- Màster Universitari UAB
- Crèdits: 120 crèdits
-
Inici de curs 29/09/2025
Fi de curs 19/06/2026 -
Inici de la preinscripció 13/01/2025
Veure el calendari - Estat de la preinscripció: Oberta
- Places: 45 places
-
Preu: 85 €/crèdit (inclou taxes i assegurança escolar)
5% dte. Exalumnes FUABformació (només a la primera matrícula del curs complet)
5% dte. Alumni UAB (només a la primera matrícula del curs complet) Consulta els preus, descomptes, finançament i facilitats de pagament. - Idioma: Català (80%) i Castellà (20%)
- Modalitat: Presencial
-
Centre docent:
Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (centre adscrit)
El programa proporciona una formació sòlida en arxivística, gestió de documents, i gestió i tractament de dades a entitats públiques i privades, alhora que es desenvolupa la capacitat d'innovació, el sentit crític i els valors ètics d’una professió d’altíssima inserció laboral.
El màster posa especial èmfasi en la gestió de la documentació electrònica i incorpora coneixements en gestió de la informació i anàlisi i tractament de les dades, sistemes de gestió de processos, arquitectura de sistemes o preservació digital, en línia amb l'evolució de la professió i de la ciència arxivística, i donant resposta als nous reptes i demandes professionals.
A l’Estat espanyol, és l’única formació oficial de màster dedicada exclusivament a formar professionals en aquesta disciplina, cada vegada més demandada tant a empreses com a l’administració pública, i impartida per Arxivística i Gestió de Documents UAB -anteriorment ESAGED-, amb 20 anys d’experiència formant a generacions de professionals de l’arxivística.
Els estudiants poden fer pràctiques remunerades des del primer curs, ja que hi ha convenis de col·laboració amb un gran nombre d’institucions i empreses. El percentatge d'inserció professional dels titulats supera el 95% (consulta les dades d'inserció laboral).
Sortides professionals
- Serveis d'arxius de les administracions autonòmica, local i estatal.
- Arxius d'empreses de serveis de banca, caixes, assegurances, assessories jurídiques i fiscals, i consultories.
- Empreses d'organització i custòdia d'arxius.
- Arxius d'universitats i centres docents.
- Arxius d'institucions i entitats públiques.
- Arxius d'empreses del sector químic, farmacèutic i clínic.
- Empreses de tecnologies de la informació.
- Arxius de mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa).
- Arxius d'associacions, entitats privades i col·legis professionals.
- Arxius d'institucions eclesiàstiques.
Pràctiques
Els estudiants del màster poden fer estades de pràctiques remunerades i compatibles amb l'horari acadèmic durant el curs, en serveis de gestió de documents, gestió i tractament de dades i/o arxius a institucions i empreses amb les quals s’han signat convenis.
Les pràctiques es poden fer des del primer curs del màster, amb un límit de 750 hores no curriculars per curs.
A més, el pla d'estudis inclou, en el segon curs, l'obligatorietat de fer-ne un mínim de 150 hores en serveis de gestió d’informació i documentació, que corresponen a les previstes en el mòdul de pràctiques externes.
Tant les pràctiques curriculars com les extracurriculars són sempre remunerades.
Oferta orientativa d’arxius, institucions i empreses on fer les pràctiques
Beques específiques d'aquest màster
Cada any, amb la col·laboració de l’Associació de Professionals de l’Arxivística i la Gestió de Documents de Catalunya, s’atorga el Premi ESAGED-ACC al Millor Treball de Final de Màster. La dotació del premi és de 1.300 euros (s'aplicaran les retencions corresponents). Més informació sobre el premi
Es pot sol·licitar la Beca del Ministeri d’Educació i Ciència (MEC).
Gratuïtat de dos anys en la quota de soci/sòcia de l'Associació de Professionals de l'Arxivística i la Gestió de Documents de Catalunya per a tots els estudiants matriculats en la titulació de Màster.
Consulta tots els descomptes, gratuïtats i bonificacions.