Educació oberta
L'educació oberta és un concepte que busca transformar els paradigmes tradicionals de l'ensenyament i l'aprenentatge. Es basa en l'ús de recursos educatius oberts, lliures i accessibles, així com en l'aplicació de pràctiques pedagògiques centrades en l'estudiant.
En l'educació oberta, es promou la llibertat de compartir i reutilitzar materials educatius mitjançant l'ús de llicències obertes. Això significa que els recursos educatius, com ara llibres de text, articles, vídeos i presentacions, es posen a disposició del públic perquè puguin ser utilitzats, modificats i distribuïts lliurement. Aquest enfocament fomenta la col·laboració i la participació activa de la comunitat educativa en la creació i difusió de coneixements.
Un aspecte clau de l'educació oberta és la seva orientació cap a l'estudiant. Volem posar èmfasi en adaptar les experiències educatives a les necessitats, interessos i estil d'aprenentatge de cada estudiant. Això implica la personalització dels recursos, les activitats i les avaluacions per atendre les diverses maneres en què els estudiants aprenen.
En aquest escenari, la tecnologia ha d’ajudar a superar les barreres d'accés a l'educació. Les plataformes en línia i les eines digitals són utilitzades per oferir cursos i materials educatius a un públic ampli, independentment de la ubicació geogràfica o de les circumstàncies personals de les persones estudiants. Això obre noves oportunitats per a l'aprenentatge al llarg de la vida i permet l'aprenentatge col·laboratiu en comunitats virtuals.
Què és?
-
Multilingüisme (català, castellà, anglès)
-
Declaració d’accessibilitat web de la UAB, i Servei Per a la Inclusió a la UAB (PIUNE)
-
Itineraris d’aprenentatge flexibles amb un passaport europeu de competències
-
Recursos Educatius Oberts (REO): L’ensenyament i l’aprenentatge a l’abast de tothom
- Micromòduls (ECIU University)
- Reptes (ECIU University)
-
Aprenentatge Basat en Reptes a la UAB i a ECIU University amb la participació activa d’actors del territori