Un 84,7% dels titulats i titulades de la FUAB de la promoció 2021-2022 treballa actualment
La Fundació UAB ha impulsat enguany l'elaboració d’un Estudi sobre la inserció dels titulats i titulades el curs 2021-2022 de l’Escola FUAB Formació, amb l’objectiu d’analitzar la qualitat de la inserció laboral i de la formació rebuda pels estudiants. En les enquestes de l’estudi ha participat un 9% més de persones que en edicions anteriors.
06/05/2024
L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat analitzar la qualitat de la inserció així com la formació rebuda pels estudiants que van acabar els estudis durant el curs 2021-2022. L’informe ha estat elaborat per la consultoria D’EP, entitat amb àmplia experiència en l’àmbit de l’anàlisi i l’avaluació, que ha utilitzat la metodologia multicanal que combina les enquestes online i les enquestes telefòniques.
En el procés d’elaboració de l’informe, l’empresa ha tingut en compte: la descripció de la situació i condicions laborals i l’adequació a la titulació. També s’han estudiat aspectes com els processos per trobar feina, l’atur, les experiències de mobilitat, la necessitat de continuar formant-se i la satisfacció i utilitat de la formació rebuda.
Així mateix, es va tractar com a objectiu l’increment de la participació de la mostra en un 9% comparada amb l’edició anterior, que passa d’un 28,5% al 36,9%.
En relació amb l’anàlisi de la situació laboral, l’estudi presenta dades molt semblants respecte a estudis pretèrits:
- Un 84,7% dels titulats i titulades treballa actualment, i la taxa d’atur actual se situa en el 9,6%.
- Pel que fa a les condicions de treball, el Grau de Prevenció presenta millors condicions en aspectes com ara l’àmbit, el contracte, la jornada i el sou. La mitjana de sou en l’àmbit de la seguretat i de la prevenció està per sobre dels 27.000 €, mentre que en el sector del Turisme es troba prop de 20.000 €. Finalment, la mitjana dels salaris dels titulats a la FUAB a l’inici de la carrera professional és d’uns 22.300 €.
- La satisfacció laboral es manté estable respecte a edicions anteriors, amb una valoració de 7,4 sobre 10, i un dels aspectes que ha millorat més és la relació de la feina amb els estudis: aquest indicador s’ha incrementat en tots els programes de la Fundació UAB.
Pandèmia i baixada de la mobilitat
Si ens aturem en l’anàlisi de la mobilitat dels estudiants, bàsicament centrada en els graus de Turisme i Direcció Hotelera, el resultat és que s’ha produït un descens de dos punts en el nombre d’estudiants participants (11,4%) i d’un punt en la satisfacció dels usuaris, que va quedar en un 8 de 10. Això va estar relacionat amb la coincidència amb els anys de la pandèmia provocada per la Covid-19, que va afectar la vida de tothom a partir del mes de març de 2020, amb la impossibilitat de viatjar durant un temps molt llarg.
Respecte a la necessitat de continuar la seva formació, el nombre de persones que ha continuat estudiant, després dels estudis a la FUAB, ha pujat del 41,4% al 48%, augmentant de manera clara el pes dels cursos d’especialització (de 42% a 52%) en relació amb una formació més llarga.
Valoració de la formació rebuda
La valoració de la formació rebuda que es presenta a l’Estudi és desigual. En el cas del grau de Prevenció i Seguretat Integral es valoren molt les competències transversals i la formació teòrica; un cas similar és Direcció Hotelera, bona valoració general, pujada d’indicadors i una puntuació destacada en la formació pràctica.
En els màsters oficials, es mantenen també aquestes diferències en funció dels programes. Així, en el cas del Màster Unió Europea-Xina: Cultura i Economia (Muex); el Màster en Teledetecció i Sistemes d’informació Geogràfica (Mutele) i el Màster en Arxivística i Gestió de Documents (Muagd) tenen valoracions altes en els tres aspectes analitzats: competències transversals, formació pràctica i formació teòrica.
Destaquen en l’anàlisi com els màsters amb millors resultats en els tres indicadors: Didàctica del Xinès i Gestió Esportiva; i també el Màster en Medicina Transfusional, programa en línia, molt valorat en competències transversals i formació teòrica, i menys en la formació pràctica.