d’una empresa en els aspectes comptables, financers i fiscals.
- Implantar l’estratègia general d’una organització empresarial i de les seves àrees funcionals.
- Resoldre problemes de l’àmbit economicoempresarial utilitzant eines matemàtiques, estadístiques i economètriques.