Eva Domínguez presenta les pràctiques de Sport Hotels Resort & Spa Andorra

27/09/2018
Els estudiants de 3r i 4rt curs dels Graus van conèixer les oportunitats de pràctiques que ofereix el grup Sport Hotels Resort & Spa Andorra, de la mà de la seva subdirectora, Eva Domínguez, alumni de l'Escola, el passat dimarts 25 de setembre.
La ponent va començar explicant les característiques d'aquest conjunt hoteler de luxe integrat per establiments de 4 i 5 estrelles, i un gran spa de 5000m2, que s'ha convertit en un referent del turisme de muntanya d'Andorra, per la qualitat del seu servei i de les seves instal·lacions.
Per aquest motiu, ha pogut incorporar-se a la prestigiosa marca selectiva d'establiments exclusius de luxe The Leading Hotels of the World, un associació que aglutina els 300 millors hotels del món que compleixen uns estàndards molt rigurosos de qualitat i d'excel·lència, assolint, l'any passat, el setè lloc en el rànquing anual d'aquests hotels.
A més, també s'han convertit en un referent gastronòmic del país ja que hi col·laboren, en els restaurants del complex, els coneguts xefs Nandu Jubany i el japonès Hideki Matsuhisha. L'àmbit MICE també s'ha desenvolupat molt en aquest resort, amb l'organització de diversos esdeveniments de renom, que han tingut lloc a les seves instal·lacions.
Oportunitats de pràctiques a Sport Hotels Resort & Spa Andorra
Eva Domínguez va detallar que les pràctiques que s'ofereixen als estudiants són flexibles i personalitzades segons les seves necessitats i interessos de formació.
En funció del temps que disposin els estudiants per portar a terme el seu període de pràctiques, si ho desitgen, podran veure el funcionament de diferents departaments, o especialitzar-se més en el què els interessi per adquirir experiència.
Un dels avantatges del resort, segons Domínguez, és que tots els serveis centrals estan a la mateix ubicació, i per tant, es més fàcil, poder realizar un stage de pràctiques també en una d'aquestes àrees.
Les places de pràctiques que s'ofereixen formen part dels Departaments Operatius (Direcció, Relacions Públiques, F&B, Housekeeping, Recepció, Qualitat, Formació, Reserves i Wellness), i també dels Serveis Centrals (Administració, Màrqueting i Recursos Humans). Les pràctiques s'iniciarien a l'hivern en el decurs de l'alta temporada turística del Pirineu.
Aquestes pràctiques no són remunerades, però la cadena ofereix la manutenció i l'allotjament gratuït, a més de diversos descomptes en l'ús dels serveis dels resort per als estudiants.
Carlota Safont, Graduada en Direcció Hotelera a l'Escola, i actualment treballant en el Departament de Grups i Esdeveniments d'aquest complex, va explicar, a través d'un video gravat, la seva experiència, primer en les seves pràctiques com a Adjunta de Direcció, i posteriorment, com a treballadora del resort, valorant-la molt positivament.
Finalment, Eva Domínguez va comentar que es cercava talent que compartís els valors de l'empresa, i que tingués una clara vocació de servei als clients i a les persones, a la consecució de resultats, a treballar en equip, a millorar constantment, a innovar i ser creatiu/va, i a tenir moltes ganes d'aprendre.
L'experiència professional de l'Eva Domínguez
Aquesta primera sessió, inclosa en el cicle de 'Testimonials' de l'Escola per conèixer les trajectòries professionals de titulats i titulades del Centre, va servir per transmetre l'experiència de l'Eva Domínguez, Graduada en Direcció Hotelera i Turisme a la UAB al 1999, i actual subdirectora de Sport Hotels Resort & Spa Andorra.
Durant la seva intervenció, la ponent va repassar la seva carrera en el sector turístic i hoteler, que va començar amb les pràctiques residents que va realitzar a l'Hotel-Escola, i posteriorment, a l'Hotel Meliá Barcelona en el Departament de Compres, per passar a treballar després a càrrecs de direcció a la cadena AC Hotels, i més tard, esdevenir consultora per a empreses turístiques i pel sector tecnològic.
Del seu pas per l'Escola, va recordar que li van inculcar el "valor pel respecte a la professió i a les persones, pel treball en equip i que un hotel el fan les persones, i que sempre se'ls hi ha de mostrar respecte". Va comentar que els professionals del sector hoteler havien de tenir vocació per treballar-hi, ja que era un àmbit molt exigent i molt dur, però molt gratificant.
Va aconsellar als estudiants, que mentre estiguessin adquirint coneixements teòrics durant els seus anys d'estudi a la Universitat, intentessin compaginar-ho amb pràctiques per poder anar adquirint experiència professional, i assolir així un equilibri en el moment que hagin de sortir al mercat laboral. A més, va recomanar que continuessin formant-se perquè la indústria turística anava evolucionant, i calia estar al dia de les noves tendències i demandes. En aquest sentit, tenir curiositat per aprender sempre era positiu pel seu enriquiment personal i professional.
Podeu accedir a la presentació oferida per la ponent, a l'enllaç.