Perfil d'ingrés
S'espera que els estudiants que s'inscriguin en el màster GLOBED responguin a dos tipus de perfils. D'una banda, estudiants graduats en educació i altres ciències socials que tinguin com a objectiu el seu desenvolupament professional en el camp de l'educació i el desenvolupament (realitzant activitats d'investigació, d'avaluació de polítiques, de cooperació al desenvolupament o consultories). D'altra banda, professionals que treballin en els departaments de formulació de polítiques, majoritàriament de països del Sud, que tinguin com a objectiu actualitzar els seus coneixements i habilitats en l'àmbit i, sobretot, millorar les seves destreses en la investigació. En inscriure's en el màster GLOBED professionals provinents de diversos països, seran capaços d'aportar els seus coneixements i experiències als seus respectius països i respondre als reptes claus en el desenvolupament de polítiques. La inclusió del IIEP-UNESCO en el consorci, amb la seva àmplia experiència en la realització de cursos de capacitació a responsables polítics, és en aquest sentit de gran valor per al desenvolupament del màster.
Competències bàsiques
-
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
-
Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
-
Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
-
Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
-
Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
-
Elaborar una anàlisi crítica de l'educació, la globalització i el desenvolupament internacional utilitzant conceptes precisos de les ciències socials.
-
Adquirir els coneixements bàsics sobre el funcionament dels programes, processos i propostes de la Unió Europea.
-
Aplicar els mètodes d'investigació social per elaborar propostes d'estudi i per a planejar i programar un treball de camp relacionats amb polítiques educatives per al desenvolupament global.
-
Aplicar la investigació acadèmica sobre l'educació, la globalització i el desenvolupament internacional al camp professional de les polítiques educatives internacionals.
-
Formular judicis teòricament fonamentats sobre diferents perspectives vers la política educativa, la justícia social i la globalització.
Competències transversals
-
Utilitzar la llengua anglesa per a dur a terme una comunicació efectiva en l'àmbit professional de les polítiques educatives internacionals.
-
Recopilar, reconèixer i gestionar la informació rellevant en els camps de l'educació, la globalització i el desenvolupament internacional.
-
Treballar en grup, proposar iniciatives i adaptar-se a situacions diverses amb flexibilitat.
-
Demostrar habilitats per a plantejar qüestions clares i precises distingint diferents formes de coneixement en un context de respecte de la diversitat.