Màster Universitari en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global / Education Policies for Global Development

Aquest màster interuniversitari té com a objectiu contribuir activament en el camp de la globalització, l’educació i el desenvolupament internacional i dona l’oportunitat de formar-se arreu del món

S’han fet diversos canvis en el pla d’estudis d’aquest màster. Consulta tota la informació de la nova versió al màster en Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global / EM Education Policies for Global Development

Pla d'estudis Màster Oficial - Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global / Education Policies for Global Development

Coneixements

Els coneixements que els graduats adquiriran al llarg del programa són els següents:

  • Comprensió crítica de la contribució de l’educació als processos de desenvolupament econòmic i social.
  • Analitzar la relació complexa entre els fenòmens de la globalització, la política educativa i el desenvolupament internacional.
  • Entendre l’impacte multidimensional dels processos de globalització en el canvi educatiu.
  • Adquirir els coneixements teòrics i metodològics necessaris per a l’anàlisi de la implementació de les polítiques educatives i el seu impacte en la qualitat i l’equitat dels sistemes educatius.
  • Adquirir coneixement bàsic de les eines de programari d’anàlisi de dades quantitatives i qualitatives.

Habilitats

  • Identificar i interpretar les tendències en les polítiques educatives actuals i avaluar-ne la utilitat en entorns determinats.
  • Seleccionar el marc teòric que millor s’ajusti als contextos i problemes educatius que els estudiants es plantegen analitzar.
  • Aplicar els coneixements metodològics adquirits per a la recollida de dades en diferents entorns educatius.
  • Aplicar les tècniques quantitatives i qualitatives d’anàlisi més adequades per a l’estudi de les polítiques educatives i el seu impacte.
  • Fomentar la capacitat d’adaptació i de treball en equip dels estudiants en diferents contextos d’investigació i professionals.
  • Sintetitzar i presentar els resultats d’un estudi o investigació de forma clara i a diferents públics.

Competències

  • Dissenyar processos d’investigació que satisfacin els criteris de rigor i excel·lència acadèmica.
  • Recollir, analitzar i presentar dades complexes de diferents àmbits de l’educació comparada i de l’anàlisi de la política educativa.
  • Escollir i aplicar diferents mètodes d’investigació social per a analitzar i interpretar dades primàries i secundàries relacionades amb la implementació i l’impacte de polítiques educatives per al desenvolupament global.
  • Transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant acadèmic com més orientat a la pràctica.
  • Formular judicis i valoracions sobre política educativa des d’una perspectiva de responsabilitat social i ètica.