El Consell Social de la UAB

La Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB recomana la planificació d¿auditories internes de la UAB de 2025

imatgeCEauditoria

Els membres de la Comissió Econòmica del Consell Social han aprovat la realització d’un pla de quatre d’auditories internes de la UAB corresponent a l’exercici del 2025. Els àmbits que es sotmetran a auditoria són el Servei de Biblioteques (arran del certificat ISO 9001), l’Esquema Nacional de Seguretat dels Sistemes d’Informació de la UAB, el compliment del pla docent (2025-2026) i les despeses avançades pel personal de la UAB (PAS).

09/01/2025

En la reunió celebrada el 13 de desembre es va donar llum verda a la planificació d’auditories internes de la UAB per a l’any 2025, juntament amb altres mesures econòmiques que marcaran l’any natural.

Les auditories tenen com a objectiu reforçar la transparència i millorar els procediments interns, que inclou la revisió del Servei de Biblioteques, el compliment de l’Esquema Nacional de Seguretat dels Sistemes d’Informació de la UAB i les despeses gestionades pel personal d’administració i serveis (PAS).

Addicionalment, es va aprovar la proposta de modificacions en la relació de llocs de treball del Personal Tècnic i de Gestió d’Administració i Serveis de la UAB (PTGAS), i la seva deguda comunicació al vicegerent de Persones i a la Cap de l’Àrea de Desenvolupament de Persones de la UAB.

Durant la reunió, es va validar la proposta de preus per als estudis de màster universitari per al curs acadèmic 2025-2026, destinada als estudiants estrangers no residents i no nacionals de la Unió Europea. La mesura es comunicarà a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al Cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics per tal de fer-ho efectiu.

A més a més, es van aprovar les noves tarifes vinculades a la millora dels serveis científics, laboratoris i altres estructures vinculades a la Universitat, inclòs l’Institut de Neurociències. Així mateix, altres estructures de la Facultat de Ciències i Biociències, de la Comissió d’Ètica en la Recerca en Experimentació Animals i altres Serveis associats a la Facultat de Medicina i Educació, i de la Unitat de Garantia de Qualitat.

Pel que fa a les finances generals, es va acordar prorrogar el pressupost de 2024 fins a l’aprovació definitiva del pressupost de 2025, assegurant el funcionament ininterromput de la Universitat. A més, es van ratificar les tarifes dels serveis de la Fundació Hospital Clínic Veterinari i de SIGMA, AIE, així com les modificacions de crèdit en el pressupost del Consell Social.

Entre altres acords, es va aprovar la despesa pluriennal per a la col·laboració amb diverses entitats en la contractació de serveis estratègics, destacant la seva rellevància per a les activitats de futur de la Universitat.

Finalment, es va acceptar la implementació dels complements retributius addicionals per al personal docent i investigador, que valoren els mèrits en recerca, docència i gestió, incloent-hi la primera avaluació de 2024 feta per l’AQU Catalunya. Aquestes mesures tenen com a objectiu reconèixer la dedicació i l’excel·lència del personal acadèmic.

Els acords adoptats seran traslladats a les instàncies pertinents per garantir la seva implementació i contribuir al bon funcionament de la Universitat durant l’any 2025.