Consum prohibirà els anuncis que promocionin aliments no saludables per menors de 15 anys

El Ministeri de Consum del Gobierno reformarà el Codi PAOS, que regula la publicitat d'aliments i begudes adreçada a menors, per incloure la prohibició d'anuncis d'aliments no saludables per a la mainada de menys de 15 anys, segons informa l'Agència EFE. Un estudi elaborat per aquesta institució contempla que gairebé el 24% de la població infantil, de 6 i 9 anys, té sobrepes, i un 17,3%, obesitat.
23/10/2020
L'Agència EFE ha avançat que el Ministeri de Consum preveu prohibir els anuncis d'aliments no saludables que estinguin adreçats a nens i nenes menors de 15 anys, per tal de reduir l'obesitat i el sobrepes, i les seves possibles conseqüències en la salut, d'aquesta població infantil.
Per aquest motiu, realitzarà una reforma del Codi PAOS, que regula la publicitat dels aliments i begudes dirigits a aquest segment, incrementant l'edat de la protecció de la mainada, que fins ara era fins als 12 anys, per allargar-ho fins als 15, i evitar la difusió de missatges d'anuciants que promocionin aliments no saludables. També prohibirà que personatges famosos o dibuixos animats incitin al seu consum en espais comercials.
Segons un estudi impulsat pel propi Ministerio, elaborat per l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició, titulat Aladino 2019, l'obesitat infantil és un greu problema socioeconòmic, amb xifres alarmants, i que fa palès una mala nutrició dels nens i nenes d'Espanya. La prevalència de sobrepes en la població infantil, de 6 i 9 anys, assoleix gairebé el 24%, i la d'obesitat, un 17,3%.
Al 2021 s'implantarà el sistema d'etiquetatge Nutri-Score, que mitjançant el codi de colors -a mode similar que un semàfor- que presenta, facilitarà la ràpida identificació de la informació nutricional dels productes a la venda.
Podeu ampliar aquesta informació publicada per l'Agència EFE, el 9 d'octubre, en el següent enllaç.