La Fundació UAB

La FUAB 2024, promoció en línia ascendent

Dia de les Famílies UAB 2024

En el transcurs de 2024, la FUAB segueix incrementant les activitats de promoció presencials i on line, desenvolupades tant en diferents entorns de proximitat com arreu del món. Després d’anys d’esforç per a recuperar-nos de la paralització ocasionada per la pandèmia, el sistema internacional torna a créixer amb gran empenta i vitalitat.

18/07/2024

La presencialitat ha significat tornar a la normalitat i recuperar línies d’acció destacades de l’estratègia natural de promoció i de comunicació de la FUAB, que aquests darrers anys ha doblat les accions entorn dels programes formatius de l’Escola FUAB Formació i del Centre de Formació Professional de la FUAB, així com dels programes específics internacionals-Study Abroad i de l’oferta d’UAB Idiomes.

Sense oblidar les grans activitats tradicionals, com ara les Jornades de Portes Obertes, el Saló de l’Ensenyament, el Dia de les Famílies i les JPO pròpies, la FUAB ha incrementat l’esforç promotor amb altres iniciatives de màrqueting de caràcter més qualitatiu, amb sessions informatives, classes magistrals i fires universitàries a diferents indrets de Catalunya, a altres comunitats autònomes i a l’àmbit internacional.

Esdeveniments tradicionals

Aquestes accions emblemàtiques de promoció i comunicació ens han apropat a més de 3.000 futurs estudiants de manera presencial, superant xifres de l’any passat. Són esdeveniments excepcionals pel seu impacte en l’alumnat de Catalunya, i  imprescindibles per a la promoció universitària. En unes poques jornades ens apropen a una comunitat de futurs estudiants de tal grandària, que seria impensable obtenir sense la seva aportació: hem pogut assessorar i informar sobre la nostra oferta docent  a 1.400 futurs estudiants de Turisme i Hoteleria; més 500 de Prevenció i Seguretat Integral i 1439 de cicles formatius.

Destaca la pujada en xifres dels estudiants de cicles formatius que es van atendre al Saló de l’Ensenyament. Una pujada espectacular que, segons dades de la Generalitat de Catalunya, reflecteixen un augment en la demanda informativa dels estudis de formació professional i d’altres estudis presents al Saló de l’Ensenyament.

Qualitat i conversió

L’increment de l’esforç promotor de la FUAB s’ha demostrat també amb altres iniciatives de màrqueting de caire més qualitatiu, amb sessions informatives i classes magistrals, que formen part d’un sistema molt dinàmic que també es nodreix de les grans activitats:  estudiants que han passat per les JPO UAB i pel Saló assisteixin, posteriorment, amb les seves famílies a les sessions informatives. Són jornades més reduïdes però amb un alt nivell de conversió en matrícula. Al voltant de 500 persones han participat en sessions de màsters oficials i formació permanent, juntament amb les classes magistrals realitzades durant l’últim semestre.

Entre els pilars que sustenten l’estratègia promotora de la Fundació UAB hi ha les fires universitàries presencials, que se celebren a diferents indrets de Catalunya, a altres comunitats autònomes i en l’àmbit internacional. A més de les dues fires virtuals organitzades per la UAB per als programes de màsters i formació permanent.

En total 35 fires facilitadores de contactes i relacions, 16 de les quals van estar dedicades a graus, màsters i cicles formatius, de l’Escola FUAB Formació; 9 van ser d’àmbit internacional de la FUAB, 7 d’Study Abroad i 3 d’Idiomes UAB.

 

Estratègia internacional

Juntament amb aquesta assistència a fires, altres pilars de l’estratègia d'internacionalització de la FUAB i d’Idiomes UAB són la presència en congressos i la participació activa en associacions del sector de l’educació internacional. Els objectius: augmentar la projecció internacional, promocionar l’oferta acadèmica, cercar noves col·laboracions i estar al dia de les tendències i bones pràctiques en el sector.

Al llarg de 2024, s’ha assistit, com a part de la delegació de Study in Catalonia amb la UAB, a les principals fires d'educació superior als EUA, (NAFSA i FORUMEA) i a Europa (EAIE). S’ha constatat la recuperació de la mobilitat d’estudiants amb bones previsions de creixement per al futur, i s’han enfortit relacions amb la signatura de 15 convenis de cooperació i intercanvi amb universitats de 4 països.

Destaquen els viatges de captació directa de futurs estudiants a Argentina, Xile, Uruguai i Colòmbia, i l’exploració de nous mercats al Marroc, Geòrgia i Azerbaidjan. I també, la participació amb partners en fires d’estudiants i visites institucionals a Mèxic, Xina, Suècia  i Alemanya.

De la mà de l’agència Chinese Western Exchanges (CWE), Idiomes UAB va fer un viatge promocional a la Xina d’onze dies; es van visitar 12 universitats i escoles secundàries i es van presentar totes les activitats de FUAB Formació i d’Idiomes UAB.

Per identificar noves oportunitats i ampliar la xarxa d’agències i contactes s’ha participat en fires a Berlín, Turquia, Study in Spain (Madrid) i Vietnam, i s’han formalitzat 26 acords de captació d’estudiants amb agències educatives d’onze  països, amb un total de 84 entrevistes amb agències i partners potencials.

L’aposta per la millora de la qualitat del servei i el foment de la diversitat i la inclusió ens ha portat a participar a Global Inclusion Regional Summit i col·laborar amb diferents activitats de l’APUNE. Un fet destacat va ser la presentació del potencial de la FUAB a la conferència del Community Colleges for International Development, organització coordinadora en aquest important sector educatiu dels EUA, amb la qual s’està treballant en diferents projectes.

A més de les relacions reforçades i dels nous acords signats, les activitats esmentades són el catalitzador de diferents projectes que inclouen noves oportunitats per a estudiants i per al col·lectiu acadèmic: aquest any començarem un nou projecte amb la Beijing Foreign Studies University, a través de l’Instituto Tongwen.

L’impuls a l’activitat internacional de la FUAB continuarà amb nous programes i noves activitats per a nous sectors, amb col·laboracions transversals, amb més partners i agències que ens obrin nous països, i amb el repte important de la millora de la informació i de la gestió.