Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Una recerca de GRETEL rep el premi Edward B. Fry Book Award

14 des. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'obra Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and "The Arrival", que parteix d'un projecte en què ha participat el grup de recerca GRETEL, ha rebut el premi Edward B. Fry Book Award 2015, que distingeix recerques sobre alfabetització.
Detall d'un estudiant prenent notes
Membres de GRETEL, grup de recerca en literatura infantil i juvenil i educació literària de la UAB, han rebut el premi Edward B. Fry Book Award, que atorga la Literacy Research Association per l'obra Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and "The Arrival" (Bloomsbury Publishing).

Les principals autores de l'obra són Evelyn Arizpe, professora de la Universitat de Glasgow; Teresa Colomer, directora de GRETEL; i Carmen Martínez-Roldán, professora de la Universitat de Colúmbia. L'obra es basa en l'exploració d'estratègies per a la inclusió de nens que provenen de l'estranger a les escoles. Han col·laborat també en la publicació Carolina Bagelman, Brenda Bellorín, Maureen Farrell, Martina Fittipaldi, Giorgia Grilli, Mireia Manresa, Ana María Margallo, Julie McAdam, Neus Real i Marcela Terrusi.

El llibre va néixer a partir del projecte internacional "Understanding immigrant children's responses to the visual image in contemporary picture books", al què va participar el grup GRETEL. La recerca es va dur a terme a centres educatius, amb nens de diferents parts del món, en quatre països d'acollida: Regne Unit, Espanya, Itàlia i els Estats Units.

El premi Edward B. Fry Book Award s'atorga a estudis que avancen en el coneixement sobre alfabetització i demostren la realització d'una recerca en aquest camp. És artorgat per la Literacy Research Association, una comunitat d'acadèmics que promocionen la recerca enfocada al desenvolupament de l'alfabetització al llarg de la vida i en un món multilingüístic i multicultural.

Dins de