Màster Oficial - Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions
Perfil d'ingrés
El perfil és el d'un estudiant amb un títol previ en Psicologia, Sociologia, Relacions Laborals, Dret, Econòmiques, Administració i Direcció d'Empreses, o equivalents, que té com a objectiu especialitzar-se o aprofundir en una adquisició de competències en la gestió dels recursos de les persones en l'entorn laboral, o el d'un titulat que ha iniciat la seva carrera en l'àmbit dels recursos humans i que vulgui ampliar els seus coneixements.
El procés d'aprenentatge i avaluació contínua en el qual s'assenta el màster requereix de l'estudiant una capacitat d'aprenentatge continu, amb altes competències en organització i planificació del seu treball.
Finalment, cal tenir un coneixement mínim de la llengua anglesa per a la utilització de recursos bibliogràfics i de diferents fonts d'informació.
Coneixements
- Distingir els principis i marcs de tipus psicosocial en la gestió dels recursos humans (RH) en el context de les organitzacions.
- Identificar necessitats de RH en les diferents àrees que configuren una organització des d’una aproximació proactiva i sistèmica.
- Identificar, amb criteris tècnics i objectius, les diferents àrees d’una organització en matèria de RH que incloguin el disseny de plans operatius i protocols d’actuació en processos de desvinculació i noves incorporacions.
- Descriure les particularitats dels diferents contextos i les seves implicacions en la funció de RH.
- Reconèixer els punts forts, les limitacions i els biaixos dels marcs teòrics en l’àmbit dels RH.
Habilitats
- Aplicar coneixements que aportin una base o una oportunitat per ser originals en el desenvolupament o en l’aplicació d’idees, sovint en un context de recerca.
- Distingir necessitats de RH en les diferents àrees que configuren una organització des d’una aproximació proactiva i sistèmica.
- Diferenciar adequadament els conceptes jurídics i econòmics bàsics associats a la funció de RH.
- Aplicar principis i marcs de tipus psicosocial en l’anàlisi d’aspectes propis de contextos organitzacionals.
- Treballar en equip i amb equips professionals diversos en el context de les organitzacions.
- Avaluar aspectes individuals i grupals que incideixin en el benestar dels membres d’una organització.
- Dissenyar plans operatius i programes específics de RH pertinents, viables i adaptats al context en què s’aplicaran.
- Fer servir el pensament crític i reflexiu per a la resolució de problemes, la presa de decisions i l’aprenentatge continu.
- Avaluar l’impacte de l’aplicació dels processos de RH en les persones i les organitzacions, considerant aspectes socials i ètics i establint les millores oportunes.
Competències
- Comunicar conclusions, així com els motius i coneixements avançats que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara, objectiva i sense ambigüitats.
- Valorar les particularitats dels diferents contextos i les seves implicacions en la funció de RH i en el benestar.
- Analitzar críticament els principis, valors i procediments que regeixen l’exercici professional per gestionar l’activitat professional, alhora que se’n planifica, organitza i controla l’execució.
- Proposar projectes i accions que estiguin alineats amb la diversitat i els principis de responsabilitat ètica i de respecte pels drets i deures fonamentals.
- Valorar projectes, organitzacions i accions amb criteris de perspectiva de gènere.
- Crear protocols i projectes que permetin desenvolupar, col·lectivament i individualment, el potencial de les persones que integren una organització.