Impulsem projectes d'innovació turística en col·laboració amb universitats internacionals

Presentació online d'un projecte internacional

En el marc del programa Iniciatives Collaborative Online International Learning (COIL) del grau en Direcció Hotelera, els estudiants de 1r han establert una sinergia amb la institució INACAP (Xile), i els de 3r amb la FH Salzburg (Àustria) i la Savonia University of Applied Sciences (Finlàndia). Unes iniciatives que s’inscriuen en el marc d’increment de la internacionalització i l’enriquiment intercultural.

13/01/2025

Durant aquest primer semestre del curs 2024/25 s’estan duent a terme dues col·laboracions COIL (Iniciatives Collaborative Online International Learning), entre universitats d’arreu del món, a 1r i 3r curs del Grau en Direcció Hotelera, de l’Escola FUAB Formació.

La promoció de 1r curs va participar fins aquest mes de desembre en un projecte conjunt amb la institució xilena INACAP, que ha consistit en millorar un producte turístic existent a Las Condes, un municipi de Santiago de Xile. En aquest cas, el programa COIL s’emmarcava dins l’assignatura “Economia”, amb el professor Albert Vancells com a coordinador.

La promoció de 3r curs, per la seva banda, va treballar conjuntament amb estudiants i professors de la FH Salzburg (Àustria) i la Savonia University of Applied Sciences (Finlàndia) per crear un producte i interactuar seguint estratègies de compra/venda en el marc de l’assignatura “Màrqueting”, sota la direcció del docent Néstor Salcedo.

En ambdós casos, els alumnes de Direcció Hotelera van interactuar a través de reunions virtuals amb els companys dels altres països, fins a la presentació final de les respectives propostes.

 

Des de contactar amb “influencers” fins a crear un hotel

Andrea Peinado, Laia Franco i Rita Bellés, tres estudiants de primer de Direcció Hotelera, van afrontar el repte de pensar idees innovadores per impulsar l’atractiu turístic de Las Condes, juntament amb altres companys de Xile. Entre les estratègies de màrqueting digital, van proposar la contractació d’“influencers”, com a canal per donar a conèixer el territori, i la realització d’esdeveniments a l’aire lliure, amb música i gastronomia local, per atraure un públic més juvenil. “M’ha semblat una experiència molt interessant i dinàmica que recomanaria fer els pròxims anys. He pogut aprendre i millorar les meves habilitats de comunicació i treball en equip. A més, he après sobre la cultura de Xile i els seus atractius turístics que no coneixia gaire”, va comentar l’Andrea.

El grup de Jacqueline Sosa, de 3r curs de Direcció Hotelera, va dissenyar l’hotel The Hoxton Poblenou, i els estudiants i professors de la FH Salzburg (Àustria) i la Savonia University of Applied Sciences (Finlàndia) van presentar productes complementaris, com ara una vaixella de ceràmica i ambientadors. L’objectiu era que ambdós grups estiguessin d’acord amb la combinació. Com a estratègies de compra/venda, els alumnes de la nostra universitat van ressaltar els punts més forts de l’hotel que havien ideat, a més d’analitzar de quina manera els productes presentats pels altres centres podrien aportar un plus a la marca i així obtenir benefici per les dues bandes.

“Considero que és un projecte interessant, et permet entendre i practicar com presentar un producte a una empresa amb la qual podries fer futurs negocis. A més, l'intercanvi cultural és un punt a favor en aquesta classe de projectes”, va afirmar Jacqueline, agraïda d’haver participat en aquest intercanvi transversal.