Gestors bibliogràfics
Els gestors bibliogràfics són programes que us permeten gestionar de manera automàtica la bibliografia i les citacions.
Mendeley és un gestor de referències bibliogràfiques, una xarxa social acadèmica i un catàleg col·laboratiu de literatura científica. T’ajuda a organitzar la teva recerca, col·laborar amb altres usuaris en línia i mantenir-te al dia de les últimes publicacions. Les seves principals funcionalitats inclouen:
- Generació automàtica de bibliografies.
- Descobriment de documents rellevants en les teves àrees d’interès.
- Importació fàcil de documents des d’altres plataformes.
- Col·laboració en línia amb altres usuaris.
- Accés als teus documents des de qualsevol lloc a través de la web.
Mendeley combina una versió d’escriptori (Mendeley Reference Manager) amb una versió web (Mendeley Web), que s’han de sincronitzar.
Com accedir a Mendeley
La UAB ofereix accés a Mendeley Institucional als membres de la comunitat universitària. Per gaudir dels avantatges institucionals, cal accedir a l’eina a través de la universitat:
-
Accedeix a la pàgina oficial de Mendeley.
A la cantonada superior dreta de la pantalla, trobaràs dues opcions:
- Crear un compte: Selecciona aquesta opció si no tens cap compte de Mendeley i vols registrar-te.
- Iniciar sessió: Tria aquesta opció si ja tens un compte gratuït de Mendeley i vols actualitzar-lo a la versió institucional.
- En tots dos casos, se’t demanarà que seleccionis l’opció Inicia sessió a través de la teva organització, que es troba just sota el camp per introduir el correu electrònic. No cal que introdueixis el teu correu electrònic en aquest moment.
-
Cerca "Universitat Autònoma de Barcelona".
Quan comencis a escriure, es desplegarà un menú amb diverses institucions. Selecciona UAB i fes clic a Continua.
-
Confirma la teva institució.
Apareixerà una pantalla demanant-te que confirmis que la teva organització és la UAB. Fes clic a Confirma la teva institució.
-
Inicia sessió a través de l’UAB SSO.
A la pantalla següent, selecciona UAB SSO i inicia sessió utilitzant les teves credencials de la UAB (NIU i contrasenya).
-
Configura o actualitza el teu compte de Mendeley:
- Si no tens cap compte de Mendeley, hauràs de proporcionar les teves dades personals i acadèmiques per crear-ne un.
- Si ja tens un compte gratuït de Mendeley, inicia sessió amb les teves credencials per transferir-lo a la versió institucional.
-
Activació de l’accés institucional.
Quan iniciïs sessió a través de la UAB, Mendeley reconeixerà el teu dret d’accés institucional.
-
Verifica la teva subscripció.
Assegura’t que el teu compte ha estat actualitzat a Mendeley Institutional Edition (MIE) revisant els detalls de la teva subscripció.
-
Accés futur.
Un cop configurat el teu compte, podràs accedir a Mendeley des de qualsevol ordinador utilitzant el teu nom d’usuari i contrasenya, mantenint tots els avantatges de la versió institucional sense necessitat d’iniciar sessió de nou a través de la universitat.
-
Renovació de l’accés.
L’accés institucional és vàlid durant un any. Quan finalitzi aquest període, rebràs una notificació de renovació. Per renovar-lo, simplement torna a iniciar sessió a través de l’opció Inicia sessió a través de la teva organització.
Avantatges de la versió institucional
100 GB de capacitat d’emmagatzematge - 1.000 grups privats - 100 membres per grup
Què passa quan finalitza l’accés institucional a la UAB?
Si deixes de formar part de la UAB, perdràs les funcions de la versió institucional. Per a més detalls, consulta la política per a antics alumnes de Mendeley.
Formació en Mendeley
Si necessites formació sobre com utilitzar Mendeley, posa’t en contacte amb la teva biblioteca a través del Formulari de formació de biblioteques.
És un gestor bibliogràfic social de codi obert, vinculat a un compte d’usuari al núvol, que permet:
- Emmagatzemar i gestionar referències bibliogràfiques.
- Crear bibliografies.
- Inserir cites automàticament en textos.
- Compartir col·leccions amb altres usuaris.
És una eina molt útil per a treballs de final de grau, màster, tesis doctorals, entre d’altres.
Com accedir
-
Descarrega el programari.
Accedeix al lloc web oficial de Zotero per descarregar el programari, disponible per a PC, macOS i Linux, així com altres eines i connectors. -
Crea un compte al núvol.
Registra’t a Zotero Register per crear un compte i sincronitzar la teva biblioteca al núvol.
Això et permetrà accedir al mateix compte des de diversos dispositius: casa, biblioteca, bar del campus, etc.
Informació sobre el curs
Tutorials
Serveis relacionats
-
Acreditació i avaluació de la recerca
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Comunicació de la Recerca
-
Ciència Oberta de la UAB
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Propietat intel·lectual i Accés Obert
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova -
Publicació de la producció científica
-
CORA.RDR
-
Identitat digital