Perfil d'ingrés
El perfil de l'estudiant egressat del Màster Interuniversitari en Iniciació a la Recerca en Salut Mental serà preferentment el d'un professional d'alguna de les titulacions de la branca de Ciències de la Salut amb una projecció clínica o de recerca bàsica, que pugui abordar íntegrament aspectes de innovació i recerca en algun dels camps que s'ofereixen en la seva estructura acadèmica
Competències bàsiques
-
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
-
Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
-
Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
-
Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten ¿a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
-
Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
-
Tenir un coneixement profund i ampli de les bases teòriques de la neurobiologia, el funcionament del SNC així com sobre les bases biològiques, psicològiques, genètiques i ambientals de l'activitat psíquica normal i patològica i el seu tractament.
-
Conèixer les tecnologies, eines i tècniques de diagnòstic i tractament en el camp de la salut mental i la seva aplicació en la investigació en aquest camp.
-
Conèixer les bases de l'avaluació de la salut mental, individual i de col · lectivitats.
-
Ser capaç d'identificar, enunciar, analitzar, diagnosticar i descriure científica i tècnicament un problema de l'àmbit de la salut mental.
-
Ser capaç de desenvolupar models explicatius i instruments d'anàlisi dels problemes propis de la salut mental a partir de l'experiència observable i una anàlisi crític.
-
Integrar els aspectes bàsics i clínics implicats en el coneixement dels determinants de la salut mental.
-
Ser capaç de plasmar el resultat del seu treball investigador i/o assistencial en documents que permetin la difusió, debat i explotació dels resultats.
-
Conèixer els aspectes de tipus ètic relacionats de forma específica amb la investigació en salut mental.
-
Ser capaç de autodiagnosticar les seves mancances, definint les seves necessitats - Adquisició i comprensió de coneixements-Aplicació de coneixements-Capacitat d'emetre judicis-Capacitat de comunicar i aptitud social.
Competències específiques
-
Conèixer el desenvolupament de les línies d'investigació actuals sobre l'estructura i funció del sistema nerviós central i el seu impacte en el desenvolupament de la investigació en salut mental.
-
Reconèixer l'impacte de les noves bases moleculars de la senyalització cerebral en les possibilitats de la investigació de perfil biològic en salut mental.
-
Integrar les noves pautes terapèutica farmacològica en casos resistents de patologia psiquiàtrica i reconèixer les bases moleculars d'aquestes pautes.
-
Conèixer els avenços recents en les tècniques que permeten l'estudi de les bases biològiques del comportament i dels processos patològics del sistema nerviós, amb especial èmfasi en aquelles que permeten l'adscripció d'una relació entre estructura anatòmica i resposta funcional fisiològica o patològica.
-
Conèixer i aplicar la metodologia de la investigació en salut mental, neurobiologia i psiquiatria.
-
Conèixer la legislació sobre el disseny i realització d'estudis en biomedicina, amb especial èmfasi en els aspectes bioètic ia les peculiaritats dels assaigs clínics en psiquiatria.
-
Conèixer els avenços recents de caràcter genètic i molecular que permeten una millor definició de la integració entre les bases químiques de la funció cerebral i les alteracions de comportament i personalitat.
-
Demostrar habilitat en la localització, accés i revisió crítica de la literatura científica de l'àrea de coneixement.
-
Dissenyar i liderar un projecte d'investigació en l'àrea de la salut mental, així com ser capaç de redactar i discutir un article científic en l'àmbit d'una revista especialitzada de l'àrea.
Competències transversals
-
Competències Lingüístiques i Comunicatives en l'Àmbit Acadèmic.
-
Oratòria Comprensió i Expressió Escrita de Textos Científics.
-
Comunicació Gràfica en Documents Tècnics.
-
Gestionar la informació de manera eficaç, usant un raonament crític.
-
Relacions Interpersonals. Lideratge, Treball en Equip, Ansietat, Control Emocional.