Gestors bibliogràfics
Els gestors bibliogràfics són programes que us permeten gestionar de manera automàtica la bibliografia i les citacions.
Mendeley és un gestor de referències bibliogràfiques, una xarxa social acadèmica i un catàleg col·laboratiu de literatura científica. Pot ajudar-vos a organitzar la vostra recerca, col·laborar amb altres usuaris en línia, i conèixer els darrers documents publicats. Permet:
- Generar bibliografies de manera automàtica.
- Trobar documents rellevants de les vostres àrees d'interès.
- Importar fàcilment documents d'altres plataformes.
- Col·laborar d'una manera fàcil amb altres usuaris en línia.
- Accedir als vostres documents des de qualsevol lloc via web.
Mendeley combina una versió d'escriptori (Mendeley Reference Manager) amb una versió web (Mendeley Web), que cal sincronitzar.
Com accedir
La UAB ofereix accés a Mendeley Institucional als membres de la comunitat universitària. Per poder gaudir de les prestacions institucionals, és necessari que accediu a l’eina a través de la nostra institució:
1. Entreu a la pàgina oficial de Mendeley. A la part superior dreta de la pantalla teniu 2 opcions:
a) Si no teniu cap compte Mendeley i en voleu crear un de nou, cliqueu l’opció Create an account
b) Si teniu un compte Mendeley gratuït i voleu passar-lo a Mendeley Institutional Edition, cliqueu l’opció Sign in
En ambdós casos, Mendeley mostra una finestra on és necessari seleccionar l’opció Iniciar sesión a través de su organización que es troba just a sota d’on demana posar el correu electrònic. No s’ha de posar el correu-e, només seleccionar l’inici de sessió a través de la institució.
2. Comenceu a escriure el nom de la Universitat Autònoma de Barcelona. Quan comenceu a escriure, veureu que s’obre un desplegable amb el nom de les diferents universitats. Seleccioneu la UAB i cliqueu a Continuar.
3. S’obrirà una pantalla que us demanarà que confirmeu que la vostra organització és la UAB, cliqueu a Confirme su institución.
4. La següent pantalla mostra dues opcions. Trieu UAB SSO. Sign in at Universitat Autònoma de Barcelona – UAB Barcelona. Un cop fet això, el sistema us demanarà el vostre NIU i password.
5. En aquest punt, teniu dues opcions:
a) Si no teniu cap compte Mendeley i en voleu crear un de nou, haureu d’omplir les vostres dades personals i acadèmiques per crear-vos el compte.
b) Si ja teniu un compte Mendeley gratuït i voleu passar-lo a Mendeley Institutional Edition, identifiqueu-vos amb el vostre usuari i contrasenya de Mendeley.
6. En haver accedit a través de la institució, Mendeley identifica que teniu dret a un accés institucional.
7. Comproveu des de la següent adreça MendeleySubscription que el vostre compte és Mendeley Institutional Edition (MIE)
8. A partir d’aquest moment, podreu accedir al vostre compte Mendeley des de qualsevol ordinador a través de Mendeley directament posant el vostre usuari i contrasenya de Mendeley, amb tots els avantatges d’un compte MIE sense necessitat d’iniciar sessió a través de la institució.
9. Aquest accés serà vàlid durant un any. Quan acabi aquest termini, rebreu un missatge on es demana que, si seguiu pertanyent a la comunitat UAB, renoveu el vostre accés institucional. Per fer-ho, cal que torneu a accedir al vostre compte Mendeley a través de l’opció Iniciar sesión a través de su organización i es realitzarà la renovació automàtica.
Avantatges de la versió institucional
100 GB de capacitat - 1000 grups privats - 100 membres per grup
Què passa quan finalitza la vinculació amb la UAB
Consulteu la Mendeley Alumni policy
Formació
Si necessiteu formació sobre Mendeley, contacteu amb la vostra biblioteca a través d’aquest formulari biblioteques.
Zotero és un gestor bibliogràfic social de codi lliure, associat a un compte d'usuari a l’anomenat núvol que permet:
- Emmagatzemar i gestionar referències bibliogràfiques
- Crear una bibliografia
- Inserir cites en textos de manera automàtica
- Compartir col·leccions amb altres usuaris
Una eina molt útil per a la realització de treballs de final de grau, de màster, etc.
Com accedir
Cal que accediu a la pàgina web de Zotero per descarregar-vos el programari Zotero (PC, MacOS o Linux) i altres utilitats. Accediu també a ZoteroRegister per crear-vos un compte amb el que podreu treballar al núvol.
D’aquesta manera podreu treballar des de diferents dispositius en un mateix compte, des de casa, la biblioteca, el bar del campus , etc.
Ajuda
Serveis relacionats
-
Acreditació i avaluació de la recerca
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Comunicació de la Recerca
-
Ciència Oberta de la UAB
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Propietat intel·lectual i Accés Obert
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Publicació de la producció científica
-
CORA.RDR
-
Identitat digital