Aportació: Visibilitat social
Mostreu com la societat rep i reacciona davant l'esdeveniment. Recolliu el nombre d'interaccions socials rebudes des de mitjans de comunicació o plataformes de xarxes socials. Recordeu que la informació sobre impacte social la trobareu a l'apartat Impacte social.
Disposeu de la Taula 1 d'ANECA i AQU.
Les fonts possibles d’on extreure dades poden ser molt diverses. Escolliu les dades de fonts fiables i contrastades.
- Consulteu les bases de dades de premsa per evidenciar el ressò als mitjans de comunicació.
- Poseu en relleu si l’exposició ha rebut algun premi o menció.
- Recolliu els comentaris i opinions que s’hagin rebut en mitjans de comunicació, xarxes socials o altres vies.
L’exposició Arquitectures arran d’aigua ha tingut ressò en mitjans de comunicació reconeguts i ha generat activitat a les xarxes socials, mostrant la visibilitat social de l’esdeveniment.
A premsa escrita va sortir publicada una notícia al diari La Vanguardia, en les dues versions lingüístiques del diari:
Moix, Ll. (8 de noviembre de 2019). Arquitectura de agua. La Vanguardia, p. 35.
Moix, Ll. (8 de novembre de 2019). Arquitectura d'aigua. La Vanguardia, p. 35.
També a la ràdio se’n va parlar. El dia 14 de desembre de 2019 el programa d’arquitectura i urbanisme “Perspectiva”, de Catalunya Ràdio, anuncia l’exposició i amb el títol Arquitectures arran d’aigua: el front marítim de les ciutats davant dels reptes del segle XXI dedica el programa a debatre sobre el canvi climàtic, la gentrificació o l’accés a l’habitatge. El programa està conduit per Josep Lluís Blázquez i compta amb la participació d’Ivan Blasi, de la Fundació Mies van der Rohe, i la meva, com a doctor en Geografia Urbana i director de l'Observatori de la Urbanització de la UAB. El programa té una durada de 23 minuts.
Pel que fa a les xarxes socials, l’exposició ha generat activitat tant a Facebook com a X:
Facebook
L’exposició té un gran impacte social a Facebook amb 21 post de 6 organitzacions diferents que sumen 327.500 seguidors. Els posts reben un total de 201 M’agrada, es comparteixen 101 vegades i reben 6 comentaris.
El 29 d’octubre de 2019 Creative Europe, una pàgina de la Comissió Europea amb 143.000 seguidors, publica un post sobre l’exposició que ha estat compartit 2 vegades i ha rebut 10 M’agrada.
El 30 d’octubre de 2019 la Fundació Mies van der Rohe (92.000 seguidors a Facebook) publica un post anunciant la inauguració de l’exposició a Barcelona amb l’etiqueta #WaterfrontArchitecture. El post té 3 comentaris, s’ha compartit 20 vegades i té 32 M’agrada.
L’11 de novembre de 2019 Metalocus, una pàgina sobre art i arquitectura amb 67.000 seguidors fa un post amb imatges de l’exposició que rep 1 comentari, compartit 6 vegades i 25 M’agrada.
El 13 de desembre de 2019 la BMIAA BigMat International Architecture Agenda (una pàgina de notícies sobre arquitectura a Europa amb 8.400 seguidors) es fa ressò de l’exposició en un post amb 2 comentaris, compartit 69 vegades i 106 M’agrada.
El 9 de maig de 2020 per celebrar el dia d’Europa la Fundació Mies van der Rohe torna a fer un post sobre l’exposició amb un enllaç a l’exposició virtual (Prezi). El post rep 12 M’agrada.
X:
Amb el títol en català de l’exposició, ”Arquitectures arran d’aigua” es van fer un total de 50 posts fent difusió de l’exposició i els actes paral·lels organitzats. Aquests posts van tenir un total de 74 reenviaments i 185 M’agrada.
D’aquests 50 alguns venen de comptes oficials de l’Ajuntament de Barcelona per districtes. Ens referim a BCN Gràcia (més de 13 mil seguidors), BCN Espai Públic (més de 20 mil seguidors), Districte de Sants-Montjuïc (més de 12 mil seguidors), Districte de Nou Barris (més de 8 mil seguidors).
Altres posts venen d’agències d’arquitectes o entitats vinculades amb l’arquitectura que recomanen l’exposició (la capell, Basque Design Museum –des de Bilbao-). Revistes culturals o de l’àmbit temàtic de l’exposició també se’n fan ressò (On diseño, bonart cultural, Dosde2)
Utilitzant el títol en anglès “Architectures on the waterfront” es van fer un total de 15 posts a la xarxa X. El total de reenviaments va ser de 22 i tenen un total de 47 M’agrada.
D’aquests 15 posts en destaquem una des de Sant Diego, Califòrnia, feta per Kevin Brass el 14 de novembre de 2019, director editorial de LPA Design Studios, estudi d’arquitectes, i durant molts anys escriptor a New York Times, Wall Street Journal, Financial Times i Urban Land.
El 29 d’octubre de 2019 Creative Europe, vinculat a la Comissió Europea, amb més 44.000 seguidors, es fa ressò de l’exposició. Aquest post ha estat compartit 3 vegades i ha rebut 7 M’agrada.
El 5 de gener de 2020 la publicació BCN Metropolitan, que fa difusió d’esdeveniments culturals a Barcelona, entre d’altres coses, fa un post sobre l’acte. Aquest compte té més de 7.500 seguidors.
[Fonts: MyNews, Facebook, X. Consulta: 15/10/2024]