Comença la nova campanya d'estalvi energètic

“A mi m’agrada més sostenible” és la campanya publicitària que ha posat en marxa la UAB per conscienciar a la comunitat sobre la necessitat d'estalvi energètic. La campanya l'ha dissenyat un grup d'alumnes de Publicitat i Relacions Públiques, que van guanyar el concurs convocat per a triar aquesta campanya.
27/02/2019
Al setembre de 2017, els grups de millora energètica de la UAB van plantejar en una reunió la necessitat de fer una nova campanya sobre l’estalvi energètic a tota la universitat que substituís la del 2009 (“Sumem energies per l’estalvi”). Així doncs, els grups van traslladar aquesta proposta al Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació de l’Autònoma, on dins del marc de l’assignatura Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques es va plantejar la creació d’aquesta campanya com un dels treballs de curs dels estudiants.
Els estudiants de l’assignatura es van organitzar en grups de set a vuit persones i, durant el mes de maig de 2018, van presentar un total de deu propostes de campanya als grups de millora energètica. Al juliol d’aquest mateix any, els grups van procedir a l’elecció de la campanya guanyadora, “A mi m’agrada més sostenible”, elaborada per Daniel Belmonte Bernat, Alba Cano Martin, Núria Carreté Berriozábal, Macarena Maturana Quintanilla, Paula Moreno Jurado, Nerea Ortiz Moreno i Cristina Pérez Berrio.
Aquesta nova campanya, adreçada a tota la comunitat universitària, utilitza un to suggerent i doble sentits amb frases com “a mi m’agrada més amb el llum apagat” o “a mi m’agrada més amb la porta tancada” per conscienciar sobre l’estalvi energètic.
Els estudiants volien allunyar-se del color verd associat a les campanyes sobre sostenibilitat, per això van optar per un fons negre i, per fer-la més juvenil, van incorporar les llums de neó per les frases i els objectes.
La universitat farà difusió a través dels diferents canals i mitjans dels que disposa. Per la seva part, els estudiants també han elaborat falques per a la ràdio i unes peces curtes en format vídeo. Segons van confirmar ells mateixos, aquesta serà la primera campanya publicitària que veuran materialitzada.
La campanya es distribuirà pels diferents canals de comunicació de la UAB: a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram (amb el hashtag #magradasostenibleUAB), a la web institucional, a la intranet, a diferents suports suports publicitaris de les facultats, biblioteques i altres centres, entre d'altres.
La campanya va ser presentada a a finals de gener a la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, Sara Moreno.Durant la presentació, la vicerectora va felicitar als estudiants i va destacar que es tracta d’una campanya “innovadora, seductora i no agressiva”. A l’acte, que va tenir lloc el passat 30 de gener, també van assistir la professora de l’assignatura Creativitat Publicitària, Anna Fajula, el gestor energètic de la UAB, Gabriel Cardeñosa, i la tècnica de l’Oficina de Medi Ambient, Anna Florensa.
Campanya "A mi m'agrada més sostenible"