L'AQU presenta un estudi sobre la formació dels infermers i les infermeres

15/02/2017
La sala d'actes del Rectorat acull, el 15 de febrer, la jornada "Com millorar la formació dels infermers i les infermeres?", que organitza l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU). A la trobada, es presentarà un estudi sobre la formació i l'ocupació laboral dels titulats i es debatrà sobre els criteris d'avaluació del professorat d'infermeria i sobre la necessitat d'una prova d'avaluació de competències al final del grau.
La jornada començarà a les 9,15 h amb la presentació de la rectora de la UAB, Margarita Arboix; el director d'AQU Catalunya, Martí Casadesús; la directora general d'Ordenació Professional i Regulació Sanitària de la Generalitat, Neus Rams; i el director del Departament de Ciències i Beques de l'Àrea de Recerca i Coneixement de la Fundació Bancària "la Caixa", Ignasi López.
La trobada inclourà també la conferència "Nursing Practice and Nursing Education in current and future health care", a càrrec de Walter Sermeus, professor del KU Leuven Institute for Healthcare Policy (Bèlgica), i la taula rodona "Propostes de millora per a la formació dels infermers i les infermeres", on participaran Josep Pallarès, director general d'Universitats de la Generalitat; M. Dolors Bernabeu, directora del Departament d'Infermeria de la Facultat de Medicina de la UAB; Adelaida Zabalegui, subdirectora de Recerca i Docència a l'àrea d'Infermeria de l'Hospital Clínic de Barcelona; Loreto Macia, membre de la Comissió específica de Ciències de la Salut de la Comissió d'Avaluació Institucional i de Programes d'AQU Catalunya i professora de la Universitat d'Alacant; i Núria Mestre, infermera del Departament de Salut. Moderarà el debat David Ballester, director del Departament d'Infermeria de la UdG.
Més informació:
Com millorar la formació dels infermers i les infermeres?