Barceló Group presenta el seu programa de pràctiques per a futurs/es directors/es d'hotel

Barceló Group presenta el seu Management Training Program
Cati Llodrà ha explicat als estudiants de 3º i 4º curs els valors de la cadena espanyola i el  Management Training Program com a via per assolir una posició de direcció d'hotel. La proposta permet, després d'un període de pràctiques i desenvolupament professional, assumir un càrrec de direcció en 6 anys.

03/10/2018

L'Àrea de Pràctiques Internacionals ha organitzat avui una doble sessió sobre els Management Training Programs, o programes de formació per a la direcció hotelera, dedicada als estudiants dels últims cursos de Turisme i Direcció Hotelera o Màsters, i als graduats/es de l'Escola.

La primera sessió ha consistit en una introducció als Management Training Programs amb l'objectiu que els estudiants sabessin què són i com poden ser útils per a les seves aspiracions professionals. A continuació, els alumnes han pogut conèixer un d'aquests programes amb la visita de Cati Llodrà, una de les responsables de captació i talent de la cadena Barceló.

Cati Llodrà ha fet una breu explicació dels orígens de la cadena i quina és la seva presència al mercat actual. Barceló Group és una companyia d'origen familiar nascuda l'any 1931, a Mallorca, amb inicis a diferents serveis del sector turístic local, com el transport o l'organització de viatges. L'any 1962, la companyia obre el seu primer hotel "tot inclòs", precedent dels actuals ressorts.

Es tracta de la 3ª cadena hotelera d'Espanya, amb presència a més de 20 països, i administradora de quatre marques per a la segmentació del seu públic potencial: Royal Hideaway (establiments de luxe), Barceló (hotels singulars vinculats al territori o a destinacions temàtiques), Occidental (establiments funcionals) i Allegro (hotels vacacionals de tipologia més familiar). La companyia, que segons Llodrà, es troba en un procés d'"expansió", també gestiona altres negocis de viatges a través de la marca Ávoris'.

La companyia es basa en un model de gestió flexible i eficaç, on la segmentació és un dels pilars de la seva estratègia i, en una aposta perquè els seus hotels es basin en règims de gestió i explotació de la seva activitat, i no propietat.

Aposta per a la professionalització, en 6 anys

Barceló Group disposa d'un programa de professionalització per als estudiants d'últim any en Turisme i Direcció Hotelera, interessats en assumir càrrecs directius. Es tracta d'un programa pilar per a l'empresa i que, enguany, celebrarà la seva 11ª edició.

El programa comença amb un període de crosstraining d'entre 4-6 mesos, a qualsevol dels hotels Barceló Group, en destinacions a Europa, Nord d'Àfrica i Orient Mitjà. Aquestes pràctiques permeten als estudiants treballar en tots els departaments amb una "visió directiva". El període de formació inclou allotjament i manutenció (a excepció de Barcelona i Madrid), i un ajut monetari.

Els estudiants que hagin superat el període amb més d'un 85% de puntuació en l'avaluació, superen dues entrevistes de feina, i una prova d'idiomes, poden passar a formar part del planter per als equips directius dels hotels Barceló Group. Aquests treballadors, després de 2 anys, com a adjunts de direcció, i 4 anys, com a subdirectors, poden arribar a ser directors/es d'hotel en un total de 6 anys.

Al final de la sessió, els alumnes que havien passat prèviament un procés de preselecció, han pogut tenir una primera entrevista amb la representant.