Clúster Audiovisual de Catalunya: Es busquen idees disruptives i tornar a posar en valor la narrativa

Eduard Gil

Eduard Gil, responsable de la direcció i gestió del Clúster Audiovisual de Catalunya, va compartir la visió i les iniciatives innovadores d'aquesta organització el passat dimecres 13 de març.

15/03/2024

El passat dimecres 13 de març, Eduard Gil, responsable de la direcció i gestió del Clúster Audiovisual de Catalunya, va fer una presentació de l'organització a la facultat. El Clúster Audiovisual de Catalunya, que compta amb 190 empreses i institucions, integra els principals agents del sector, incloent-hi divuit centres formatius. Una de les seves prioritats és "facilitar oportunitats laborals als estudiants universitaris dels àmbits de la comunicació i l'audiovisual un cop finalitzin els seus estudis".

Durant la presentació, Gil va destacar el creixement i la vitalitat del sector audiovisual a Catalunya en els últims 10 anys, impulsat per l'evolució tecnològica i la digitalització. Catalunya compta amb 120 festivals d'audiovisual, dues grans fires de referència mundial, com el MWC Barcelona o l'ISE Barcelona, dues film comissions i molts altres elements que la situen com a referent mundial.

En els darrers anys, dins de l'aposta de marcar tendència i aportar valor a les empreses i institucions que l'integren, el Clúster ha promogut la divulgació i l'exploració de temes innovadors com la intel·ligència artificial, les experiències immersives, la blockchain i els NFT, mitjançant iniciatives com les trobades Zoom Marques.

Destacant els projectes dirigits als joves, esmenta la Setmana del Talent, que inclou el reconegut pitching audiovisual, i el Pacte del Talent, una iniciativa que reuneix a joves dels àmbits de la cultura, les arts i l'audiovisual.

Finalment, Gil va reconèixer el nivell tecnològic amb què compten les noves generacions a l'hora de crear productes audiovisuals presentats al pitching, però va transmetre un consell als estudiants i tutors presents dient que "cal tornar a treballar la narrativa dels projectes, explicar-los millor i proposar idees disruptives, això és el que busca la indústria. De vegades la tecnologia es posa per davant de l'essència dels projectes i hem de tornar a l'essència".

Des de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, aplaudim les iniciatives del Clúster Audiovisual de Catalunya en la promoció de la creativitat i la innovació en el sector audiovisual. Estem compromesos a continuar col·laborant amb organitzacions com aquesta per fomentar l'excel·lència i les oportunitats professionals dels nostres estudiants en aquest camp en constant evolució.