Pla d'estudis Màster Oficial - Rehabilitació Neuropsicològica i Estimulació Cognitiva
Perfil d'ingrés
El Màster Universitari en Rehabilitació Neuropsicològica i Estimulació Cognitiva ofereix un programa de perfeccionament avançat que s'adreça als professionals universitaris (diplomats/llicenciats, graus) de l'àmbit de les ciències de la salut i de la vida, que vulguin millorar els seus coneixements i habilitats en el tractament i la rehabilitació cognitiva, així com iniciar-se en la investigació de resultats de les noves tecnologies d'estimulació cognitiva.El perfil de l'estudiant/a que vol optar a cursar el Màster Universitari en Rehabilitació Neuropsicològica i Estimulació Cognitiva ha de ser el d'una persona motivada per al treball en equip, amb una bona capacitat de raonament lògic, interès pels avenços científics i tecnològics, alta valoració de la qualitat en el treball i capacitat per treballar de forma organitzada i metòdica. Un bon nivell d'anglès és també molt recomanable, encara que no imprescindible, per accedir a la titulació.
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Competències específiques
- Demostrar que comprèn els models i teories actuals sobre la relació entre el sistema nerviós central i les habilitats cognoscitives.
- Dissenyar plans terapèutics des de l'estudi crític i analític dels perfils d'afectació neuropsicològica que s'obtenen de l'administració d'instruments de valoració diagnòstica i la interpretació dels seus resultats.
- Utilitzar les actuals estratègies d'intervenció cognitiva.
- Avaluar l'impacte de les intervencions terapèutiques de les funcions tractades de manera específica.
- Generar noves idees sobre la base de l'evidència científica i dissenyar estratègies terapèutiques innovadores
Competències transversals
- Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en el treball
- Demostrar respecte a la diversitat i compromís ètic
- Treballar en equips multidisciplinaris compartint coneixements de manera responsable
- Demostrar responsabilitat en la presa de decisions
- Revisar i analitzar la literatura científica
- Incorporar metodologies de treball
- Relacionar els coneixements amb la pràctica professional
- Demostrar habilitats d'autoaprenentatge