El Sistema de Garantia Interna de Qualitat de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia (SGIQ)
.
La UAB ha desenvolupat un Sistema de Garantia Interna de Qualitat marc (Portal SGIQ de la UAB) amb el propòsit de reflectir el ferm compromís d'oferir uns programes formatius de qualitat que incloguin en el seu funcionament mesures per assegurar la contínua avaluació i millora dels mateixos.
Aquest sistema de gestió de la qualitat s'ha dissenyat seguint les directrius del programa AUDIT i les recomanacions de les agències de qualitat AQU i ANECA i els Estàndards i Directrius Europees per a l'assegurament de la Qualitat de l'Espai Europeu d'Educació Superior d'ENQA.
El SGIQ de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia assumeix el compromís de la UAB i contribueix a oferir uns estudis de qualitat que garanteixin el desenvolupament de les competències, habilitats i aptituds establertes en els diferents programes formatius del centre, per tal d'acomplir amb l'objectiu fonamental d'oferir una formació científica de grau i de postgrau fonamentada en les necessitats i les expectatives dels seus usuaris, i de la societat en general, i que afavoreixi la inserció laboral dels seus titulats i les seves titulades.
El SGIQ de la UAB va ser avaluat per l’AQU Catalunya dins el marc del programa AUDIT i valorat el seu disseny positivament en data de 23 de novembre de 2010 (certificat).
També el SGIQ de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia va obtenir l'avaluació positiva de l'AQU, en el marc del programa AUDIT igualment, el 23 de novembre de 2010 (certificat).
El 26 de febrer del 2021 s'emet per part de l'AQU l'informe favorable per a l'acreditació institucional de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB (informe).
El Manual del SGIQ és el document que estableix les polítiques, procediments i instruments per assegurar la millora contínua de la qualitat dels ensenyaments i l'activitat de la facultat. El mapa de processos representa gràficament la relació entre els processos i els agents involucrats.
Manual del SGIQ (aprovat per la Junta de Facultat el 28/02/2024)
Els informes previs d'avaluació i resolució relacionats amb la certificació de la implantació del SGIQ i acreditació de la Facultat són els següents:
Informe previ d'avaluació de la certificació de la implementació del SGIQ emès pel CAE
Informe d'avaluació de la certificació de la implementació del SGIQ emès pel CAE
Informe de certificació de la implantació del SGIQ (AQU)
Informe d'avaluació per l'acreditació institucional emès per l'AQU (febrer de 2021)
Resolució de l'acreditació institucional de la Facultat (març 2021)
Els Informes de Gestió corresponen a l'avaluació anual del grau d’acompliment dels objectius estratègics de la Facultat establerts al programa de govern 2021-24, així com les accions establertes per al seu acompliment:
Informe de Gestió de la Facultat (Seguiment de la Política de Qualitat) 2023
Informe de Gestió de la Facultat (Seguiment de la Política de Qualitat) 2022
Informe de Gestió de la Facultat (Seguiment de la Política de Qualitat) 2020
El programa de govern pel període 2024-27 serà avaluat properament.
Anualment s'elaboren els Informes de Seguiment de Centre que analitzen el desenvolupament i la qualitat dels programes formatius de Grau i Màster de la Facultat:
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 22/23
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 20/21 i 21/22
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2019/20
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2017/18
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2016/17
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2015/16
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2013/14
Informe de Seguiment de Centre de la Facultat (ISC) 2012/13
Processos del SGIQ de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Processos estratègics
- PE01 Definició de la política i objectius de qualitat
- PE02 Definició, desplegament i seguiment del Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SGIQ)
- PE03 Creació i disseny de noves titulacions. Mapa de titulacions
- PE04 Definició de la política del PDI
- PE05 Definició de la política del PTGAS
Processos clau
- PC01 Definició de perfils d'ingrés, graduació i accés als estudis
- PC02 Programació docent de les assignatures
- PC03a Gestió de les pràctiques externes
- PC03b Gestió dels treballs de final d'estudis
- PC04 Orientació a l'estudiant
- PC05 Avaluació de l'estudiant
- PC06 Gestió de la mobilitat de l'alumnat, PTGAS i PDI
- PC07 Seguiment, avaluació i millora de les titulacions
- PC08a Modificació de titulacions
- PC08b Extinció de titulacions
- PC09 Gestió documental
Processos de suport
- PS01 Formació i innovació docent
- PS02 Formació del PTGAS
- PS03 Gestió de recursos materials
- PS04 Organització Acadèmica
- PS05 Gestió de suggeriments, queixes i felicitacions
- PS06 Satisfacció dels grups d'interès
- PS07 Inserció laboral dels estudiants
- PS08 Informació pública i rendició de comptes
- PS09 Avaluació del PDI
- PS10 Avaluació del PTGAS
- PS11 Gestió de serveis